Twórz własne gry w Scratchu!

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,40  74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,40 zł  


44,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier.


Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie.


Gry komputerowe mogą być wesołe, ekscytujące, interesujące, magiczne, a nawet przerażające. Lubimy grać w gry, ponieważ dzięki nim poznajemy inne światy - takie, które ruszają się i zmieniają podczas zabawy, a zasady w nich obowiązujące są inne, niż w naszym własnym świecie. (Czasami wydaje nam się, że te zasady mają więcej sensu, niż te panujące w naszym świecie). Gry to sposób na szybki relaks lub długie godziny spędzone przed komputerem. Poprzez gry możemy wcielać się w inne postaci oraz odkrywać inne perspektywy.


Rok wydania2020
Liczba stron192
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMonika Andryszczyk
ISBN-13978-83-01-21397-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PODZIĘKOWANIA XVI
  KAŻDY MOŻE TWORZYĆ GRY XVII
  Czego będziesz potrzebować xviii
  Krótka historia gier xviii
  Kto tworzy gry komputerowe? xix
  W jakim celu tworzy się gry komputerowe? xx
  O czym powinna być moja gra? xxi
  Czym jest Scratch? xxi
  Ile kosztuje Scratch? xxii
  Czy muszę umieć programować? xxii
  A jeśli od dawna uwielbiam programować? xxii
  Inne narzędzia do projektowania gier xxii
  1. LEAF ME ALONE!: SCRATCH BEZ TAJEMNIC 1
  Początek przygody ze Scratchem 2
  Zostaw mnie w spokoju (kiedy jem ten liść) 5
  Tworzenie własnych duszków 6
  Rysowanie dziwnych robaków 7
  Rysowanie tła 8
  Kategoria Zdarzenia 10
  Poruszanie robakiem 11
  Sterowanie robakiem 14
  Rysowanie otworów wygryzionych w liściach za pomocą pióra 17
  Rozpoczynanie gry od nowa 22
  Kontakt robaka z liściem 25
  Odtwarzanie dźwięków 27
  Porządkowanie kodu 30
  Wyzwanie 32
  Udostępnianie gry 33
  To już umiesz 36
  2. OBŻARSTWO DZIWNEGO ROBAKA: ZBIERANIE PRZEDMIOTÓW I UNIKANIE PRZESZKÓD 37
  Kopiowanie i modyfikowanie projektu 39
  Porządkowanie kodu 40
  Rysowanie tęczowego śladu 41
  Projektowanie pożywienia dla robaka 44
  Klonowanie duszka 45
  Użycie liczb ujemnych 46
  Tworzenie strefy bez jagód 47
  Programowanie poleceń dla sklonowanych jagód 48
  Nadawanie komunikatów 49
  Gra „na czas” 51
  Wykorzystanie animacji do tworzenia zepsutych jagód 53
  Tworzenie rozgałęzienia za pomocą jeżeli i w przeciwnym razie 56
  Nagrywanie dźwięku fuj 57
  Przeszkody 58
  Dlaczego śmierdzące przeszkody działają 59
  Tworzenie kup poprzez klonowanie duszków 59
  Kodowanie śmierdzących przeszkód 60
  Podnoszenie poprzeczki 63
  Tworzenie własnych zmiennych 63
  Zmiana prędkości 65
  Zakończenie gry 67
  Wybór kostiumu motyla 67
  Kodowanie metamorfozy 68
  Zmiana zachowania motyla 72
  Wprowadzenie komunikatu rozpoczynającego grę 73
  Co jeszcze możesz wypróbować 74
  To już umiesz 75
  3. TWORZENIE GRY PLATFORMOWEJ HATLIGHT 77
  O grze Hatlight 78
  Kodowanie ruchu platformowego 79
  Tworzenie duszka hitbox 80
  Tworzenie okna testowego 81
  Porządkowanie kodu za pomocą zdarzeń 82
  Tworzenie zmiennych 83
  Kodowanie ruchu gracza 84
  Poruszanie się w lewo i w prawo 84
  Wspinaczka po zboczach i schodach 85
  Spadanie 87
  Skoki 88
  Tworzenie naturalnego ruchu za pomocą zmiennych 88
  Tworzenie świata pełnego odkrywczych wypraw 91
  Tworzenie mapy z siatką współrzędnych za pomocą zmiennych 91
  Przechodzenie między ekranami 92
  Kodowanie zmiany ekranu 94
  Światłość i ciemność 95
  Kodowanie światła padającego z latarki 97
  Tworzenie przedmiotów do zbierania 97
  To już umiesz 100
  4. PROJEKTOWANIE POZIOMÓW 101
  Przejdźmy do tworzenia poziomów! 102
  Rysowanie poziomów 103
  Rysowanie jaskini 104
  Odkładanie szczegółów na później 105
  O tym warto pamiętać 107
  Dodawanie scenerii w tle 109
  Jak prawidłowo grać w grę 111
  Wyświetlanie obiektów, do których gracz nie może się dostać 113
  Tworzenie charakterystycznych obiektów 114
  Tworzenie animacji 116
  Animowanie ruchów gracza 117
  Postać w formie kropli 120
  Tworzenie odbicia lustrzanego kostiumu 121
  Tworzenie kodu dla animacji 122
  Dodatkowe wyzwania 124
  To już umiesz 124
  5. TWORZENIE EFEKTÓW DŹWIĘKOWYCH 125
  Narzędzie do projektowania dźwięku 126
  Nagrywanie i edytowanie dźwięków w programie Audacity 127
  Nagrywanie śmiertelnego upadku 128
  Selekcja dźwięku 130
  Użycie narzędzia Efekt 132
  Zapisywanie dźwięków 134
  Wykorzystanie dźwięków pobranych z Internetu 136
  Generowanie dźwięków za pomocą programu sfxr 137
  Kształt fali 138
  Zmiana dźwięków za pomocą suwaków 140
  Eksportowanie dźwięków 142
  Narzędzie bfxr 143
  Tworzenie pętli muzycznej za pomocą narzędzia Drumcircle 144
  Tworzenie pętli grających bębenków 146
  Dodawanie dźwięków bębna 147
  Dodawanie kolejnych dźwięków 148
  Dodawanie melodii 150
  Zapisywanie i eksportowanie pętli 151
  Narzędzie Bosca Ceoil 152
  Dodawanie pętli do gry w Scratchu 153
  Dodatkowe wyzwania 155
  Skomponuj muzykę do gry jedynie za pomocą ust 155
  Użycie muzyki do tworzenia kontrastujących ze sobą nastrojów 156
  Stwórz prawdziwą muzyczną grę 156
  To już umiesz 156
  6. CO DALEJ? 157
  Zadawanie pytań 158
  Nagraj swoją grę 158
  Udostępnij swoją grę na portalu itch.io 159
  Współpraca z innymi 160
  Gra dla wielu graczy 160
  Utwórz nietypowe urządzenie sterujące 161
  Odkrywaj i twórz! 163
  INDEKS 164
RozwińZwiń