POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Prezentowane rozważania sygnalizują wiele niepodlegających klasyfikowaniu czy systematyzowaniu problemów, ważkich z perspektywy teorii i praktyki poradnictwa i wsparcia społecznego oraz pomocy, stanowiących kontynuację problemów podejmowanych w pierwszej części („Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego, poradnictwa. Koncepcje – Dyskursy – Inspiracje” pod redakcją Magdaleny Piorunek). Książka została podzielona na trzy obszary tematyczne. Pierwszy z nich porusza problematykę grup defaworyzowanych, w tym młodzieży, wychowanków instytucji pieczy zastępczej, nastoletnich matek oraz osób bezrobotnych. Drugi oscyluje wokół zagadnień związanych ze wspieraniem potencjału rozwojowego jednostek i grup społecznych (studentów, wolontariuszy, imigrantów), ostatni jest próbą uchwycenia przykładów dobrych praktyk w perspektywie mikro – w optyce pomagającego lub wspieranego.
Pokładamy ufność, iż zaprezentowane treści stanowić będą przyczynek do dalszych prac empirycznych, teoretycznych i praktycznych z zakresu pomocy, poradnictwa i wsparcia społecznego.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 334 |
Kategoria | Podstawy socjologii |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3307-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Joanna KozielsKa, AgnieszKa Skowrońska-Pućka) | 7 |
Część I GRUPY DEFAWORYZOWANE- PRZESTRZENIE FUNKCJONOWANIA, FORMY POMOCY I WSPARCIA | 13 |
Małgorzata Michel, Wykluczone przestrzenie miejskie i getta biedy jako wyzwanie dla współczesnej pedagogiki w działaniu. Metody outreach w pracy z dziećmi na ulicy i gangami młodzieżowymi | 13 |
Grzegorz Głupczyk, Niewidzialna młodzież – rola trzeciego sektora w pracy na rzecz młodzieży defaworyzowanej społecznie | 29 |
Patrycja Chrzanowska, Jak usamodzielnić niesamodzielnych? Omówienie procesu usamodzielniania wychowanków instytucji pieczy zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem | |
roli opiekuna usamodzielnienia | 47 |
Agnieszka Skowrońska-Pućka, Jak usamodzielnić dziecko z dzieckiem? Proces usamodzielnienia małoletnich matek szansą na reintegrację rodziny? | 65 |
Kamil Radzki, Subkultura przestępcza a metoda harcerska w oddziaływaniach zakładu poprawczego | 83 |
Agnieszka Zaradna, O profilowaniu osób bezrobotnych, czyli piętnowaniu nosicieli piętna | 97 |
Robert Bartel, Janusz Rybakowski, Maja Stańko-Kaczmarek, Arteterapia oparta na uważności u chorych na depresję | 125 |
Część II DORADZTWO ZAWODOWE I WOLONTARIAT JAKO CZYNNIKI WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ ROZWOJOWY | 139 |
Agnieszka Nymś-Górna, Anna Sobczak, Doradztwo zawodowe dla studentów – znaczenie, potrzeby oraz formy pomocy | 139 |
Barbara Chojnacka, Pomagający czy wspomagany? Pułapki, dylematy i kontrowersje w obszarze działań pomocowych na przykładzie wolontariatu studenckiego w placówkach wsparcia dziennego | 155 |
Bernadetta Kosewska, Wolontariat studencki jako jedna z możliwości rozwoju kompetencji pedagoga specjalnego. Komunikat z badań | 169 |
Justyna Mielnik, Walory wolontariatu w rodzinach zastępczych | 195 |
Beata Jakimiuk, Wsparcie społeczne w miejscu pracy jako czynnik kształtujący satysfakcję zawodową | 207 |
Część III PORADNICTWO, POMOC I WSPARCIE SPOŁECZNE W OPTYCE WSPOMAGAJĄCYCH. DOBRE PRAKTYKI | 223 |
Ewa Grudziewska, Marta Mikołajczyk, Co i dlaczego robią w swojej pracy? Przedstawiciele służb społecznych o wykonywanym zawodzie | 223 |
Katarzyna Nanowska, Wolność dozorowana – dylematy kuratora sądowego w roli wychowawcy | 243 |
Ewa Schneider, Agata Matysiak-Błaszczyk, Pomoc i wsparcie oferowane nieletnim w procesie resocjalizacji, na przykładzie zastosowania środka wychowawczego w postaci skierowania do ośrodka kuratorskiego | 259 |
Renata Deka, Działalność Ośrodka Readaptacji Społecznej „Mateusz” w Toruniu jako odpowiedź na problemy i potrzeby osób opuszczających placówki penitencjarne | 273 |
Tomasz Kasprzak, Współczesne problemy alternatywnych form pomocy osobom głuchoniemym | |
w Republice Czeskiej | 291 |
Rafał Iwański, Profesjonalni i rodzinni opiekunowie niesamodzielnych osób starszych | 301 |
Magda Kalkowska, Senior jako podmiot wspomagający w ramach lokalnej inicjatywy katolickiej | 313 |
Noty o autorach | 329 |
Social and individual contexts of assistance, social support and counselling. Volume 2: Empirical articles – Social practice (Summary) | 331 |