(Nie)widzialne kobiety kina

-5%

(Nie)widzialne kobiety kina

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,91  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,73 zł  


37,91

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Teksty zawarte w tomie (Nie)widzialne kobiety kina pod redakcją Małgorzaty Radkiewicz oraz Moniki Talarczyk są poświęcone różnym wymiarom widzialności kobiet w kulturze filmowej, wychodzącym daleko poza fenomen filmowego aktorstwa. Tytuł przekornie proponuje podwójną perspektywę „(nie)widzialności”, zmuszając do dostrzeżenia postaci twórczych kobiet i ich dorobku, a tym samym do przepisana na nowo historii kina. Autorzy poszczególnych tekstów analizują wybrane przykłady inkluzji lub ekskluzji kobiet z pola filmowego. W swoich analizach biografii oraz kobiecej twórczości przybliżą różne formy (auto)marginalizacji autorek filmowych. Rozważają (nie)możność filmowej reprezentacji kontrowersyjnych artystek albo nierzadko kontrowersyjnych tematów związanych z kobiecym doświadczeniem. We wszystkich tekstach na różne sposoby wybrzmiewa więc kwestia tytułowej „(nie)widzialności” kobiet w kinie, pojawiająca się w różnych kontekstach kulturowych i kinematografiach.


„Tom pod frapująco ambiwalentnym tytułem (Nie)widzialne kobiety kina przynosi czytelnikowi nie tylko znaczną satysfakcję poznawczą, ale także oryginalny i odkrywczy punkt widzenia na kino kobiet”.
Z recenzji prof. Tadeusza Szczepańskiego


„(Nie)widzialne kobiety kina to bardzo interesująca i potrzebna publikacja. Reprezentuje wysoki poziom naukowy i oryginalne spojrzenie na różne problemy objęte wspólnym tytułem tomu”.
Z recenzji prof. Grażyny Stachówny


Rok wydania2018
Liczba stron230
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-4393-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Redaktorek     7
  Indywidualistki Paulina Haratyk, „Kinowanie”. Amatorska twórczość filmowa Zofi i Chomętowskiej     13
  Adam Uryniak, Wszystkie kobiety są siostrami. Wyrok życia według scenariusza Marii Morozowicz-Szczepkowskiej w kontekście propagandy „życia świadomego”    25
  Dagmara Rode, Obrazy kobiecego doświadczenia. Filmowe prace Teresy Tyszkiewicz    41
  Iwona Kolasińska-Pasterczyk, Pozostawić ślad… Testamenty artystyczne Agnès Vardy i Chantal Akerman     53
  Na drugim planie Małgorzata Kozubek, Oja Kodar – (nie)widzialna partnerka Orsona Wellesa    71
  Anna Taszycka, Helena Amiradżibi-Stawińska – z Gruzji do Polski     83
  Monika Talarczyk, Z perspektywy sekretarki planu. Refleksje nad pracą kobiet w produkcji filmowej    95
  Przed kamerą Małgorzata Radkiewicz, Rewizyjna kinofilia. O kobiecych biografiach w historii kina     109
  Sebastian Jagielski, „A właśnie że będę niemoralna”. Gwiazdy, kobiecy eksces i kino polskie okresu PRL-u     123
  Anastasia Nabokina, Wrażliwość obszarów krańcowych. O kobiecym doświadczeniu starzenia się na ekranie    143
  Krzysztof Loska, Orchidea z Mandżurii – Xianglan Li (Kōran Ri) i projekt japońskiego kina kolonialnego     155
  W cieniu Hollywood Patrycja Włodek, Ida Lupino – na wpół widzialna     169
  Grzegorz Stępniak, W pułapce (nie)widzialności: lesbijskie kino lat dziewięćdziesiątych     185
  Hubert Zięba, Kobiety i AIDS: (nie)jawne narracje w filmach amerykańskich     197
RozwińZwiń