Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw

-33%

Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,72  16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,72 zł  


10,72

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii omówiono wewnętrzne aspekty innowacyjnej działalności przedsiębiorstw oraz zarządzanie powiązaniami kooperacyjnymi. Scharakteryzowano innowacyjność organizacyjną w polskiej przedsiębiorczości, omówiono jej determinanty i metody pozyskiwania wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych. Przedstawiono takie wewnętrzne innowacje procesowe, jak TQM, TPM, kaizen, koła jakości, systemy jakości, inżynieria współbieżna. Scharakteryzowano wewnętrzne innowacje strukturalne: workflow management, groupware, podział pracy, systemy i techniki pracy zdalnej, delegowanie i optymalizację uprawnień, redukcję poziomów hierarchii, audyt poziomu innowacyjności. Przybliżono zagadnienie kosztów i korzyści wdrażania innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, a także bariery ich wdrażania i czynniki decydujące o sukcesie firmy. Zwrócono uwagę na innowacyjność organizacyjną jako podstawę powiązań kooperacyjnych i na metody tworzenia takich powiązań. Przedstawiono rolę instrumentów zarządzania w tworzeniu powiązań kooperacyjnych. Omówiono sieciowość i wieloetapowość powiązań, innowacyjne działania wewnątrzorganizacyjne, wykorzystanie powiązań kooperacyjnych do wdrożenia innowacji i korzyści wynikające z uczestnictwa w takim powiązaniu.


Rok wydania2011
Liczba stron110
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-104-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    5
  1. Innowacyjność organizacyjna    7
  2. Innowacyjność organizacyjna w polskiej przedsiębiorczości 15
    2.1. Determinanty działań proinnowacyjnych    15
    2.2. Źródła wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych i metody jej pozyskiwania 17
  3. Wewnętrzne innowacje procesowe    21
    3.1. Total quality management    21
    3.2. Total productive maintenance    25
    3.3. Filozofia kaizen    27
    3.4. Koła jakości    29
    3.5. System jakości ISO    31
    3.6. Inżynieria współbieżna    34
  4. Wewnętrzne innowacje strukturalne    37
    4.1. Zarządzanie wiedzą i elektroniczny model funkcjonowania – workflow management    37
    4.2. Organizowanie pracy grupowej – groupware    43
    4.3. Podział pracy – grupy interdyscyplinarne    44
    4.4. Systemy i techniki pracy zdalnej    46
    4.5. Delegowanie i optymalizacja uprawnień    48
    4.6. Redukcja poziomów w hierarchii – spłaszczanie struktur organizacyjnych    50
    4.7. Audyt poziomu innowacyjności w wewnętrznych obszarach przedsiębiorstwa    53
  5. Aktywność innowacyjna w wewnętrznych obszarach działalności przedsiębiorstwa    55
    5.1. Koszty i korzyści innowacyjnych wdrożeń organizacyjnych    55
    5.2. Bariery wdrażania innowacji. Determinanty sukcesu firm innowacyjnych    58
  6. Powiązania kooperacyjne przedsiębiorstw    63
    6.1. Innowacyjność organizacyjna jako podstawa powiązań kooperacyjnych    63
    6.2. Metody tworzenia powiązań kooperacyjnych    63
  7. Rola instrumentów zarządzania w budowaniu powiązań kooperacyjnych 69
    7.1. Zarządzanie jako proces    69
    7.2. Zarządzanie zmianą    73
    7.3. Struktury organizacyjne    74
    7.4. Innowacyjne modele biznesowe    86
  8. Przesłanki tworzenia powiązań kooperacyjnych    91
    8.1. Sieciowość i wieloetapowość powiązań    91
    8.2. Istota innowacyjnych działań wewnątrzorganizacyjnych – powiązania kooperacyjne    96
    8.3. Korzyści wynikające z uczestniczenia w powiązaniu kooperacyjnym    103
  Podsumowanie    105
  Bibliografia    107
RozwińZwiń