Cyfryzacja życia w erze Big Data

Człowiek - Biznes - Państwo

3 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,30  49,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 49,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,30 zł  


34,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Korzystając ze smartfona, serwisów społecznościowych, poczty elektronicznej czy kart kredytowych pozostawiamy ślady cyfrowe, które podlegają, z wykorzystaniem metod Big Data, analizie na poziomie pojedynczego człowieka, jak i całych społeczeństw. Ten olbrzymi zasób informacji ma ogromny wpływ na nasze życie, prywatność, nowe modele biznesowe przedsiębiorstw, zachowania społeczne, a finalnie na bezpieczeństwo narodowe.
Jerzy Surma na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń praktycznych i badań naukowych opisuje zjawisko totalnej cyfryzacji naszego życia oraz wynikające z niego szanse i zagrożenia. Nie brakuje tu krytycznego spojrzenia na wiele aspektów Big Data, które spotykają się z powszechnym zachwytem.
Książka adresowana do wszystkich, którzy zainteresowani są rzetelnym, opartym o naukowe badania opisem zjawiska cyfryzacji, jego potencjału i zrozumieniem prawdopodobnych wydarzeń w przyszłości. Szczególnie przydatna może być dla środowiska naukowego zajmującego się konsekwencjami społecznymi zastosowań technologii informatycznych, jak i praktyków zainteresowanych nowymi modelami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej. Jest to również nieocenione źródło wiedzy dla studentów ekonomii, informatyki, politologii czy bezpieczeństwa narodowego.
Podstawowym celem książki jest prezentacja i konsekwencje fenomenu bezprecedensowej skali zbierania i analizowania danych, które pozwalają na odkrywanie wzorców zachowania na poziomie indywidualnych osób oraz całych populacji. W tym kontekście można mówić o swoistej cyfryzacji życia, czyli sytuacji, kiedy zachowania współczesnego człowieka są odzwierciedlone i zarejestrowane w milionach śladów cyfrowych jakie pozostawiamy po sobie idąc przez życie. Od zarejestrowanych detektorem tętna uderzeń serca jeszcze w łonie matki, po ostanie „selfie” na łożu śmierci. Jest to związane z tematyką nazywaną potocznie Big Data i w książce zostało omówione w trzech perspektywach: pojedynczego człowieka, ekonomii i potencjału biznesowego oraz państwa w kontekście bezpieczeństwa narodowego.
Ze wstępu


Rok wydania2017
Liczba stron160
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19688-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Człowiek     11
    1.1. Wstęp     12
    1.2. Historia     15
      1.2.1. MyLifeBits     15
      1.2.2. Digital Anthropology     18
    1.3. Reality Mining     19
    1.4. Big Data     23
  1.5. Konsekwencje     29
    1.5.1. Sieć nigdy nie zapomina     29
    1.5.2. Normy społeczne działają     31
    1.5.3. Utrata intymności     33
  
  2. Biznes     37
    2.1. Wstęp     38
    2.2. Przedsiębiorstwo w erze Big Data     38
      2.2.1. N=1     38
        2.2.1.1. Wstęp     38
        2.2.1.2. Krótka historia Business Intelligence     39
        2.2.1.3. Złota pętla     43
        2.2.1.4. Konkurowanie analityką     45
      2.2.2. Systemy CRM     46
        2.2.2.1. Wstęp     46
        2.2.2.2. Strategie implementacji systemów CRM     47
        2.2.2.3. Analityczny profi l klienta     51
        2.2.2.4. Proces personalizacji     52
        2.2.2.5. Analiza profi lu i model LTV     54
        2.2.2.6. Problemy budowania modeli analitycznych     55
        2.2.2.7. Systemy CRM a media społecznościowe     56
    2.3. Gospodarka cyfrowa     58
      2.3.1. Wartość informacji     58
      2.3.2. Efekty sieciowe     62
      2.3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej     62
      2.3.4. Problem prywatności     65
        2.3.4.1. Wstęp     65
        2.3.4.2. Google Glass – krótkie studium przypadku     66
        2.3.4.3. Przeciwstawne strategie: Facebook i Apple     69
        2.3.4.4. Konkluzje     71
  
  3. Państwo     73
    3.1. Wstęp     74
    3.2. Imperia cyfrowe     74
      3.2.1. Statystyki – świat i Polska jako przykłady     74
      3.2.2. Facebook     75
        3.2.2.1. Rewolucja 2.0     75
        3.2.2.2. Facebook Data Science Team – 61 milionów     77
        3.2.2.3. Facebook Data Science Team – Epidemia emocji     78
        3.2.2.4. Podsumowanie     79
      3.2.3. Google     80
        3.2.3.1. Wstęp     80
        3.2.3.2. Wykorzystanie metod analizy i eksploracji danych – stan obecny     81
        3.2.3.3. Potencjał analityczny – stan możliwy     84
      3.2.4. Konkluzje i rekomendacje     86
        3.2.4.1. Wpływ społeczny     86
        3.2.4.2. Utrata kontroli     88
        3.2.4.3. Suwerenność cyfrowa     89
        3.2.4.4. Potencjalne scenariusze obrony     89
    3.3. Zagrożenia w cyberprzestrzeni     90
      3.3.1. Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu wojny informacyjnej     90
        3.3.1.1. Wstęp     90
        3.3.1.2. Facebook na polu walki     92
        3.3.1.3. Boty w serwisie Twitter     92
        3.3.1.4. Wykorzystanie badań naukowych     94
      3.3.2. Analiza mediów społecznościowych w walce z przestępczością zorganizowaną     96
        3.3.2.1. Wstęp     96
        3.3.2.2. Monitorowanie ugrupowań terrorystycznych     96
        3.3.2.3. Monitorowanie przestępczości w cyberprzestrzeni     98
  
  Zakończenie     103
  
  Załącznik: Metody eksploracji danych     107
    Wstęp     109
    Standardowa eksploracja danych     111
    Eksploracja danych tekstowych i przetwarzanie języka naturalnego     113
    Eksploracja sieci społecznych online i mediów społecznościowych     114
    Ograniczenia     116
  
  Rekomendowana literatura     117
  Źródła wiedzy na WWW     118
  Bibliografia     119
RozwińZwiń