Wpływ nowych mediów na przemiany polityczne wybranych państw Bliskiego Wschodu na przykładzie Arabskiej Wiosny

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 11,69 zł  


16,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka, przedstawiając genezę Arabskiej Wiosny, jej przebieg w różnych państwach (ze szczególnym uwzględnieniem Tunezji i Egiptu), udowadnia, że nowe media stały się istotnym elementem zachodzących przemian, a ich udział w budowie społeczeństwa obywatelskiego i sfery publicznej na Bliskim Wschodzie nie zakończył się wraz z ustaniem ulicznych protestów.


Książka przeznaczona nie tylko dla badaczy, lecz dla wszystkich interesujących się współczesną polityką, sytuacją społeczną oraz rolą nowych mediów w przemianach społeczno-politycznych na Bliskim Wschodzie. To pierwsza na polskim rynku wydawniczym tak dogłębna analiza krajobrazu medialnego świata arabskiego.


The author explains origins, evolution and consequences of the Arab Spring in selected Arab countries (with particular reference to Tunisia and Egypt), and proves that new media has become an important element in the ongoing transformations and its impact on the civil society and public sphere in the Middle East has not been ended with the disappearance of street protests.


Rok wydania2017
Liczba stron246
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-2995-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział I. Zagadnienia teoretyczne    13
  1. Nowe media – zagadnienia definicyjne    13
  2. Zdolności komunikacyjne i społeczne aspekty w działalności nowych mediów    18
  3. Media społecznościowe – charakterystyka zagadnienia    22
  4. Nowe media a demokracja    27
  4.1. Nowe media a komunikowanie polityczne    27
  4.2. Nowe media a teoria sfery publicznej    29
  4.3. Nowe media a ruchy społeczne    31
  5. Podsumowanie    33
  
  Rozdział II. Specyfika dyskursu medialnego w społeczeństwach arabskich    36
  1. System medialny – główne zagadnienia teoretyczne    36
  2. Historyczne, kulturowe i polityczne uwarunkowania działalności mediów w społeczeństwach arabskich    38
  2.1. Specyfika świata arabskiego    38
  3. Media w świecie arabskim – ogólna charakterystyka    42
  3.1. Rola Al-Jazeery w arabskim dyskursie medialnym    47
  3.2. Panarabskie stacje informacyjne a arabska sfera publiczna    51
  4. Internet w świecie arabskim    55
  5. Podsumowanie    61
  
  Rozdział III. Tunezja i Egipt jako przykład realizacji autorytarnego modelu prasy w świecie arabskim    64
  1. Wprowadzenie do problematyki    64
  2. Tunezja jako miejsce politycznych przeobrażeń    68
  2.1. Rys historyczny i informacje podstawowe    68
  2.2. Tunezja jako pionier arabskiej demokracji    73
  2.3. System polityczny Tunezji    75
  2.4. System medialny Tunezji – zarys problematyki    78
  2.5. Ramy prawne wolności słowa w Tunezji    83
  3. Egipt – arabskie mocarstwo    86
  3.1. Rys historyczny i informacje podstawowe    86
  3.2. System polityczny Egiptu    92
  3.3. System medialny Egiptu – zarys problematyki    96
  3.4. Ramy prawne wolności słowa w Egipcie    104
  4. Podsumowanie    106
  
  Rozdział IV. Nowe media a Arabska Wiosna w Tunezji i Egipcie    109
  1. Dyskurs Arabskiej Wiosny    109
  2. Arabska Wiosna w Tunezji    114
  2.1. Tło społeczno-polityczne    114
  2.2. Aktywność polityczna w Internecie przed wybuchem Arabskiej Wiosny    118
  2.3. Przebieg wydarzeń Arabskiej Wiosny    127
  2.4. Rola nowych mediów w przebiegu wydarzeń Arabskiej Wiosny    130
  3. Arabska Wiosna w Egipcie    136
  3.1. Tło społeczno-polityczne    136
  3.2. Aktywność polityczna w Internecie przed wybuchem Arabskiej Wiosny    142
  3.3. Przebieg wydarzeń Arabskiej Wiosny    153
  3.4. Rola nowych mediów w przebiegu wydarzeń Arabskiej Wiosny    157
  4. Podsumowanie    161
  
  Rozdział V. Nowe media – nowy Bliski Wschód?    164
  1. Nowe media i Arabska Wiosna w innych państwach arabskich    164
  2. Nowe media po Arabskiej Wiośnie    199
  2.1. Tunezja    199
  2.2. Egipt    204
  2.3. Bractwo Muzułmańskie    207
  3. Podsumowanie    210
  
  Zakończenie    213
  Bibliografia    220
  Streszczenie    43
  Abstract    245
RozwińZwiń