INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W rozdziale pierwszym przedstawiono sposoby postrzegania pojęcia bezpieczeństwa oraz zagrożenie z różnych perspektyw badawczych.
Istotną jego składową jest także kwestia typologicznego podziału bezpieczeństwa i zagrożeń. Na bazie istniejących definicji i poglądów sformułowano propozycje ujmowania i definiowania pojęcia w różnych kontekstach.
Rozdział drugi poświęcono wskaźnikom bezpieczeństwa. Na tę część opracowania złożyły się rozważania dotyczące integracyjnych i dezintegracyjnch podejść do bezpieczeństwa oraz diagnozowania,prognozowania i projektowania bezpieczeństwa. W rozdziale tym zaprezentowano
również szkic analitycznego modelu niewymiernego
(nieuchwytnego) bezpieczeństwa.
W rozdziale trzecim przedstawiono bezpieczeństwo jako przedmiot szeroko zakrojonych badań interdyscyplinarnych. Takie założenie sprawiło, iż w tej części opracowania znalazły swe miejsce rozważania odnoszące się do obecności bezpieczeństwa w nauce o cywilizacji i nauce o złożoności. Rozdział ten zwieńczony został refleksjami dotyczącymi podstaw cybernetyczno-technologicznej wiedzy o bezpieczeństwie.
Rozdział czwarty natomiast poświęcony został określeniu miejsca bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce oraz przedstawieniu bezpieczeństwa jako dyscypliny naukowej.
Kolejny, piąty rozdział, zawiera wiedzę niezbędną każdemu badaczowi.
Traktuje on bowiem o etyce w badaniach naukowych bezpieczeństwa. Na tę część niniejszego opracowania złożyły się rozważana dotyczące zagadnień fundamentu etyki oraz problemów odnoszących się do etyki społecznej i indywidualnej oraz etyki jako nauki. Rozdział
ten wieńczy przedstawienie kwestii wolności nauki, prawdy w badaniach naukowych oraz etyki naukowca.
Rozdział szósty poświęcono właściwościom badań naukowych bezpieczeństwa. Kryterium to sprawiło, że w tej części opracowania zawarto zapatrywania odnoszące się do cech i funkcji badań bezpieczeństwa,obiektu i przedmiotu badań bezpieczeństwa, a także problemów poznania bezpieczeństwa.
Rozdział siódmy w całości odnosi się do problemów metod badań w naukach o bezpieczeństwie, co sprawiło, iż omówione zostały w tym rozdziale metody badawcze i praktyczne aspekty ich stosowania
w procesie eksploracji bezpieczeństwa.
Rozdział ósmy zawiera natomiast wiedzę z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa. Jego treści dotyczą pojęcia i obszaru znaczeniowego edukacji dla bezpieczeństwa, interdyscyplinarnego charakteru tejże edukacji oraz jej kulturowo-społecznych uwarunkowań. Przedostatni, dziewiąty rozdział, poświęcono kwestiom dydaktyki w obszarze bezpieczeństwa. Poruszono w nim zagadnienia identyfikacyjne problemu odzwierciedlonego tytułem oraz teorii i procesu kształcenia,a także form i metod nauczania.
W rozdziale dziesiątym zwrócono uwagę na niektóre komponenty pisarstwa naukowego, omówiono zadania i zasady pisarstwa naukowego, wskazano rodzaje pisarstwa naukowego.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Bezpieczeństwo wewnętrzne |
Wydawca | Akademia Policji w Szczytnie |
ISBN-13 | 978-83-7462-643-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 5 |
1. POJĘCIE ORAZ TYPOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I ZAGROŻEŃ | 11 |
1.1. Współczesne rozumienie bezpieczeństwa | 14 |
1.2. Główne typy bezpieczeństwa | 23 |
1.3. Percepcja zagrożeń | 30 |
1.4. Podział zagrożeń | 39 |
2. KONCEPCJE ORAZ INDYKATORY BEZPIECZEŃSTWA | 49 |
2.1. Integracyjne i dezintegracyjne podejścia do bezpieczeństwa | 53 |
2.2. Diagnozowanie bezpieczeństwa | 61 |
2.3. Prognozowanie bezpieczeństwa | 68 |
2.4. Projektowanie bezpieczeństwa | 82 |
3. TRANSFORMACJA BEZPIECZEŃSTWA | 91 |
3.1. Bezpieczeństwo w nauce o cywilizacji | 93 |
3.2. Bezpieczeństwo w nauce o złożoności | 99 |
3.3. Podstawy cybernetyczno-technologicznej wiedzy | |
o bezpieczeństwie | 106 |
4. BEZPIECZEŃSTWO A NAUKA | 115 |
4.1. Miejsce bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce | 119 |
4.2. Bezpieczeństwo jako dyscyplina naukowa | 131 |
5. ETYKA W BADANIACH NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA | 137 |
5.1. Fundament etyki | 140 |
5.2. Etyka społeczna a etyka indywidualna | 142 |
5.3. Etyka jako nauka | 143 |
5.4. Wolność nauki | 147 |
5.5. Prawda w badaniach naukowych | 148 |
5.6. Etyka naukowca | 149 |
6. WŁAŚCIWOŚCI BADAŃ NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA | 153 |
6.1. Cechy i funkcje badań bezpieczeństwa | 156 |
6.2. Obiekt i przedmiot badań bezpieczeństwa | 166 |
6.3. Poznanie bezpieczeństwa | 169 |
7. METODY BADAŃ W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE | 183 |
7.1. Zarys sytuacji problemowej | 186 |
7.2. Metody badań | 189 |
7.3. Stosowanie metod badawczych w naukach | |
o bezpieczeństwie | 195 |
8. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA WOBEC TEORII | |
I PRAKTYKI KSZTAŁCENIA | 207 |
8.1. Pojęcie i obszar znaczeniowy edukacji dla bezpieczeństwa | 211 |
8.2. Interdyscyplinarny charakter edukacji dla bezpieczeństwa | 219 |
8.3. Kulturowo-społeczne uwarunkowania edukacji dla | |
bezpieczeństwa | 232 |
9. DYDAKTYKA EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA | 245 |
9.1. Pojęcie, przedmiot i zadania dydaktyki edukacji | |
dla bezpieczeństwa | 248 |
9.2. Proces kształcenia i jego uwarunkowania | 255 |
9.3. Teorie kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa | 263 |
9.4. Formy kształcenia na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa | 275 |
9.5. Metody nauczania na zajęciach z edukacji | |
dla bezpieczeństwa | 279 |
10. PISARSTWO NAUKOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA | 285 |
10.1. Zadania i zasady pisarstwa naukowego | 287 |
10.2. Rodzaje pisarstwa naukowego | 290 |
10.3. Język pracy naukowej | 292 |
10.4. Zagadnienia terminologii naukowej | 293 |
10.5. Styl pisarstwa naukowego | 294 |
10.6. Struktura pracy naukowej | 297 |
10.7. Gatunki stylu naukowego | 301 |
ZAKOŃCZENIE | 303 |
BIBLIOGRAFIA | 305 |