Przywództwo i władza menedżerska

-24%

Przywództwo i władza menedżerska

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

0,76  1,00

Format: pdf

Cena początkowa: 1,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 0,76 zł  


0,76

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W tym studium analizy nad nowymi wyzwaniami w obszarze przywództwa, bardziej wpływu niż władzy, oraz krytyki stanu kryzysu, przez jaki co pewien czas przechodzą firmy najbogatszych państw Zachodu, m.in. USA, Niemiec czy Japonii, chcemy przybliżyć zarówno najnowsze teorie, idee oraz koncepcje, jak i te, które są już bardziej znane, a także stosowane w praktyce biznesu. Ponadto, pojawiło się nowe zapotrzebowanie na tę wiedzę wśród elit władzy firm, wśród studentów, polityków, liderów regionów w krajach niegdyś budujących socjalizm, a teraz kreujących nowe systemy rynkowe. Z tych względów wydaje się być ważnym problem przybliżania doświadczeń oraz najnowszych badań Zachodu oraz polskiej nauki i praktyki zarządzania w dziedzinie przywództwa. Praca ta, w przekonaniu jej autorów, stanowi próbę syntetycznej analizy i opisu dotychczasowej wiedzy z zakresu przywództwa oraz władzy menedżerskiej. Jest ona pewną propozycją modelowego opisu nowej wiedzy w dziedzinie przywództwa i władzy menedżerskiej, jakiej dokonuje nauka oraz praktyka zarządzania.


Rok wydania2009
Liczba stron177
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-562-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  
  1. PRZYWÓDZTWO – ISTOTA, FUNKCJE, KIERUNKI ROZWOJU    11
  1.1. Pojęcie i funkcje przywództwa. Różne ujęcia i definicje. Cele i zadania    11
  1.2. Kompetencje przywódcze. Skuteczność działań i zachowań przywódców    17
  1.3. Menedżer a przywódca    19
  1.4. Nowe trendy zmian: od zarządzania do przewodzenia    25
  
  2. TEORIE I MODELE WŁADZY MENEDŻERSKIEJ I WPŁYWU    29
  2.1. Pojęcie i istota władzy organizacyjnej    29
  2.2. Typologia władzy Maxa Webera    31
  2.3. Władza i autorytet    33
  2.4. Typologia władzy w polskiej nauce organizacji i zarządzania    35
  2.5. Współczesne koncepcje i ujęcia źródeł władzy organizacyjnej    36
  2.6. System władzy menedżerskiej w organizacjach    40
  2.7. Modele wywierania wpływu i perswazji    42
  
  3. PROCES ROZWOJU TEORII I KONCEPCJI PRZYWÓDZTWA W ORGANIZACJACH    47
  3.1. Od klasycznych do współczesnych koncepcji i modeli przywództwa    47
  3.2. Teoria cech przywódczych    48
  3.3. Teorie zachowań oraz postaw przywódczych    53
  3.4. Sytuacyjne teorie i koncepcje przywództwa    59
  3.5. Przywództwo transformacyjne    71
  3.6. Przywództwo charyzmatyczne. Nowe wyzwania i ograniczenia    75
  
  4. WSPÓŁCZESNE MODELE I KIERUNKI ROZWOJU PRZYWÓDZTWA    78
  4.1. Przywództwo inteligencji emocjonalnej D. Golemana    78
  4.2. Koncepcja przywództwa poziomu 5 Jamesa C. Collinsa. Kryteria wyróżniania kompetencji    85
  4.3. Nowe wyzwanie dla liderów. Przywództwo wizjonerskie    89
  4.4. Przywództwo powszechne    99
  4.5. Przywództwo narcystyczne    102
  4.6. Przywództwo kobiet w biznesie. Wzrost roli „businesswomen”    110
  4.7. Inteligencja przywódcza jako narzędzie władzy i wpływu współczesnego lidera    113
  
  5. BADANIA I METODY OCENY PRZYWÓDZTWA    122
  5.1. Skuteczność przywództwa jako narzędzie badań i oceny    124
  5.2. Ocena zachowań przywódczych. Zalety i wady metod oraz technik oceny    125
  5.3. Narzędzia oceny inteligencji emocjonalnej    128
  5.4. Ocena inteligencji przywódczej. Techniki oceny    129
  
  ZAKOŃCZENIE    135
  BIBLIOGRAFIA    137
  SPIS RYSUNKÓW    143
  SPIS TABLIC    145
RozwińZwiń