Technologie informatyczne Firmy 2.0

Technologie informatyczne Firmy 2.0

1 opinia

Redakcja:

Krzysztof Kania

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pojawienie się nowych technologii informatycznych określonych wspólnym mianem Web 2.0 i wprowadzenie ich do organizacji zapoczątkowało przemiany, które okazały się na tyle istotne, iż uznano, że firmy, które z nich skorzystały, przechodzą w nową jakość (nową wersję) – właśnie w organizację określaną jako Firma 2.0.


W niniejszej publikacji starano się pokazać, że aby zrealizować wizję Firmy 2.0, konieczne są znacznie głębsze zmiany w organizacji niż wskazywałyby na to tylko przyjęte definicje. Do uzyskania trwałej zmiany w stylu i sposobie zarządzania nie wystarczy samo zainstalowanie w firmie nowoczesnych narzędzi komunikacji. Samo wprowadzenie rozwiązań społecznościowych nie wystarcza, aby uzyskać pożądane efekty i musi być podparte wdrożeniem odpowiednich technologii w warstwie biznesowej, informatycznej, a nawet infrastrukturalnej. Aplikacje społecznościowe same w sobie również posiadają pewną wartość i przynoszą pewne korzyści, które także postaramy się przedstawić. Jednak bez wdrożenia innych narzędzi szybko obumierają lub wyradzają się i w miejscu, gdzie powinna być pozyskiwana wiedza istotna dla firmy, pojawiają się wyłącznie plotki i nieużyteczne komentarze. Tak istotna z punktu widzenia definicji Firmy 2.0 warstwa społecznościowa jest jedynie powierzchnią, pod którą muszą funkcjonować inne systemy, które będą ją wspierały i jednocześnie wykorzystywały. Niewidoczne i na pozór nieobecne, to one właśnie decydują o powodzeniu w przekształceniu Firmy 1.0 w Firmę 2.0. Tak więc celem niniejszej publikacji jest wykazanie, że bez odpowiedniego wsparcia informatycznego realizacja idei Firmy 2.0 nie jest możliwa oraz zaprezentowanie rozwiązań, które mogą i powinny być wykorzystane, aby zapewnić sukces w transformacji.


Rok wydania2010
Liczba stron292
KategoriaZastosowania informatyki
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-635-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  1. FIRMA 2.0 – NOWY MODEL PROWADZENIA BIZNESU    15
    1.1. Przesłanki kształtowania się nowego modelu prowadzenia biznesu    15
    1.2. Istota Firmy 2.0    18
    1.3. Komunikacja i współpraca z otoczeniem w Firmie 2.0    22
    1.4. Komunikacja wewnętrzna i dzielenie się wiedzą w Firmie 2.0    25
    1.5. Trudności wdrażania modelu Firmy 2.0    27
    1.6. Korzyści z wdrożenia nowego modelu    29
  2. WEB 2.0 PODSTAWĄ KREOWANIA FIRMY 2.0    32
    2.1. Cechy Web 2.0    32
    2.2. Technologie Web 2.0    33
    2.3. Możliwości zastosowania rozwiązań Web 2.0 w firmie    38
  3. ZARZĄDZANIE PROCESAMI W FIRMIE 2.0    44
    3.1. Zarządzanie procesowe i zarządzanie procesami    44
    3.2. Rozwój systemów zarządzania procesami biznesowymi    54
    3.3. Architektura BPMS    61
    3.4. Procesy w nowoczesnej firmie    64
    3.5. Wpływ aplikacji społecznościowych na zarządzanie procesami    74
    3.6. Przyszłość zarządzania procesami biznesowymi    82
  4. SYSTEMY BUSINESS INTELLIGENCE W FIRMIE 2.0    87
    4.1. Kierunki rozwoju systemów klasy Business Intelligence 2.0    87
    4.2. Zarządzanie danymi w Firmie 2.0    94
    4.3. Procesowe hurtownie danych i analiza procesów w Firmie 2.0    101
    4.4. Wpływ aplikacji społecznościowych na BI    120
    4.5. Przyszłość BI – powszechna inteligencja    129
  5. PERSONALIZACJA W FIRMIE 2.0    136
    5.1. Budowanie kontaktów Firmy 2.0 z klientem    136
    5.2. Personalizacja klientów Firmy 2.    140
    5.3. Rodzaje personalizacji    142
    5.4. Przebieg procesu personalizacji    143
    5.5. Metody personalizacji    145
    5.6. Pozyskiwanie danych na potrzeby procesu personalizacji    150
    5.7. Mechanizm rekomendacji    161
    5.8. Przetwarzanie i analizowanie danych na potrzeby procesu personalizacji    165
  6. INTEGRACJA SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH W FIRMIE 2.0    172
    6.1. Rola i znaczenie integracji systemów informatycznych w Firmie 2.0    172
    6.2. Podejście komponentowe do budowy systemów informatycznych    178
    6.3. SOA – nowoczesna architektura systemów informatycznych zorientowana na usługi sieciowe    179
    6.4. Aspekty technologiczne usług sieciowych    182
    6.5. Modele integracji usług sieciowych w organizacji    188
    6.6. Wykorzystanie architektury zorientowanej na usługi w kontekście technologii Web 2.0    191
    6.7. Nowe kierunki badań nad usługami sieciowymi – semantyczne usługi sieciowe    198
  7. BEZPIECZEŃSTWO FUNKCJONOWANIA FIRMY 2.0    203
    7.1. Zagrożenia bezpieczeństwa funkcjonowania Firmy 2.0    204
    7.2. Wymagania bezpieczeństwa Firmy 2.0    211
    7.3. Holistyczna koncepcja bezpieczeństwa i jej zastosowanie w Firmie 2.0    213
    7.4. Standardy WS-Security jako narzędzie polityki bezpieczeństwa Firmy 2.0    224
  8. PRZYSZŁOŚĆ FIRMY 2.0 – SEMANTIC WEB    230
    8.1. Przyszłość sieci jako otoczenia i platformy dla przyszłej organizacji    230
    8.2. Korzyści dla firmy z Semantic Web    235
    8.3. Architektura Semantic Web    239
    8.4. Semantic Web w firmie – portale semantyczne    241
    8.5. Reprezentacja wiedzy w Semantic Web    243
    8.6. Wyszukiwanie wiedzy w portalu semantycznym    249
    8.7. Grid semantyczny    251
    8.8. Przyszłość zaczyna się dziś    253
  ZAKOŃCZENIE    265
  LITERATURA    267
  SŁOWNIK SKRÓTÓW    285
  SPIS RYSUNKÓW    289
  SPIS TABEL    292
RozwińZwiń