Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego i poradnictwa. Tom 2

Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego i poradnictwa. Tom 2

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowane rozważania sygnalizują wiele niepodlegających klasyfikowaniu czy systematyzowaniu problemów, ważkich z perspektywy teorii i praktyki poradnictwa i wsparcia społecznego oraz pomocy, stanowiących kontynuację problemów podejmowanych w pierwszej części („Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego, poradnictwa. Koncepcje – Dyskursy – Inspiracje” pod redakcją Magdaleny Piorunek). Książka została podzielona na trzy obszary tematyczne. Pierwszy z nich porusza problematykę grup defaworyzowanych, w tym młodzieży, wychowanków instytucji pieczy zastępczej, nastoletnich matek oraz osób bezrobotnych. Drugi oscyluje wokół zagadnień związanych ze wspieraniem potencjału rozwojowego jednostek i grup społecznych (studentów, wolontariuszy, imigrantów), ostatni jest próbą uchwycenia przykładów dobrych praktyk w perspektywie mikro – w optyce pomagającego lub wspieranego.


Pokładamy ufność, iż zaprezentowane treści stanowić będą przyczynek do dalszych prac empirycznych, teoretycznych i praktycznych z zakresu pomocy, poradnictwa i wsparcia społecznego.


Rok wydania2018
Liczba stron334
KategoriaPodstawy socjologii
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3307-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Joanna KozielsKa, AgnieszKa Skowrońska-Pućka)    7
  
  Część I GRUPY DEFAWORYZOWANE- PRZESTRZENIE FUNKCJONOWANIA, FORMY POMOCY I WSPARCIA    13
  Małgorzata Michel, Wykluczone przestrzenie miejskie i getta biedy jako wyzwanie dla współczesnej pedagogiki w działaniu. Metody outreach w pracy z dziećmi na ulicy i gangami młodzieżowymi    13
  Grzegorz Głupczyk, Niewidzialna młodzież – rola trzeciego sektora w pracy na rzecz młodzieży defaworyzowanej społecznie    29
  Patrycja Chrzanowska, Jak usamodzielnić niesamodzielnych? Omówienie procesu usamodzielniania wychowanków instytucji pieczy zastępczej ze szczególnym uwzględnieniem
  roli opiekuna usamodzielnienia    47
  Agnieszka Skowrońska-Pućka, Jak usamodzielnić dziecko z dzieckiem? Proces usamodzielnienia małoletnich matek szansą na reintegrację rodziny?     65
  Kamil Radzki, Subkultura przestępcza a metoda harcerska w oddziaływaniach zakładu poprawczego    83
  Agnieszka Zaradna, O profilowaniu osób bezrobotnych, czyli piętnowaniu nosicieli piętna    97
  Robert Bartel, Janusz Rybakowski, Maja Stańko-Kaczmarek, Arteterapia oparta na uważności u chorych na depresję    125
  
  Część II DORADZTWO ZAWODOWE I WOLONTARIAT JAKO CZYNNIKI WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ ROZWOJOWY    139
  Agnieszka Nymś-Górna, Anna Sobczak, Doradztwo zawodowe dla studentów – znaczenie, potrzeby oraz formy pomocy    139
  Barbara Chojnacka, Pomagający czy wspomagany? Pułapki, dylematy i kontrowersje w obszarze działań pomocowych na przykładzie wolontariatu studenckiego w placówkach wsparcia dziennego    155
  Bernadetta Kosewska, Wolontariat studencki jako jedna z możliwości rozwoju kompetencji pedagoga specjalnego. Komunikat z badań    169
  Justyna Mielnik, Walory wolontariatu w rodzinach zastępczych    195
  Beata Jakimiuk, Wsparcie społeczne w miejscu pracy jako czynnik kształtujący satysfakcję zawodową    207
  
  Część III PORADNICTWO, POMOC I WSPARCIE SPOŁECZNE W OPTYCE WSPOMAGAJĄCYCH. DOBRE PRAKTYKI    223
  Ewa Grudziewska, Marta Mikołajczyk, Co i dlaczego robią w swojej pracy? Przedstawiciele służb społecznych o wykonywanym zawodzie    223
  Katarzyna Nanowska, Wolność dozorowana – dylematy kuratora sądowego w roli wychowawcy    243
  Ewa Schneider, Agata Matysiak-Błaszczyk, Pomoc i wsparcie oferowane nieletnim w procesie resocjalizacji, na przykładzie zastosowania środka wychowawczego w postaci skierowania do ośrodka kuratorskiego    259
  Renata Deka, Działalność Ośrodka Readaptacji Społecznej „Mateusz” w Toruniu jako odpowiedź na problemy i potrzeby osób opuszczających placówki penitencjarne    273
  Tomasz Kasprzak, Współczesne problemy alternatywnych form pomocy osobom głuchoniemym
  w Republice Czeskiej    291
  Rafał Iwański, Profesjonalni i rodzinni opiekunowie niesamodzielnych osób starszych    301
  Magda Kalkowska, Senior jako podmiot wspomagający w ramach lokalnej inicjatywy katolickiej    313
  Noty o autorach    329
  Social and individual contexts of assistance, social support and counselling. Volume 2: Empirical articles – Social practice (Summary)    331
RozwińZwiń