Zasada najniższej energii. Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w komunikacji, zarządzaniu, marketingu i sprzedaży

1 opinia

Wydawca:

MT Biznes

Format:

mp3

RODZAJ DOSTĘPU

35,92  44,90

Format: mp3

Cena początkowa: 44,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,08 zł  


35,92

w tym VAT

Jak wykorzystać ludzką skłonność do unikania wysiłku i chodzenia na skróty, by lepiej komunikować się, zarządzać i sprzedawać!


Choć nie zawsze to dostrzegasz, spotykasz się z nią na każdym kroku. Zasada najniższej energii to naturalna, ewolucyjna ludzka skłonność do oszczędzania energii – powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić, a kiedy już je robimy, wybieramy tę łatwiejszą drogę.


Ten niepozorny fakt okazuje się mieć niebagatelne znaczenie dla naszej komunikacji, kształtowania dobrych i złych nawyków, dla sposobu, w jaki łączymy się w grupy i pary, sprzedajemy i kupujemy, w jaki projektujemy nasze otoczenie, zarządzamy swoimi zespołami, ale też w jaki podlegamy zarządzaniu jako podwładni. Dzięki analizie tego zjawiska dowiesz się między innymi:
• Jak poprowadzić klienta drogą najmniejszego oporu do kupna.
• Jak reklamować, by być zauważonym i skłonić do działania.
• Jak ustalać zasady, które będą przestrzegane.
• Jak kształtować nawyki swoje i innych.
• Jak pytać, by uzyskać prawdziwą i precyzyjną odpowiedź.
• Czemu łatwiej jest być szefem despotą, i czemu warto nim jednak nie być.
• Jak szybko dostać odpowiedź na email.
Przy okazji odkryjesz, co naprawdę sprzedajemy, kiedy pracujemy, czemu pierścionek zaręczynowy powinien kosztować dwie wypłaty, i czemu warto stosować emotikony.
To książka dla każdego, kto chce doskonalić swoje zdolności komunikacyjne, sprzedażowe, umiejętności przywódcze i strategiczne, czy też pragnie lepiej zrozumieć motywacje, stojące za ludzkimi decyzjami. Napisana jest z zgodnie z zasadą, którą opisuje – tak, by łatwiej było kontynuować czytanie, niż je przerwać: podzielona na krótkie rozdziały i podrozdziały, bogata w obrazowe przykłady, odniesienia, historie i ciekawostki, uzupełniona o notatki, ułatwiające powrót do najważniejszych zagadnień i wniosków. Michał Słotwiński – menedżer, lider i ekspert od ponad dziesięciu lat związany z branżą contact center. Zafascynowany sztuką skutecznej komunikacji. Obsługą klienta, sprzedażą, wsparciem rekrutacji oraz badaniami rynku zajmuje się na rynkach polskim, czeskim i słowackim. W przeszłości recenzent poetycki i teatralny oraz kompozytor muzyki teatralnej. Zasada najniżej energii jest jego debiutem. Wcześniej publikował między innymi w magazynie literackim „Odra”.


Rok wydania2023
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-355-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Jesteśmy po prostu leniwi?    13
  Sprzedaż i marketing    21
  1. Efekt czystej ekspozycji    23
  2. Technika 1. Kosztowne „nie”    25
  3. Technika 2. Wspólna droga    30
  4. Technika 3. Nie ma problemu    33
  5. Marketing    35
  Zarządzanie    43
  1. Koszt przeciwko kosztowi    45
  2. Rządy twardej ręki i ślepe posłuszeństwo    52
  3. Zarządzanie i przywództwo    61
  3.1. Właściwe przywództwo, niedostatki zarządzania    66
  3.2. Właściwe zarządzanie, niedostatki przywództwa    68
  3.3. Jednoczesne niedostatki przywództwa i zarządzania    71
  3.4. Coś nie działa – i co dalej? (czyli naprawa nieświecącej
  lampy poprzez wymianę uszczelek pod zlewem)    74
  4. Trenuj ciężko, walcz łatwo    79
  5. Organizacja własnej pracy    86
  Komunikacja    95
  1. Wejście i wyjście    96
  2. Kto pyta dobrze, nie błądzi    101
  3. Ramowanie    108
  4. Modelowanie zachowań    112
  5. Dyscyplina i kształtowanie nawyków    118
  6. W biurze czy z domu?    122
  Myślenie    137
  Rynki    143
  1. Pożądanie niedostępnego – energia a cena    143
  2. Kosztowny sygnał    148
  3. Transakcje z udziałem energii    154
  Nowy faktor    165
  Podsumowanie, notatki    169
  Bibliografia    181
RozwińZwiń