POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu.
Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-475-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Grzegorz Całek, Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Dorota Żuchowska-Skiba Czy jesteśmy w stanie „myśleć inaczej”? Kilka słów o (z)rozumieniu niepełnosprawności | 7 |
ZROZUMIEĆ SIEBIE — (samo)postrzeganie osób z niepełnosprawnością | 13 |
Dorota Pufund, (Z)rozumieć autyzm. Doświadczanie autyzmu przez blogujących self-adwokatów | 15 |
Magdalena Kokot, Choroba Stargardta funkcjonalnie – o sposobach radzenia sobie z niepełnosprawnością wzroku w stopniu znacznym | 29 |
Magda Lejzerowicz, Katarzyna Podstawka, Autorstwo własnego życia studenta z niepełnosprawnością a doświadczenia edukacyjne i społeczne | 49 |
ZROZUMIEĆ „INNYCH” — rzecz o postrzeganiu osób z niepełnosprawnością przez otoczenie | 73 |
Joanna Stawowy, Niepełnosprawność w historii sztuki oraz anty-ableizm sztuki współczesnej | 75 |
Milena Trojanowska, Bioróżnorodność i różne modele niepełnosprawności w kontekście filozofii Michela Foucaulta | 91 |
POMÓC W (SAMO)ZROZUMIENIU — wychowanie i (re)socjalizacja osób z niepełnosprawnością | 109 |
Jakub Niedbalski, Wychowawcza rola aktywności fizycznej – analiza procesu socjalizacji osób z niepełnosprawnością w sporcie i przez sport | 111 |
Karolina Goede, Resocjalizacja skazanych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z perspektywy dozoru kuratorskiego | 131 |
Kamila Albin, Wcielić się nie znaczy zrozumieć. Krytyczna refleksja o symulacjach niepełnosprawności | 155 |
ZROZUMIEĆ POTRZEBY — sposoby wsparcia osób z niepełnosprawnością | 171 |
Anna Dobrychłop, Wsparcie studentów z zaburzeniami psychicznymi wyzwaniem dla uczelni wyższych | 173 |
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Opieka nad dzieckiem z chorobą rzadką i niepełnosprawnością intelektualną a wsparcie rodziny | 203 |
Adrianna Krzywik, Iwona Nowakowska, Potrzeby osób z niepełnosprawnością a budżet obywatelski. Wyniki ankiety opinii wśród społeczności warszawskiego Muranowa | 223 |
Angelika Greniuk, Założenia koncepcji niezależnego życia osób z niepełnosprawnością w Europejskiej Sieci na rzecz Niezależnego Życia | 243 |
Wojciech Figiel, Między niepełnosprawnością a przekładem. Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekładu | 259 |
Grzegorz Całek, Ulgi dla osób z niepełnosprawnością w polskich atrakcjach turystycznych | 271 |
Zbigniew Głąb, Magdalena Kocejko, Polityka wobec niepełnosprawności w Polsce w perspektywie okrutnego optymizmu. Rzecz o niespełnianych obietnicach | 291 |
Noty o autorach | 315 |