Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 473. Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 473. Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca

1 opinia

Format:

ibuk

Turystyka jest zjawiskiem o bogatej i różnorodnej treści, co wiąże się m.in. z jej interdyscyplinarnym charakterem. Współczesna turystyka jest elementem stylu życia milionów osób, sposobem poznawania otaczającego nas bliższego i dalszego świata, przyrody, ludzi i kultury. Stwarza możliwości wypoczynku, regeneracji sił, poprawy stanu zdrowia, przyczynia się do rozwoju ekonomicznego miejscowości i regionów stanowiących miejsce czasowego pobytu turystów. Jej rozwój powiązany jest z funkcjonowaniem wielu gałęzi gospodarki, a w przypadku zagranicznej turystyki przyjazdowej pojawiają się efekty mnożnikowe identyfikowane w skali lokalnej, regionalnej i krajowej. Efektem dynamicznego jej rozwoju jest dalsze rozszerzanie działalności określanej w literaturze przedmiotu mianem gospodarki turystycznej. W miejscach recepcji ruchu turystycznego, tj. w miejscowościach i regionach, powstaje i rozwija się dalej pewna całość gospodarcza o wyraźnie zarysowanych powiązaniach wewnętrznych. Chodzi o działalność gospodarczą związaną z tworzeniem odpowiedniej infrastruktury para- i turystycznej (tzw. zaplecza materialnego turystyki), a także działalność związaną z organizacją i obsługą ruchu turystycznego. Zmiany zachodzące w potrzebach turystów, motywach udziału w turystyce, rosnącym poziomie życia, a także postęp w technologiach informacyjnych przyczyniają się do rozwoju nowych ofert, zmian w sposobach i formach obsługi turystów, stawiając nowe wyzwania przed podmiotami tworzącymi instytucjonalną strukturę wspomnianej gospodarki turystycznej.
Andrzej Rapacz, Piotr Gryszel


Rok wydania2017
Liczba stron647
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Profesor Andrzej Rapacz – 40 lat pracy naukowej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu     13
  Andrzej Anszperger: Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko- pomorskiego     27
  Agata Balińska: Konkurencyjność agroturystyki jako formy spędzania czasu wolnego     37
  Agata Basińska-Zych, Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Wpływ turystyczno- rekreacyjnych zachowań mieszkańców na rozwój innowacyjnej oferty metropolii na przykładzie Poznania     49
  Marlena Bednarska: Determinanty satysfakcji z pracy w turystyce – empiryczna weryfikacja modelu trójczynnikowego     60
  Jadwiga Berbeka: Fotografia powietrzna jako innowacyjne narzędzie współtworzenia przeżyć turystów     69
  Małgorzata Borkowska-Niszczota: Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych     77
  Jacek Borzyszkowski: Podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej jako zadanie organizacji nimi zarządzających     88
  Stefan Bosiacki , Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Marketing doświadczeń na przykładzie atrakcji turystycznej Brama Poznania ICHOT     98
  Patryk Brambert, Artur Zieliński: Atrakcje a możliwości rozwoju klastra turystycznego na przykładzie południowo-wschodniej części regionu świętokrzyskiego     107
  Krzysztof Cieślikowski: Rola wydarzeń w promocji regionów turystycznych     117
  Katarzyna Czernek: Zasadność łączenia ilościowej i jakościowej analizy sieciowej w badaniach relacji w regionie turystycznym     127
  Beata Dec, Greg Richards: Wrocław in comparison with other European creative cities     137
  Maciej Dębski: Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe     148
  Sebastian Dudziak: Wykorzystanie mailingu w branży hotelarskiej na przykładzie hoteli nadmorskich w Polsce     160
  Ewa Dziedzic, Teresa Skalska: Data envelopment analysis jako narzędzie wspomagające zarządzanie regionami turystycznymi     171
  Beata Gierczak-Korzeniowska: Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym     180
  Ewa Grabińska: Metodologiczne założenia analizy benchmarkingowej portów lotniczych     193
  Piotr Gryszel: Tradycje kulinarne Karkonoszy a regionalny produkt turystyczny w dobie ekonomii doświadczeń     203
  Andrzej Hadzik , Jakub Ryśnik, Danuta Żylak: Kluczowe problemy zarządzania w turystyce zdrowotnej w opinii kadry menadżerskiej podmiotów sektora turystyki zdrowotnej     216
  Daria Hołodnik, Kazimierz Perechuda: Przestrzeń miejsca czy przepływów? Toskania jako benchmark współkreowania pola znaczeń dla turystyki winnej     224
  Marcin Hundert: Analiza czynników wpływających na orientację marketingową touroperatorów     237
  Mikołaj Jalinik: Tourist traffic in the Białowieża Forest in the light of research    247
  Małgorzata Januszewska: Rozwój turystyki seniorów jako konsekwencja zmian starości demograficznej     257
  Małgorzata Januszewska, Mirosław Januszewski: Potencjał kooperencyjny przedsiębiorstw uzdrowiskowych    265
  Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim     274
  Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Wizerunek Airbnb kreowany online     286
  Izabela Kapera: Współpraca gmin dla rozwoju turystyki     297
  Joanna Kizielewicz: Kształtowanie cen ofert turystycznych na rynku usług morskiej żeglugi wycieczkowej     307
  Zygmunt Kruczek: Czarnobyl – od katastrofy do kreowania atrakcji w strefie zamkniętej     317
  Mirosław Marczak: Branding obszaru recepcji turystycznej i jego wykorzystanie w działaniach narodowych organizacji turystycznych     325
  Ewa Markiewicz, Agnieszka Niezgoda: Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna Rola motywacji i doświadczeń turysty     339
  Izabela Michalska-Dudek: Identyfikacja czynników warunkujących stosowanie programów lojalnościowych przez biura podróży w Polsce     347
  Jolanta Mirek: Ekwiwalencja badań marketingowych w turystyce międzynarodowej    357
  Agata Niemczyk: Aplikacje mobilne jako determinanta zachowań turystycznych (na przykładzie Krakowa)     370
  Marek Nowacki, Matylda Awedyk, Joanna Kowalczyk-Anioł, Karolina Królikowska, Małgorzata Pstrocka-Rak, Grzegorz Rak: Strategie rozwoju turystyki w Polsce w kontekście zrównoważonego rozwoju     381
  Marcin Olszewski, Barbara Kowalczyk: Zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce - studium empiryczne    390
  Aleksander Panasiuk: Koncepcja orientacji marketingowej touroperatorów     399
  Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina Michalska-Harasimiuk: Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich     410
  Natalia Piechota: Role convention bureau w świetle badań empirycznych     422
  Daniel Puciato, Magdalena Brega: Wykorzystanie revenue management na przykładzie hotelu The Royal Park w Londynie     433
  Andrzej Rapacz, Marek Obrębalski: Wspieranie rozwoju infrastruktury uzdrowiskowej gmin regionu dolnośląskiego w ramach RPO 2007-2013     441
  Michał Roman: Current state and prospects for the development of tourism, including agritourism, in the Republic of Moldova     455
  Beata Rosicka: Funkcja turystyczna zamku Książ     468
  Michał Rudnicki: Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne     476
  Michał Rudnicki, Krzysztof Borodako: Internet rzeczy w infrastrukturze portu lotniczego jako element usprawnienia obsługi ruchu turystycznego     489
  Józef Sala: Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych na rynku polskim     498
  Agnieszka Sawińska: Orientacja marketingowa biur podróży w Polsce     507
  Renata Seweryn: Uczestnicy megawydarzenia – Światowych Dni Młodzieży (Nie)typowa grupa turystów w Krakowie w 2016 r     519
  Marta Sidorkiewicz: Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów Ujęcie teoretyczne     529
  Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska: Wyjazdy turystyczno-rekreacyjne kobiet 50+ a ich sytuacja materialna     537
  Paweł Stelmach: Struktura dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcja uzdrowiskowa gmin Koncepcja i wstępne wyniki badań     552
  Elżbieta Szymańska: Innowacyjność usług turystycznych – koncepcja modelu procesu rozproszonego     562
  Anna Tokarz-Kocik: Inwestycje retencyjne w kapitał ludzki w hotelarstwie Aspekty teoretyczne     570
  Beata Warczewska: Rozwój infrastruktury turystycznej na przykładzie dolnośląskich parków krajobrazowych     579
  Elżbieta Wąsowicz-Zaborek: Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego     587
  Justyna Woźniak, Katarzyna Mięsiak-Wójcik: Specyfika pracy guest relations w obsłudze ruchu turystycznego na przykładzie wybranych hoteli w Egipcie     597
  Ewa Wszendybył-Skulska: Kreatywność determinantą kształtowania przewagi konkurencyjnej w turystyce     609
  Jan Zawadka: Poziom znajomości i popularności wybranych produktów turystyki wiejskiej w Polsce wśród jej mieszkańców     617
  Piotr Zawadzki: Targi turystyczne jako narzędzie aktywności promocyjnej powiatu jeleniogórskiego     627
  Michał Żemła, Kamila Ziółkowska-Weiss: Turystyka między krajami Grupy Wyszehradzkiej Wybrane problemy i perspektywy na przyszłość     637
RozwińZwiń