Inkluzywna mobilność w metropoliach

-14%

Inkluzywna mobilność w metropoliach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,90  15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 15,00 zł (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,40 zł  


12,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka podejmuje zagadnienie zrównoważonej mobilności miejskiej w sposób nowatorski, koncentrując się na problemie inkluzywności poszczególnych instrumentów wykorzystywanych w tym procesie. W publikacji przedstawiono wyniki badań własnych, przeprowadzonych na próbie 450 mieszkańców trzech krajowych metropolii: Warszawy, Trójmiasta, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Badania miały na celu zobrazowanie zachowań i preferencji transportowych przedstawicieli klasy kreatywnej, która stanowi rdzeń rozwoju społeczno-gospodarczego ośrodków miejskich. Z tego względu publikacja wzbogaca dotychczasowy dorobek ekonomiki transportu i pozwala na bardziej precyzyjną ocenę stosowanych instrumentów równoważenia mobilności miejskiej.


Rok wydania2020
Liczba stron144
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-610-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Koncepcje rozwoju współczesnych metropolii. Rola mobilności w metropoliach (Barbara Kos)    11
  1.1. Teoretyczne ujęcie rozwoju obszarów zurbanizowanych    11
  1.2. Delimitacja obszarów metropolitalnych w Polsce    35
  1.3. Mobilność w polityce Unii Europejskiej    47
  Rozdział 2. Istota i implikacje inkluzywnego rozwoju w transporcie miejskim (Robert Tomanek)    63
  2.1. Idea inkluzywnego rozwoju    63
  2.2. Rola transportu w rozwoju    67
  2.3. Relacje inkluzywności i zrównoważenia rozwoju w miastach    74
  2.3.1. Społeczny kontekst mobilności    74
  2.3.2. Elektromobilność w inkluzywnym modelu zrównoważonej mobilności    79
  2.3.3. Nowe środki transportu osobistego i rowery    83
  Rozdział 3. Mobilność klasy kreatywnej w metropoliach – wyniki badań (Grzegorz Krawczyk)    89
  3.1. Rola klasy kreatywnej w społeczeństwie    89
  3.2. Cel, metoda i grupa badawcza    97
  3.3. Mobilność klasy kreatywnej (wyniki badań)    102
  3.4.Zrównoważona i inkluzywna mobilność klasy kreatywnej w preferencjach i zachowaniach transportowych (Grzegorz Krawczyk, Robert Tomanek)    112
  Załącznik – wzór kwestionariusza    119
  Literatura    127
  Spis fotografii    137
  Spis rysunków    137
  Spis tabel    139
  Informacja o autorach    141
RozwińZwiń