POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Monografia, podzielona na 5 rozdziałów, zawiera przegląd literatury zarówno pod kątem eksplikacji pojęcia „telepracy”, jak i motywów jej podejmowania. Przedstawiono w niej również wyniki autorskich badań, których celem było zidentyfikowanie najważniejszych czynników wpływających na zainteresowanie telepracą wśród pracowników i przedsiębiorców (pracodawców). Wykazano, że głównymi czynnikami motywującymi pracowników do podejmowania pracy zdalnej są elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w dowolnym miejscu na świecie oraz samodzielna organizacja pracy. Badanie było przeprowadzone przed pandemią COVID-19, która wymusiła wprowadzenie pracy zdalnej w wielu organizacjach do tej pory niekorzystających z telepracy.
Obecnie telepraca stanowi duże wyzwanie dla przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Po doświadczeniach z okresu pandemii COVID-19 większość z nich nie ma wątpliwości, że jest to bardzo przydatna forma zatrudnienia. Wielu z pracodawców przekonało się do telepracy, a także wielu pracowników nie chce już powracać do trybu pracy stacjonarnej. Ze względu na wagę i znaczenie problemu, jakim jest stopniowe przenoszenie zatrudnienia do e-przestrzeni, autorki zaprezentowały rozwiązywanie go na poziomie strategicznym. Jako przydatne narzędzie w tym celu zaproponowały analizę SWOT/TOWS, która, mimo iż została zastosowana w odniesieniu do uzyskanych wyników badań, nadaje się do wykorzystania przez menedżerów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do pracy ze swoimi podwładnymi w przestrzeni wirtualnej stworzonej przez komputery, ich oprogramowanie i sieci komunikacyjne.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 123 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Politechnika Częstochowska |
ISBN-13 | 978-83-7193-914-3 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
PRZEDMOWA | |
ROZDZIAŁ I | |
TELEPRACA JAKO FORMA WYKONYWANIA PRACY NA ODLEGŁOŚĆ | |
1.1. Charakterystyka telepracy | |
1.2. Uzasadnienie telepracy, jej rodzaje i obszary stosowania w przedsiębiorstwie | |
1.3. Uregulowania w zakresie telepracy w wybranych państwach europejskich – podobieństwa i różnice | |
1.3.1. Telepraca w Polsce | |
1.3.2. Dobre praktyki stosowania telepracy w Niemczech | |
1.3.3. Regulacje prawne telepracy w Szwecji | |
ROZDZIAŁ II | |
TELEPRACA A REPERKUSJE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM | |
2.1. Newralgiczne obszary w zarządzaniu przedsiębiorstwem w obliczu telepracy | |
2.2. Szanse i zagrożenia związane z telepracą | |
2.3. Wyzwania dla menedżerów kierujących zespołem telepracowniczym | |
ROZDZIAŁ III | |
PRAKTYCZNE ASPEKTY TELEPRACY W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ | |
3.1. Charakterystyka próby badawczej | |
3.2. Telepraca w świetle wypowiedzi respondentów | |
3.3. Telepraca a praca stacjonarna | |
3.4. Pozyskiwanie pracowników na stanowiska w telepracy | |
ROZDZIAŁ IV | |
EWOLUCJA FUNKCJI I PROCESÓW ZARZĄDZANIA W ŚWIETLE DOŚWIADCZEŃ BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW | |
4.1. Planowanie w telepracy | |
4.2. Proces organizowania telepracy | |
4.3. Motywowanie telepersonelu | |
4.4. Ocena efektywności telepracy jako element procesów kontrolnych | |
ROZDZIAŁ V | |
ANALIZA STRATEGICZNA TELEPRACY W PROCESACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWAMI | |
5.1. Analiza SWOT zarządzania telepracą i telepracownikami | |
5.2. Analiza TOWS | |
PODSUMOWANIE | |
BIBLIOGRAFIA | |
WYKAZ TABEL | |
WYKAZ RYSUNKÓW | |