Model biznesu sieci przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,40  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł  


41,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę me-todę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowa-na propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowa-na empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki nie-wątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt.
Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej


Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwy-kle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w ob-szarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zapropo-nowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze.
Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu


Rok wydania2019
Liczba stron372
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22273-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział 1. Pojęcie sieci przedsiębiorstw     13
    1.1. Geneza, istota i komponenty sieci przedsiębiorstw     13
      1.1.1. Geneza sieci przedsiębiorstw     13
      1.1.2. Definicja sieci przedsiębiorstw     17
      1.1.3. Komponenty sieci przedsiębiorstw     29
    1.2. Cechy i funkcje sieci przedsiębiorstw     35
      1.2.1. Cechy sieci przedsiębiorstw .35
      1.2.2. Funkcje sieci przedsiębiorstw    45
    1.3. Ujęcie rodzajowe sieci przedsiębiorstw    51
      1.3.1. Kryteria klasyfikacji sieci przedsiębiorstw     51
      1.3.2. Rodzaje sieci przedsiębiorstw według kryterium elementów składowych     53
    1.4. Zarządzanie siecią przedsiębiorstw     67
  Rozdział 2. Koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw    81
    2.1. Określenie modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     81
      2.1.1. Definicja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw    81
      2.1.2. Elementy składowe modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     84
      2.1.3. Cechy i funkcje modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     99
    2.2. Metoda identyfikacji modelu biznesu sieci przedsiębiorstw    104
      2.2.1. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy statyczne    104
      2.2.2. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy dynamiczne    115
    2.3. Rodzaje modeli biznesu sieci przedsiębiorstw     118
    2.4. Metoda oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw    122
  Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja metod identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     137
    3.1. Metodyka badań     137
    3.2. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium dominacji    149
      3.2.1. Sieć zdominowana     150
      3.2.2. Sieć równorzędnych partnerów     173
      3.2.3. Sieć zdominowana versus sieć równorzędnych partnerów – analiza porównawcza    194
    3.3. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium układu powiązań    201
      3.3.1. Sieć pionowa    202
      3.3.2. Sieć pozioma    222
      3.3.3. Sieć pionowa versus sieć pozioma – analiza porównawcza    243
    3.4. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium charakteru oddziaływania z otoczeniem    250
      3.4.1. Sieć adaptacyjna     250
      3.4.2. Sieć kreatywna    271
      3.4.3. Sieć adaptacyjna versus sieć kreatywna – analiza porównawcza     293
  Zakończenie    301
  Załącznik. Kwestionariusz wywiadu     313
  Bibliografia    349
  Spis tabel     363
  Spis rysunków    369
RozwińZwiń