ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

-35%

ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,87  39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,80 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,47 zł  


25,87

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.


Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.


Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.


Rok wydania2011
Liczba stron168
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-564-5
Numer wydania4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Część pierwsza. Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej    15
    Charakterystyka upośledzenia umysłowego    17
    Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się    24
      1. Zaburzenia rozwoju ruchowego    24
      2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych    28
      3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych    29
      4. Zaburzenia rozwoju mowy    29
    Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej    31
    Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji    34
    Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski    38
    Podsumowanie    39
    Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej    42
  Część druga. Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej    47
    Rewalidacja indywidualna – cele i zadania    49
    Ramowy program rewalidacji indywidualnej    50
    Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej    52
  Część trzecia. Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji    55
    Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji    57
  Część czwarta. Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej    69
  Część piąta. Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego    75
    Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego    77
    Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C    78
      Informacje o uczniu    78
      Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego    78
      Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne)    79
      Z wywiadu lekarskiego    81
      Semestralna ocena opisowa ucznia    82
      Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia oraz rodzaj wsparcia, jakie dziecko otrzyma    83
      Program edukacyjny    85
      Program terapeutyczny    86
      Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna)    89
    Karta obserwacji ucznia klasy I    90
    Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV    96
      Standardy wymagań dla ucznia klasy I    96
      Standardy wymagań dla ucznia klasy IV    102
    Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV    127
      Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I    127
      Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I    128
      Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV    131
      Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody    132
    Schemat konspektu    139
    Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III    141
      Konspekt do lekcji – klasa I    143
      Konspekt do lekcji – klasa II    148
      Konspekt do lekcji – klasa III    153
    Przykładowe oceny opisowe    157
  Bibliografia    167
RozwińZwiń