Polityki sieciowej popkultury

Polityki sieciowej popkultury

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

52,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 52,50 zł  


52,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja Polityki sieciowej popkultury dotyczy praktyk uczestnictwa w sieciowej kulturze popularnej jako aktywności politycznej, czyli tych względnie nowych momentów, gdy popkultura online staje się „językiem”, którym „mówią” obywatele podejmujący swoje działania, a także tych, w których sieciowa kultura popularna jest przedmiotem aktywności politycznej obywateli, to znaczy rodzajem zasobu, o który toczy się polityczny spór – jak było chociażby w przypadku europejskich protestów przeciw ACTA. […]
Analiza współczesnej sieciowej popkultury byłaby niepełna bez możliwie precyzyjnego opisania Internetu jako środowiska praktyk społecznych. […] Sieć mediatyzuje współczesną politykę i mediatyzuje kulturę popularną w skomplikowanych technologicznych, społecznych i ekonomicznych procesach. Ekonomiczny wymiar cyfrowej mediatyzacji nabiera znaczenia wraz z komercjalizacją współczesnej sieci; nowe media są nie tylko technologią, ale i zbiorem rynkowych podmiotów o coraz potężniejszej pozycji i określonych ekonomicznych celach. Realizacja tych celów w praktyce wpływa na sposoby uczestnictwa ludzi w popkulturze czy polityce, co stanowi jeden z centralnych tematów książki. Innymi słowy, rekonstruuje w niej polityczny status nowych mediów jako narzędzi artykulacji, rozumianej, w pewnym uproszczeniu, jako złożony zbiór praktyk, poprzez które ludzie nieustannie reprodukują indywidualne i zbiorowe tożsamości. [ze Wstępu]


Rok wydania2017
Liczba stron462
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9001-4
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     9
  CZĘŚĆ I. PODSTAWY TEORETYCZNE    17
  Rozdział 1. KONTEKSTY ANALIZY    19
    1.1. Triada polityka–media–kultura i jej implikacje    19
    1.2. Dwie lupy, czyli pożytki z interdyscyplinarności     26
    1.3. O kilku problemach z badaniem współczesnych kultur popularnych online     30
  Rozdział 2. KLUCZOWE KATEGORIE     37
    2.1. Nowa rzeczywistość, stara (?) teoria     37
    2.2. Stuart Hall: odkurzanie elementarza     44
    2.3. Hall a Foucault: artykulacja – ideologia – dyskurs – władza     51
    2.4. O definiowaniu kultury popularnej     64
  Rozdział 3. METODY BADAWCZE     72
  CZĘŚĆ II. NOWE MEDIA (STRATEGIE)    81
  Rozdział 4. NOWE MEDIA JAKO KULTUROWY KONSTRUKT     83
    4.1. Medialność a mediacja: media jako społeczne praktyki     83
    4.2. Nowe, nowe nowe i jeszcze nowsze media    90
    4.3. Problemy z etykietami i perspektywą     107
    4.4. Kulturowa dyspersja i radykalna dekontekstualizacja     116
  Rozdział 5. SIECIOWY PRZEMYSŁ KULTURY    130
    5.1. Dialektyka pojęcia przemysłu kultury     130
    5.2. Rynki i prawo autorskie – kilka uwag     137
    5.3. Kulturowa gospodarka sieciowych przemysłów: stare modele w nowych czasach     143
  Rozdział 6. HEGEMONIE SIECI 152
    6.1. Dyskursy nowych mediów    152
    6.2. Oprogramowanie jako technologia codzienności     173
    6.3. Maszyna widzialności i władza     183
  CZĘŚĆ III. KULTURY POPULARNE (TAKTYKI)     195
  Rozdział 7. POPKULTURA ONLINE: KONTEKSTY     197
    7.1. Sieciowa mediatyzacja popkultury     197
    7.2. Popkulturyzacja mediów     209
  Rozdział 8. GATUNKI I PRAKTYKI     216
    8.1. Asymetryczna dialektyka mediów a specyfika gatunków online     216
    8.2. Z modelu Halla (1): infrastruktura techniczna + stosunki produkcji     231
    8.3. Z modelu Halla (2): struktury wiedzy     247
    8.4. O nieprzyzwoitości sieciowej popkultury    269
  Rozdział 9. POLITYKA I POPKULTURA: POWAŻNA ZABAWA W PROTEST     292
    9.1. (Nowe) media protestu     292
    9.2. Tożsamość a kultura sprzeciwu     320
  CZĘŚĆ IV. PODSUMOWANIA I INTERPRETACJE     343
  Rozdział 10. NOWA SIECIOWA POPKULTURA    345
    10.1. O aparacie instytucjonalnym nowych mediów     345
    10.2. Problematyczne uczestnictwo     350
    10.3. Koszty uczestnictwa: polityczna ekonomia popkultury online     358
  Rozdział 11. POLITYKA REPREZENTACJI ONLINE     366
    11.1. Awers: potężne i tajemnicze nowe media    366
    11.2. Rewers: sieć jako medium artykulacji     379
  Rozdział 12. NOWA POLITYKA 389
    12.1. Nowe media jako przestrzeń aktywności politycznej     389
    12.2. Wyzwania nowych hegemonii    401
  ZAKOŃCZENIE     413
  BIBLIOGRAFIA     427
  INDEKS OSÓB     455
RozwińZwiń