INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Prezentujemy Czytelnikom kolejne wydanie podręcznika „Mikroekonomia. Studia przypadków” przygotowanego przez zespół pracowników Katedry Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej. Niniejsze wydanie, podobnie jak poprzednie, jest uzupełnieniem wielokrotnie aktualizowanych: podręcz¬nika Bożeny Klimczak pt. „Mikroekonomia” oraz zbioru zadań pt. „Mikro¬ekonomia. Ćwiczenia” autorstwa Bożeny Borkowskiej i Bożeny Klimczak. W niniejszej edycji zachowujemy dotychczasową formę prezentacji w po¬staci zbioru studiów przypadków przedstawiających różne zjawiska ekono¬miczne w określonym kontekście rzeczywistości gospodarczej. Analiza przy¬padków zamieszczonych w podręczniku powinna ułatwić studentom nabycie umiejętności wyjaśniania rzeczywistości gospodarczej za pomocą poznanych twierdzeń mikroekonomii oraz sprawdzania ich eksplanacyjnych możliwo¬ści i ograniczeń.
Niniejsze wydanie podręcznika zostało pomyślane jako pomoc dydak¬tyczna w nauczaniu nie tylko mikroekonomii standardowej. Zamieszczone w nim nowe opracowania mają pomóc studentom w wyjaśnianiu zjawisk go¬spodarczych także w oparciu o współczesne nurty mikroekonomii wykładane w ramach takich przedmiotów, jak: ekonomia biznesu, ekonomia informacji, organizacja rynków i konkurencji (industrial organization).
Zachęcam do lektury niniejszego podręcznika, wyrażając nadzieję, że ze względu na problematykę zawartych w nim opracowań zainteresuje nie tylko studentów kierunku ekonomia.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 276 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-599-5 |
Numer wydania | 4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
Wybory ekonomiczne 9 | |
1. Samochód czy taksówka? | 11 |
2. Który paracetamol? | 15 |
Rynek właściwy 19 | |
3. Sektory, branże i rynki | 21 |
4. Wyznaczanie rynku | 25 |
5. Metody wyznaczania rynku właściwego | 30 |
Rynki giełdowe i aukcyjne 41 | |
6. Giełdowy rynek akcji | 43 |
7. Wpływ informacji na rynek palladu | 58 |
8. Rynek kawy zielonej | 64 |
9. Rynek cebul tulipanów w Holandii w XVII w | 71 |
Monopole 77 | |
10. Monopolizacja i demonopolizacja rynku telekomunikacji w USA | 79 |
11. Praktyki ograniczające konkurencję | 91 |
Niedoskonała konkurencja 101 | |
12. Rynek piwa w Polsce – konkurencja oligopolistyczna a rozwój małych i średnich browarów | 103 |
13. Rynek czekolady w Polsce | 118 |
14. Dominacja multipleksów na rynku usług kinowych w Polsce | 133 |
15. Rynek papierosów w Polsce | 145 |
16. Przeprawa promowa przez Odrę | 160 |
Rynki w gospodarce cyfrowej 163 | |
17. Działalność w gospodarce cyfrowej – Twitter | 165 |
18. Strategie sprzedażowe na rynkach cyfrowych dóbr informacyjnych | 171 |
Analiza rynków 187 | |
19. Szacowanie elastyczności dochodowej popytu | 189 |
20. Paradoks Giffena | 200 |
21. Granica między przedsiębiorstwem a rynkiem | 207 |
22. Fuzje i przejęcia a struktura branży farmaceutycznej | 216 |
23. Rynek jednego procenta | 228 |
24. Asymetria informacyjna na rynku ubezpieczeń | |
25. Akcyza jako narzędzie korygowania zawodności rynku | 247 |
26. Czy cukier nie poddaje się prawom rynku | 257 |
27. Transakcje na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce | 269 |