Współczesne Media. Przemoc w mediach. Tom 1

Współczesne Media. Przemoc w mediach. Tom 1

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 44,10 zł  


44,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego.
Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia.
Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”.


Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity


Rok wydania2021
Liczba stron372
KategoriaPolitologia
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9404-3
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Sara Akram Agresja językowa w komentarzach internetowych    9
  Olga Białek-Szwed Brutalizacja języka we współczesnych mediach – krytyka czy mowa nienawiści?    25
  Małgorzata Bożek „Wykluczenie” jako forma przemocy wobec Żydów. Na podstawie powieści Sublokatorka Hanny Krall. Przemyślenia mediolingwistyczne    37
  Karolina Burno-Kaliszuk „Pikantna plotka”. Treści dla dorosłych w serwisie plotkarskim Plotek.pl    47
  Anna Cegieła Czemu służy przemoc w mediach?    61
  Marek Chyliński Status sygnalistów w świetle tajemnicy dziennikarskiej i przepisów o ochronie dziennikarskich źródeł informacji    73
  Barbara Drozd Zjawisko hejtu w internecie (studium przypadku). Analiza wypowiedzi dotyczących strajku lekarzy    91
  Agata Fijuth-Dudek Obrazy przemocy w mediach na przykładzie reportaży „Dużego Formatu” „Gazety Wyborczej”    109
  Ignacy S. Fiut Komunikacja niewerbalna a „mowa nienawiści”    123
  Beata Grochala Czy kibice potrafią komunikować się bez przemocy?    137
  Małgorzata Gruchoła, Justyna Szulich-Kałuża Społeczne postrzeganie przemocy w internecie – analiza porównawcza    147
  Monika Grzelka, Agnieszka Kula Przemoc przez powtórzenie    167
  Anna Hanus Krytyka jako forma agresji czy agresja w krytyce? Formy i płaszczyzny agresji w komunikacji werbalnej na podstawie telewizyjnego programu literackiego „Das Literarische Quartett” – próba analizy mediolingwistycznej    181
  Anita Has-Tokarz Pornografia, bicie, wulgaryzmy… – przemoc i treści szkodliwe w mediach dla dzieci (skala oraz przejawy zjawiska)    209
  Dorota Kaczmarek Dyskurs multimodalny jako przestrzeń wykluczania i propagowania przemocy wobec uchodźców na przykładzie memów internetowych    231
  Anna Kalinowska-Żeleźnik, Sylwia Kuczamer-Kłopotowska, Anna Lusińska Przeciwdziałanie mowie nienawiści wobec mniejszości etnicznych i narodowych w przestrzeni wirtualnej. Analiza kampanii społecznych zrealizowanych w ramach „Inkubatora idei: transformacja, demokracja i prawa człowieka”    253
  Agnieszka Kamińska Problematyka przemocy wobec kobiet w miesięczniku „Zwierciadło”    273
  Jolanta Kępa-Mętrak Kampanie społeczne przeciwko przemocy w polskich mediach    291
  Marek Kochan Nawoływanie do przemocy w świetle teorii aktów mowy    311
  Wioletta Kochmańska Sport i jego medialne obrazy wobec przemocy – teoria i praktyka    329
  Maria Krauz Dyskurs krytyczny a przemoc werbalna (na przykładzie recenzji filmowych)    347
  Jan Kreft Facebook, YouTube, Instagram… jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji    361
RozwińZwiń