Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 525. Triangulacja w badaniach marketingowych

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 525. Triangulacja w badaniach marketingowych

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Artykuły opublikowane w niniejszym tomie przedstawiają kierunki i różne aspekty rozwoju metod i technik badań marketingowych, które odgrywają szczególną rolę w zwiększaniu poziomu wiedzy, będącej obecnie coraz ważniejszym zasobem przedsiębiorstwa. Rozwój badań marketingowych ma charakter wielokierunkowy, a wyrazem tego jest powstawanie nowych podejść badawczych, znajdujących zastosowanie w rozwiązywaniu różnych problemów decyzyjnych z zakresu marketingu w przedsiębiorstwach i innych podmiotach rynku. Rozwojowi metod ilościowych towarzyszy wzrost znaczenia badań jakościowych, wynikający zarówno z samej ich specyfiki, jak i ze zmian zachodzących na rynku oraz powstawania nowych paradygmatów nauk społecznych. Jednocześnie w literaturze coraz częściej wskazuje się na wymóg triangulacji, który dotyczy w szczególności badań etnograficznych i łączenia metody obserwacji z metodą wywiadu. Do rekomendowanych rozwiązań w zakresie triangulacji w obszarze badań jakościowych należy także postępowanie polegające na wykorzystywaniu w projekcie badawczym semiotyki i pogłębionych wywiadów indywidualnych lub zogniskowanych wywiadów grupowych. W procesach tworzenia wiedzy marketingowej niejednokrotnie użyteczna może być również triangulacja badań jakościowych i ilościowych.


Rok wydania2018
Liczba stron303
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Triangulacja w badaniach jakościowych     11
  Jan W. Wiktor: „Osobliwości nauk społecznych” a rygor metodologiczny badań marketingowych     21
  Robert Nowacki: Innowacyjność usług badawczych w Polsce a ich efektywność dla klientów     32
  Adam Sagan: Podejście ESM w badaniach przebiegu życia konsumenta     45
  Grzegorz Maciejewski: Zastosowanie analizy skupień w segmentacji użytkowników bankowości elektronicznej     58
  Anna Irena Szymańska: Zastosowanie modelowania ścieżkowego w badaniu konsumpcji kolaboratywnej     68
  Mariusz Trojanowski: Przewidywanie zachowań konsumentów za pomocą analizy scoringowej     83
  Agnieszka Małecka, Maciej Mitręga: Wykorzystanie metodyki tzw. lejka paradygmatu do analizy wiedzy na temat konsumpcji kolaboratywnej i jej uwarunkowań     96
  Maciej Mitręga, Anna Dewalska-Opitek: Wykorzystanie analizy czynnikowej do oceny wielowymiarowości uwarunkowań skłonności do mitygowania innych konsumentów jako formy zachowań obywatelskich     105
  Łukasz Skowron, Stanisław Skowron, Marcin Gąsior: Zjawisko „luki czasowej” pomiędzy zmianami indeksów satysfakcji pracowników a klientów     120
  Marcin Gąsior, Łukasz Skowron: Kryterium płci w modelowaniu procesów budowania satysfakcji klienta     132
  Wojciech Trzebiński: Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji     142
  Małgorzata Karpińska-Krakowiak: Wykorzystanie marek rzeczywistych i fikcyjnych w eksperymentach na temat humoru w reklamie     157
  Krzysztof Błoński, Ewa Putek-Szeląg: Wykorzystanie metody Propensity Score Matching w badaniach typu desk research     167
  Dariusz Siemieniako, Ewa Glińska, Maciej Mitręga: Koncepcja siły i asymetrii siły w relacjach business-to-business w świetle wyników analizy bibliometrycznej     176
  Magdalena Jaciow: Empiryczna ocena ekwiwalencji wyników badań – uwagi metodyczne i próba implementacji     188
  Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka: Zastosowanie neuroobrazowania w badaniach konsumentów – możliwości i ograniczenia     197
  Urszula Garczarek-Bąk, Aneta Disterheft: Analiza obszarów zainteresowania w oparciu o badania eyetrackingowe na przykładzie produktów marek własnych i producenckich     211
  Marcin Gębarowski: Koncepcja badania stoisk targowych z wykorzystaniem metody eye tracking     227
  Magdalena Grębosz-Krawczyk, Dagna Siuda: Wykorzystanie metod badań jakościowych w identyfikacji postaw młodych konsumentów wobec marek nostalgicznych     237
  Kamila Szymańska: Obserwacja jako metoda badania wybranych aspektów zachowań nabywców w sklepach wielkopowierzchniowych     248
  Dagna Siuda, Magdalena Grębosz-Krawczyk: Metoda etnografii wirtualnej w badaniu społeczności marek     258
  Michał Ścibor-Rylski: Grywalizacja jako metoda zwiększenia skuteczności jakościowych badań rynku     272
  Wawrzyniec Rudolf, Wioletta Krawiec, Kamila Szymańska: Studium przypadku jako metoda badania relacji międzyorganizacyjnych w marketingowym procesie budowania marki terytorium w oparciu o kulturę – koncepcja badań     284
  Beata Tarczydło: Projekt zastosowania metody studium przypadku w nauczaniu budowania marki     294
RozwińZwiń