Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

Etapy i formy

1 opinia

Format:

ibuk

Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.


Rok wydania2019
Liczba stron208
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-547-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  1. Proces ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne    11
  1.1. Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw    11
  1.2. Mikroekonomiczne teorie internacjonalizacji    16
  1.3. Strategia wejścia na rynki zagraniczne i jej elementy    21
  1.3.1. Rodzaje strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne    21
  1.3.2. Znaczenie rynków zagranicznych w strategii firmy    24
  1.3.3. Ocena i wybór rynków zagranicznych    29
  1.3.4. Wybór formy ekspansji na rynki zagraniczne    31
  1.4. Specyfika procesu ekspansji na rynki zagraniczne małych i średnich przedsiębiorstw    48
  
  2. Metody wyboru rynków zagranicznych i pomiar efektów ekspansji na te rynki    55
  2.1. Źródła informacji w procesie wejścia firmy na rynek zagraniczny    55
  2.2. Obszar prowadzonych badań i analiz na rynkach zagranicznych    61
  2.3. Metody selekcji i wyboru rynków zagranicznych    66
  2.4. Pomiar stopnia internacjonalizacji i jej efektów    73
  
  3. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych    81
  3.1. Charakterystyka założeń badawczych    81
  3.2. Formy ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych    86
  3.2.1. Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw     89
  3.2.2. Wykorzystanie franchisingu na rynkach zagranicznych    96
  3.2.3. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw    98
  
  4. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań pierwotnych    103
  4.1. Charakterystyka badanych firm działających na rynkach zagranicznych    103
  4.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw województwa łódzkiego    112
  4.3. Określenie metod oceny i wyboru rynków zagranicznych jako celu ekspansji firm    124
  4.4. Formy ekspansji na rynki zagraniczne i ich proces    129
  4.5. Kierunki ekspansji i liczba rynków zagranicznych    134
  4.6. Działania marketingowe firm na rynkach zagranicznych     141
  4.7. Pomiar efektów ekspansji firm na rynki zagraniczne    156
  
  5. Ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne – studia przypadków    163
  5.1. Firma z branży kwiaciarsko‑ogrodniczej    163
  5.1.1. Charakterystyka firmy    163
  5.1.2. Działania na rynkach zagranicznych    165
  5.1.3. Strategia marketing‑mix firmy na rynkach zagranicznych    166
  5.1.4. Modele ekspansji i analiza efektywności działań za granicą    167
  5.1.5. Wnioski i rekomendacje    167
  5.2. Producent tworzyw sztucznych dla branży budowlanej     168
  5.2.1. Charakterystyka firmy    168
  5.2.2. Działalność na rynkach zagranicznych    169
  5.2.3. Motywy i cel działań na rynkach zagranicznych     170
  5.2.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne    171
  5.2.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych    172
  5.2.6. Analiza efektywności działań    173
  5.2.7. Wnioski i rekomendacje    174
  5.3. Zakład przetwórstwa owoców i warzyw    175
  5.3.1. Charakterystyka firmy    175
  5.3.2. Działalność na rynkach zagranicznych    176
  5.3.3. Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych    176
  5.3.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne    177
  5.3.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych    177
  5.3.6. Analiza efektywności działań    178
  5.3.7. Wnioski i rekomendacje    179
  5.4. Producent z branży napojów energetycznych    180
  5.4.1. Charakterystyka firmy    180
  5.4.2. Działalność na rynkach zagranicznych    181
  5.4.3. Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych    182
  5.4.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne    182
  5.4.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych    182
  5.4.6. Wnioski i rekomendacje    184
  5.5. Producent drzwi i ościeżnic – branża budowlana     184
  5.5.1. Charakterystyka firmy    184
  5.5.2. Działalność na rynkach zagranicznych    185
  5.5.3. Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych    186
  5.5.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne    186
  5.5.5. działalności na rynkach zagranicznych    186
  5.5.6. Analiza efektywności działań    187
  5.5.7. Wnioski i rekomendacje    188
  5.6. Producent wyposażenia placówek oświatowych    188
  5.6.1. Charakterystyka firmy    188
  5.6.2. Działalność na rynkach zagranicznych    189
  5.6.3. Motywy i cel podjęcia się działań na rynkach zagranicznych)     190
  5.6.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne    190
  5.6.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych     190
  5.6.6. Wnioski i rekomendacje    191
  
  Podsumowanie    193
  Bibliografia    197
  Spis rysunków i tabel    205
RozwińZwiń