Edukacja małego dziecka, t. 2. Wychowanie i kształcenie w praktyce

-30%

Edukacja małego dziecka, t. 2. Wychowanie i kształcenie w praktyce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,86  39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,80 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,86 zł  


27,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela.


Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska.


W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną.


Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska.


Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania.


Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję.


Rok wydania2010
Liczba stron264
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-466-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  POTRZEBY A MOŻLIWOŚCI MAŁEGO DZIECKA    11
    BOŻENA MUCHACKA Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb    13
    GABRIELA KAPICA Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek    21
    ZUZANNA ZBRÓG Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania    37
    EWA JĘDRZEJOWSKA Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania    52
    GABRIELA KRYK Notowanie – ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność    62
    BEATA BUGAJSKA-JASZCZOŁT, MONIKA CZAJKOWSKA Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej    70
    TERESA PARCZEWSKA Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi    85
    GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich    97
  KREATYWNOŚĆ – WSPIERANIE ROZWOJU – PRAKTYKA EDUKACYJNA    111
    URSZULA SZUŚCIK Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy    113
    MAGDALENA GROCHOWALSKA O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy    121
    MONIKAWIŚNIEWSKA-KIN Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych    133
    MAŁGORZATA STOKŁOSA Technika labiryntu – narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą    142
    JOLANTA GISMAN-STOCH Od śladu do znaku – o wędrowaniu i wybieraniu    152
    LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci    167
    ANIELA RÓŻAŃSKA Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą    181
    MAŁGORZATA DROST-RUDNICKA Edukacja techniczna – zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego    194
  WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO    205
    DANUTA AL-KHAMISY Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej    207
    ALICJA HRUZD Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu – możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori    220
    ANNA BORZĘCKA Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej    230
    ZENON GAJDZICA Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej    240
    IZABELA BIEŃKOWSKA Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych    252
  Informacja o autorach    263
RozwińZwiń