INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie nad dyskursem telewizyjnym. Autorka przedstawia w niej własną propozycję parametryzacji dyskursu telewizyjnego i zarysowania jego obszaru badawczego. Część książki stanowią rozważania wokół tekstu multimodalnego. Przedstawiono wyniki badań nad mediotekstem, polilogiem, logowizualnością, aktorami dyskursu: nadawcą i widownią. W książce znajduje się także refleksja nad znaczeniem koloru w wyznaczonych pasmach telewizyjnego dyskursu.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3545-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie / | 11 |
Rozdział | 1 |
Stan badań nad językiem telewizji / | 13 |
1.1. Badania nad dyskursem telewizyjnym / | 17 |
Rozdział | 2 |
Dyskurs telewizyjny w mediosferze. Status / | 25 |
2.1. Dyskurs medialny / | 25 |
2.2. Dyskurs telewizyjny. Wzorzec / | 29 |
2.2.1. Parametr ideacyjny / | 30 |
2.2.2. Parametr normatywny / | 32 |
2.2.3. Parametr interakcyjny / | 35 |
2.2.4. Parametr podmiotowy / | 35 |
2.2.5. Parametry spacjalny i chronemiczny / | 36 |
2.3. Obszary dyskursu telewizyjnego / | 37 |
2.4. Podział przestrzeni dyskursywnej / | 40 |
Rozdział | 3 |
Telewizja programowa. Pasmo właściwe / | 45 |
3.1. Ramówka / | 48 |
3.2. Realizm a fikcja / | 49 |
3.3. Telewizja programowa. Audiowizualność sprofilowana / | 52 |
3.4. Gatunki dyskursu telewizyjnego / | 57 |
Rozdział | 4 |
Telewizja strumieniowa. Inne praktyki dyskursywne / | 67 |
4.1. Audiowizualność strumieniowa / | 67 |
4.1.1. Sport / | 71 |
4.1.2. Dzieci / | 72 |
4.2. Audiowizualność hybrydowa / | 72 |
4.3. Audiowizualność portali / | 73 |
4.4. Audiowizualność na życzenie / | 75 |
4.5. Audiowizualność produkowana. YouTube / | 78 |
4.6. Migracje gatunkowe i prezenterskie / | 80 |
4.7. Migracje dyskursywne / | 85 |
4.8. Charakterystyka parametryczna innych obszarów dyskursu. | |
Podsumowanie / | 86 |
Rozdział | 5 |
Tekst multimodalny. Metody i problemy badawcze / | 91 |
5.1. Autor / | 92 |
5.2. Konstrukcja/ | 93 |
5.3. Odbiorca / | 94 |
5.4. Badacz / | 95 |
5.5. Tekst multimodalny / | 95 |
5.6. Metody badawcze / | 98 |
5.7. Problemy badawcze. Polilog / | 107 |
5.8. Problemy badawcze. Instancja nadawcza / | 111 |
5.9. Problemy badawcze. Widownia / | 116 |
5.10. Problemy badawcze. Logowizualność / | 124 |
5.10.1. Wzmianka / | 128 |
5.10.2. Cytaty tekstu digitalnego / | 129 |
5.10.3. Cytaty tekstu mówionego / | 130 |
5.10.4. Cytaty tekstu pisanego / | 131 |
5.10.5. Tłumaczenia / | 132 |
5.10.6. Napisy tła / | 132 |
Rozdział | 6 |
Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki obrazu. Kolor / | 139 |
Zakończenie / | 155 |
Bibliografia / | 159 |
Indeks i źródła fotografii / | 173 |
Summary / | 179 |
Zusammenfassung / | 183 |
Резюме / | 187 |