POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie od 15 lat.
Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym.
Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Zaprezentowane w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach.
Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie – znalazła się w nim między innymi dokładna analiza superwizji coachingowej.
To podręcznik, który powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 336 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Jan Halbersztat |
ISBN-13 | 978-83-01-19996-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego | 11 |
Kilka słów od Eda Parsloe’a, dyrektora generalnego OCM | 14 |
Przedmowa | 15 |
CZĘŚĆ PIERWSZA: Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu | 19 |
1. W głównym nurcie? | 21 |
Źródło: zarządzanie i badania naukowe | 22 |
Źródło: trening sportowy | 23 |
Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi | 25 |
Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia | 26 |
Źródło: organizacje zawodowe | 26 |
Gdzie zatem jesteśmy? | 27 |
Literatura | 35 |
2. Modele coachingu i mentoringu | 37 |
W kierunku modelu idealnego | 37 |
Ogólny kształt procesu coach-mentoringu | 39 |
Lista korzyści płynących z coachingu | 44 |
Mentoring | 49 |
Model procesu związany z „kontraktem” | 54 |
Menedżer lub przełożony jako coach-mentor | 56 |
Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach | 58 |
Podsumowanie | 58 |
Literatura | 60 |
3. Mentorzy społecznościowi, life coaching | 61 |
Czym jest life coaching? | 61 |
Mentoring społecznościowy | 67 |
Mentor ds. edukacyjnych | 73 |
Narodziny coach-mentora | 80 |
Literatura | 83 |
4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć | 85 |
Czym jest organizacja ucząca się? | 86 |
Uczenie się transformacyjne | 89 |
W kierunku modelu organizacji uczącej się | 91 |
Wybór najlepszej metody uczenia się | 93 |
Uczenie się czy rozwój? | 101 |
Zarządzanie własnym procesem uczenia się | 103 |
Zasady uczenia się osób dorosłych | 113 |
Literatura | 114 |
5. Świadomość różnic indywidualnych | 117 |
Przekonania i wartości | 118 |
Kultura i różnorodność | 118 |
Płeć | 119 |
Filozofia życiowa | 120 |
Wpływy psychologii | 125 |
Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych? | 133 |
Literatura | 136 |
6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu | 139 |
Obserwowanie wyników | 141 |
Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej | 142 |
Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie | 145 |
Obserwowanie zespołu | 147 |
Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej | 150 |
Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań | 152 |
Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości | 153 |
Wychowywanie zwycięzców | 154 |
Literatura | 155 |
7. Uważne słuchanie | 157 |
Obserwowanie nie jest proste | 158 |
Znaczenie obserwacji mowy ciała | 160 |
Świadomość przestrzeni osobistej | 161 |
Zaufanie lub jego brak | 162 |
Mity i uprzedzenia | 163 |
Aktywne słuchanie | 164 |
Coaching telefoniczny | 167 |
Literatura | 168 |
8. Stawianie pytań | 169 |
Zrozumienie podstawowych typów pytań | 169 |
Różnorodne, przydatne typy pytań | 170 |
Rodzaje pytań, których należy unikać | 173 |
Techniki zadawania pytań | 173 |
Literatura | 194 |
9. Superwizja sytuacyjna? | 195 |
Superwizja sytuacyjna | 195 |
Czym jest superwizja coachingowa? | 197 |
Formalnie czy nieformalnie? | 198 |
Jaka jest wartość dodana superwizji? | 203 |
Literatura | 206 |
10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód? | 207 |
Co składa się na „zawód”? | 207 |
A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku? | 216 |
CZĘŚĆ DRUGA: Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? | 219 |
11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić? Ed Parsloe | 221 |
Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie? | 221 |
Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? | |
Na co może mieć największy wpływ? | 224 |
Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie? | 228 |
Co chcemy oceniać i jak to mierzyć? | 231 |
Literatura | 232 |
12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjachCharlotte Bruce-Foulds, Graham Clark, Katherine Ray | 233 |
Czym jest coaching i mentoring? | 233 |
Narodziny coach-mentora | 235 |
W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring? | 236 |
W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu? | 241 |
Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć? | 243 |
Literatura | 249 |
13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu Graham Clark | 251 |
Punkt wyjścia | 251 |
Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony | 253 |
Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji | 254 |
Projektowanie/tworzenie | 254 |
Stworzenie zespołu do realizacji projektu | 256 |
Skuteczne procesy | 257 |
Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się | 265 |
Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić? | 268 |
Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu | 270 |
Literatura | 270 |
14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu Katherine Ray | 271 |
Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach? | 272 |
Wnioski | 284 |
Literatura | 284 |
15. Superwizja w praktyce Angela Hill285 | |
Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach | 286 |
Podstawy wprowadzania superwizji | 289 |
Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji | 296 |
Podsumowanie | 296 |
Lista kontrolna | 296 |
Literatura | 299 |
16. Coaching zespołowy Jackie Elliott 301 | |
Wprowadzenie do coachingu zespołowego | 301 |
Dlaczego coaching zespołowy? | 302 |
Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”? | 303 |
Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania | 306 |
Rola lidera w coachingu zespołowym | 307 |
Rola i relacje coach-mentora zespołowego | 309 |
Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego | 311 |
Cel coachingu zespołowego | 312 |
Podsumowanie | 313 |
Literatura | 314 |
17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury Angela Keane | 315 |
Praca i życie w systemach | 316 |
Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas | 316 |
Jednostka jako system kulturowy | 317 |
Organizacja jako system kulturowy | 320 |
Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska | 321 |
Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej | 321 |
Podsumowanie | 322 |
Literatura | 323 |
18. Co dalej? Diane Newell | 325 |
Ludzie się zmieniają | 326 |
Technologia się zmienia | 328 |
Organizacja się zmienia | 329 |
Literatura | 331 |
ANEKS: Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™ | 333 |