POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę me-todę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowa-na propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowa-na empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki nie-wątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt.
Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej
Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwy-kle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w ob-szarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zapropo-nowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze.
Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 372 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22273-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Pojęcie sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1. Geneza, istota i komponenty sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1.1. Geneza sieci przedsiębiorstw | 13 |
1.1.2. Definicja sieci przedsiębiorstw | 17 |
1.1.3. Komponenty sieci przedsiębiorstw | 29 |
1.2. Cechy i funkcje sieci przedsiębiorstw | 35 |
1.2.1. Cechy sieci przedsiębiorstw .35 | |
1.2.2. Funkcje sieci przedsiębiorstw | 45 |
1.3. Ujęcie rodzajowe sieci przedsiębiorstw | 51 |
1.3.1. Kryteria klasyfikacji sieci przedsiębiorstw | 51 |
1.3.2. Rodzaje sieci przedsiębiorstw według kryterium elementów składowych | 53 |
1.4. Zarządzanie siecią przedsiębiorstw | 67 |
Rozdział 2. Koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1. Określenie modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1.1. Definicja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 81 |
2.1.2. Elementy składowe modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 84 |
2.1.3. Cechy i funkcje modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 99 |
2.2. Metoda identyfikacji modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 104 |
2.2.1. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy statyczne | 104 |
2.2.2. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy dynamiczne | 115 |
2.3. Rodzaje modeli biznesu sieci przedsiębiorstw | 118 |
2.4. Metoda oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 122 |
Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja metod identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw | 137 |
3.1. Metodyka badań | 137 |
3.2. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium dominacji | 149 |
3.2.1. Sieć zdominowana | 150 |
3.2.2. Sieć równorzędnych partnerów | 173 |
3.2.3. Sieć zdominowana versus sieć równorzędnych partnerów – analiza porównawcza | 194 |
3.3. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium układu powiązań | 201 |
3.3.1. Sieć pionowa | 202 |
3.3.2. Sieć pozioma | 222 |
3.3.3. Sieć pionowa versus sieć pozioma – analiza porównawcza | 243 |
3.4. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium charakteru oddziaływania z otoczeniem | 250 |
3.4.1. Sieć adaptacyjna | 250 |
3.4.2. Sieć kreatywna | 271 |
3.4.3. Sieć adaptacyjna versus sieć kreatywna – analiza porównawcza | 293 |
Zakończenie | 301 |
Załącznik. Kwestionariusz wywiadu | 313 |
Bibliografia | 349 |
Spis tabel | 363 |
Spis rysunków | 369 |