INNE EBOOKI AUTORA
-25%
Wydawca:
Format:
Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem? Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności. W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
ocenianie zachowania uczniów,
program "Cyfrowa szkoła",
wpływ polityki na edukację,
trudności w prowadzeniu badań w szkole.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół oraz kadry pedagogicznej: nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych. Będzie również przydatna władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się w kwestiach edukacji w Polsce.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 504 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8107-107-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE DO SERII „KULTURA SZKOŁY” |9 | |
Maria Dudzikowa | |
WSTĘPNIE O METAFORZE (TAKŻE MILITARNEJ) |11 | |
Sylwia Jaskulska | |
GOTOWOŚĆ MOBILIZACYJNA – PRZEGLĄD ZAWARTOŚCI TOMU |33 | |
CZĘŚĆ I. PRZEDPOLE |41 | |
Maria Dudzikowa | |
METAFORYZACJA MILITARNA JĘZYKA (TAKŻE W/O SZKOLE). ROZTRZĄSANIA TEORETYCZNO - EPISTEMOLOGICZNE I EMPIRYCZNE |43 | |
Radosław Nawrocki | |
EDUKACJA JAKO POLE GRY (WALKI) |137 | |
Bogusław Śliwerski | |
SZKOŁA MIĘDZY TERRORYZMEM A POKOJEM (NIE) NAUCZYCIELSKIM |152 | |
Sławomir Pasikowski | |
BLITZKRIEG I (RE) KAPITULACJA W DRODZE DO TWIERDZY. POZA WIZJĘ RADYKALNYCH ATAKÓW I REAKTYWNYCH OBRON W BUDOWANIU WIARYGODNEJ WIEDZY |182 | |
CZĘŚĆ II. STRATEGIE |203 | |
Renata Nowakowska-Siuta | |
KAMIEŃ NA KAMIENIU – O ZASADZIE KOMPLETNOŚCI W PRACY SZKOŁY |205 | |
Jacek Zbigniew Górnikiewicz | |
SZKOŁA JAKO TWIERDZA – OSTOJA WARTOŚCI W ŚWIECIE TRUDNYCH REALIÓW |225 | |
Łukasz Michalski | |
POLE MINOWE. O GRACH POLITYKI Z EDUKACJĄ |246 | |
Marek Piotrowski, Klaudia Piotrowska | |
ŻANDARMA TRZEBA ODWOŁAĆ, CHOCIAŻ JEST ON W NAS SAMYCH |265 | |
Anna M. Kola | |
TYRANIA BIUROKRACJI |281 | |
CZĘŚĆ III. TAKTYKI |295 | |
Monika Wiśniewska-Kin | |
KU WOLNOŚCI. O UWALNIANIU MYŚLENIA Z TWIERDZY PODRĘCZNIKOWYCH SCHEMATÓW |297 | |
Urszula Markowska-Manista | |
WALKA ZE STEREOTYPAMI ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ – SZKOLNE I POZASZKOLNE POLA BITEWNE |315 | |
Anna Babicka-Wirkus | |
PRZYMUS W SZKOLE JAKO WARUNEK PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ BOJOWYCH PRZEZ UCZNIÓW |340 | |
Małgorzata Żytko | |
MOST ZWODZONY CZY GŁĘBOKA FOSA – EDUKACYJNE PROGI W SZKOLE PODSTAWOWEJ |356 | |
CZĘŚĆ IV. MANEWRY |375 | |
Sylwia Jaskulska | |
OCENIANIE ZACHOWANIA UCZNIÓW NA STOPIEŃ JAKO MANEWRY WOJSKOWE |377 | |
Katarzyna Szorc | |
WOJNA NERWÓW W SZKOLE |398 | |
Krzysztof Jaworski | |
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OKOPACH TRADYCYJNEJ SZKOŁY – PROGRAM „CYFROWA SZKOŁA” W PERSPEKTYWIE UCZESTNIKÓW |411 | |
Natalia Bednarska | |
SZKOŁA JAKO ZAMKNIĘTA TWIERDZA DLA BADACZY. O TRUDNOŚCIACH W PROWADZENIU BADAŃ W SZKOLE |423 | |
Anna Dereń | |
JAK WZIĄĆ TWIERDZĘ ZDUMIENIEM |437 | |
BIBLIOGRAFIA |451 | |
NOTKI O AUTORACH |493 | |