Organizacja konferencji naukowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,67  27,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,45 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,47 zł  


18,67

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja stanowi innowacyjną i ciekawą propozycję całościowego ujęcia problematyki konferencji naukowych. Autorzy na podstawie analizy stanu badań przedstawili piętnaście zagadnień teoretycznych stanowiących o istocie problemu. Omówili m.in. typologie i formy spotkań naukowych, formy wystąpień naukowych, składowe procesu organizacji konferencji (komitety, budżet, zaproszenia, publikacje, ewaluację celów, uczestnictwo). Przedstawili specyfikę konferencji online, w tym także na przykładzie zrealizowanych wydarzeń. Część empiryczna natomiast zawiera szereg wskazówek dla organizatorów konferencji. Stanowi specjalny rodzaj weryfikacji założeń teoretycznych. Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w oczekiwania kreatorów polityki naukowej państwa, tj. upowszechniania wiedzy, społecznej użyteczności wyników badań i publikacji.
Z recenzji prof. dr hab. Iwony Hofman
W monografii wszechstronnie i szczegółowo zaprezentowano zagadnienie organizacji konferencji naukowych, czym wyróżnia się ona na tle innych publikacji z tego zakresu. Stanowi dopełnienie książek dostępnych na rynku wydawniczym, ponieważ uwzględnia kwestię – niejako wymuszonych przez pandemię COVID-19 – konferencji online. Może być wykorzystywana przez przedstawicieli różnych dyscyplin i dziedzin naukowych.
Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kruszewskiej
Książka ma wymiar interdyscyplinarny. Opisane w niej aspekty plasują się bowiem w orbicie zainteresowań takich obszarów wiedzy, jak: logistyka i planowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, wystąpienia publiczne, planowanie przestrzeni czy gospodarowanie surowcami. Publikacja ma przede wszystkim wydźwięk utylitarny i może służyć jako kompendium wiedzy na temat organizacji rozmaitych imprez naukowych. Ponieważ poza kwestiami organizacyjnymi wskazuje także na konieczność posiadania określonych umiejętności i predyspozycji, może być wykorzystywana również jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z komunikacją i mediami czy zarządzaniem.
Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kowalskiej-Chrzanowskiej


Rok wydania2022
Liczba stron414
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-902-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    13
  Wstęp (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik)    15
  
  Część I. Organizacja konferencji w ujęciu naukowym i praktycznym    21
  1. Typologia i formy spotkań naukowych (Weronika Kortas, Piotr Rudera)    23
  1.1. Typologia spotkań naukowych    26
  1.2. Formy spotkań naukowych    32
  2. Formy wystąpień konferencyjnych (Grzegorz Czapnik)    41
  2.1. Wystąpienia i kryteria ich klasyfikacji    45
  2.2. Przegląd form wystąpień konferencyjnych    52
  2.3. Formaty wystąpień konferencyjnych    63
  3. Komitet organizacyjny (Mariola Antczak, Paulina Milewska, Agata Walczak-Niewiadomska)    69
  3.1. Komitet organizacyjny w ujęciu teoretycznym    72
  3.2. Komitet organizacyjny w ujęciu praktycznym    80
  4. Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacji konferencji (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik)    87
  4.1. Definicja i osiem zasad kompleksowego zarządzania jakością w organizacji konferencji    90
  4.2. Jakość, informacja zwrotna i ewaluacja w odniesieniu do konferencji    94
  4.3. Obszary kompleksowego zarządzania jakością w odniesieniu do konferencji    95
  4.4. Narzędzia i techniki poprawy jakości     106
  5. Harmonogram prac komitetu organizacyjnego i kalendarz konferencji (Justyna Jerzyk-Wojtecka)    113
  5.1. Zagadnienia teoretyczne zarządzania czasem    116
  5.2. Od teorii do praktyki: zarządzanie czasem a harmonogram prac komitetu organizacyjnego konferencji    117
  6. Miejsce konferencji: lokalizacja, warunki, zaplecze technologiczne, potencjał cateringowy i organizacja przestrzeni konferencyjnej. Transport dla gości specjalnych (Przemysław Krysiński)    133
  6.1. Dostępność komunikacyjna    136
  6.2. Atrakcyjność miejsca i okolicy    136
  6.3. Warunki lokalowe i organizacja przestrzeni. Catering    137
  6.4. Zaplecze technologiczne    143
  6.5. Ocena wagi czynników determinujących wybór miejsca konferencji    145
  6.6. Transport dla gości specjalnych    147
  7. Program kulturalno-rekreacyjny i catering (Anna Kalinowska-Żeleźnik)    155
  7.1. Analiza danych i preferencji uczestników konferencji    158
  7.2. Program kulturalno-rekreacyjny    162
  7.3. Catering    169
  8. Uczestnicy konferencji: kategorie, zaproszenia, rejestracja (Kamila Augustyn)    173
  8.1. Kategorie uczestników konferencji    176
  8.2. Rejestracja uczestników    184
  9. Budżet (Aneta Firlej-Buzon)    191
  9.1. Etapy planowania budżetu konferencji    195
  9.2. Koszty stałe, koszty zmienne    200
  9.3. Opłata konferencyjna i sposoby jej płatności    204
  9.4. Sponsoring oraz współfinansowanie konferencji naukowej    205
  9.5. Planowanie budżetu konferencji a uczelniane umowy z firmami    209
  10. Marketing i działania promocyjne (Mariola Antczak)    215
  10.1. Faza I. Przygotowanie    219
  10.2. Faza II. Realizacja    221
  10.3. Faza III. Analiza    232
  11. Dokumentacja (Paweł Bernacki)    237
  11.1. Dokumentacja i jej znaczenie    240
  11.2. Rodzaje dokumentów i ich przykłady    242
  11.3. Formy i identyfikacja wizualna dokumentacji    253
  11.4. Obieg dokumentów    254
  12. Ocena i ewaluacja konferencji (Maja Wojciechowska)    259
  12.1. Pojęcie i znaczenie ewaluacji    262
  12.2. Obszary konferencji podlegające ocenie    263
  12.3. Zasady ewaluacji    269
  12.4. Przykłady narzędzi oceny    272
  12.5. Autoewaluacja uczestników konferencji    276
  12.6. Podsumowanie zebranych danych i wnioski z oceny    279
  13. Publikacja konferencyjna (Kamila Augustyn, Grzegorz Czapnik)    283
  13.1. Cel i znaczenie publikacji konferencyjnej    286
  13.2. Strategia publikacyjna    288
  13.3. Planowanie, organizacja i realizacja publikacji    294
  13.4. Finansowanie oraz rozliczanie publikacji konferencyjnej    297
  13.5. Informacje dla autorów    301
  14. Konferencja online (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska)    305
  14.1. Praca komitetu organizacyjnego konferencji online    309
  14.2. Planowanie konferencji online    311
  14.3. Technologiczne aspekty organizowania konferencji online    313
  14.4. Przeszkolenie zespołu    314
  14.5. Program konferencji online    315
  14.6. Sesje merytoryczne online    315
  14.7. Wydarzenia towarzyszące konferencji online    316
  14.8. Wirtualne kuluary    317
  15. Konferencje w języku angielskim (Jacek Tomaszczyk)    321
  15.1. Call for Papers    324
  15.2. Abstract Review    325
  15.3. Welcome Speech    326
  15.4. Chairing a Session    326
  15.5. Giving a Presentation    333
  15.6. Closing the Conference    334
  
  Część II. Organizacja konferencji – studia przypadków    335
  16. Zadania komitetu organizacyjnego – Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych (Paulina Milewska)    337
  16.1. Finansowanie konferencji    344
  16.2. Realizacja konferencji    345
  16.3. Wydarzenia towarzyszące    347
  16.4. Po konferencji    347
  17. Harmonogram konferencji – Konferencja Naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego (Justyna Jerzyk-Wojtecka)    349
  18. Konferencja World Information Architecture Day (Weronika Kortas, Piotr Rudera)    363
  Podsumowanie    369
  19. Konferencja online – EAHIL 2020 (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska)    371
  
  Spis tabel    377
  Spis ilustracji    379
  Załączniki    381
  Załącznik 1. Przykład sprawozdania z konferencji    381
  Załącznik 2. Wzory dokumentów    385
  Biogramy autorów    395
  Indeks    401
RozwińZwiń