Partnerstwo i komunikacja w samorządzie terytorialnym

Wybrane aspekty zarządzania i finansowania

1 opinia

Wydawca:

edu-Libri

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,20  40,00

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 40,00 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 40,00 zł (-32%)  


27,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorki prezentują zagadnienia dotyczące zarządzania samorządem terytorialnym, jego partnerstwem z otoczeniem, polityką komunikacji i finansowaniem przedsięwzięć. Wskazują na ścisłe powiązanie poruszanych tematów. Zadaniem samorządów jest działanie w obszarze zaspokajania potrzeb społeczeństwa przez dostarczanie odpowiednich dóbr i usług. Samorządy działają w pewnym określonym otoczeniu i ich aktywność powinny cechować otwartość oraz elastyczność, co umożliwia lepsze zaspokojenie potrzeb oraz oczekiwań wielu grup nabywców. Administracja samorządowa wchodzi bowiem w liczne interakcje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Należy zatem wytworzyć skuteczne mechanizmy umożliwiające m.in. społeczną partycypację. System komunikacji samorządu wymaga wieloaspektowego podejścia ze względu na zróżnicowane potrzeby odbiorców i zaplanowane cele.


Rok wydania2018
Liczba stron120
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
Wydawcaedu-Libri
ISBN-13978-83-65648-58-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  1. Wybrane aspekty zarządzania w samorządach terytorialnych
   1.1. Samorząd terytorialny jako podmiot sektora publicznego
   1.2. Specyfika i ewolucja zarządzania w samorządach terytorialnych
   1.3. Kształtowanie orientacji marketingowej w samorządach terytorialnych
  2. Zarządzanie strategiczne w jednostkach samorządu terytorialnego a system finansowania polityk rozwoju
   2.1. Mechanizmy i instrumenty finansowania polityk rozwoju
   2.2. Możliwości realizowania usług publicznych na poziomie lokalnym i regionalnym
   2.3. Fundusze Unii Europejskiej w działalności samorządu terytorialnego
   2.4. Narzędzia finansowania polityk rozwoju a kształtowanie zasobów relacyjnych
  3. Zarządzanie komunikacją w samorządzie terytorialnym – wybrane zagadnienia
   3.1. Istota i cechy komunikacji marketingowej w samorządach terytorialnych
   3.2. Wybrane formy komunikacji stosowane przez samorządy terytorialne
   3.3. Komunikacja w zarządzaniu satysfakcją klienta-obywatela
   3.4. Zarządzanie personelem w samorządzie terytorialnym
  4. Współpraca administracji samorządowej z podmiotami otoczenia zewnętrznego
   4.1. Podstawy prawne polityki informacyjnej samorządu terytorialnego
   4.2. Dialog społeczny i współpraca z organizacjami pozarządowymi
   4.3. Partnerstwo i współpraca samorządu terytorialnego z podmiotami gospodarczymi
   4.4. Partnerstwo w Unii Europejskiej
  5. Współpraca samorządu ze społecznością lokalną
   5.1. Mieszkaniec – istotny partner w dobie społeczeństwa obywatelskiego
   5.2. Partycypacja społeczna i współrządzenie w samorządzie terytorialnym
   5.3. Konsultacje społeczne w samorządzie jako istotna forma współpracy
   5.4. Rola budżetu partycypacyjnego w zarządzaniu finansami samorządu
  6. Nowe instrumenty finansowania współpracy między samorządami w ramach programowania i realizacji polityki regionalnej
   6.1. Wsparcie finansowe przedsięwzięć z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów funkcjonalnych – ZIT
   6.2. Wsparcie przedsięwzięć z zakresu zrównoważonego rozwoju obszarów innych niż obszary funkcjonalne
   6.3. Kontrakt terytorialny jako nowy instrument finansowania partnerstwa rządowo-samorządowego
   6.4. Korzyści i ograniczenia związane z wdrożeniem nowych narzędzi finansowania współpracy między samorządami
  Bibliografia
RozwińZwiń