POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tom poświęcony problematyce sztuki XX wieku, a także aktualnym zjawiskom artystycznym. Opublikowane artykuły opisują głębokie przemiany formalne i technologiczne oraz twórczość podejmującą ważne tematy społeczne i polityczne. Od portretów fotograficznych Witkacego i Cameron oraz autoportretów kapistów, poprzez refleksję nad kanonem prezentowania polskiej sztuki współczesnej za granicą w okresie zimnej wojny czy ekokrytyczną analizę twórczości Hasiora, aż po spojrzenie na sztukę izraelską po tzw. intifadzie Al-Aksa – teksty tworzą bogatą mozaikę tematów. Ich autorzy, przedstawiciele różnych środowisk naukowych, wykorzystują odmienne narzędzia metodologiczne, ukazując zaawansowany warsztat badawczy współczesnej historii sztuki.
Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Introduction / | 5 |
Articles | |
Tomáš Murár | |
“A work of art is an object that necessitates contemplation”. Latency of visual studies within the Vienna School of Art History? / | 9 |
Aleksandra Fedorowicz-Jackowska | |
‘Through a Microscope from a Telescopic Distance’: Witkacy, Cameron and the Photography of Faces / | 31 |
Łukasz Kiepuszewski | |
Face Substances. The rhetoric of Kapists’ self-portraits: between self-reflection and confession / | 51 |
Anna Cheipesh | |
The Impact of Historic Events on the Formation of the Creative Method of Ernest Kontratovych in the Early Period (1930s-1940s) / | 69 |
Szymon Piotr Kubiak | |
Gratitude. The Red Army Memorial in Szczecin: A Geographical, Topographical, and Biographical Perspective / | 89 |
Kamila Dworniczak | |
Defining Reality: Photography and the Surrealist Concept of the Image in Poland in the 1940s / | 113 |
Piotr Majewski | |
Constructing the canon: exhibiting contemporary Polish art abroad in the Cold War era / | 135 |
Contents | |
Karolina Kolenda | |
The Grass is Greener: Władysław Hasior in an Ecocritical Perspective / | 155 |
Ewa Kędziora | |
Archaeology of the present. Israeli art after the Al-Aqsa Intifada / | 173 |
Marta Wódz | |
Intimate listening and sonic solidarity. Radio in the works of Radio Earth Hold collective as a way towards the sonic turn / | 191 |
Reviews | |
Kamila Dworniczak | |
Symcha Trachter. Reconstruction / | 211 |