POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Autorzy publikacji w wyczerpujący sposób omawiają tytułową problematykę, koncentrując się w swych rozpoznaniach na polskich doświadczeniach w kontekście przemian dokonujących się na świecie. Wskazują na konieczność dostosowania edukacji filmowej do nowych realiów związanych z rozwojem mediów cyfrowych i zmianą doświadczeń odbiorczych w młodym pokoleniu. W efekcie powstała książka wyjątkowa - tom zbierający teksty napisane przez ekspertów, a zarazem pasjonatów.
Z recenzji prof. dr. hab. Mikołaja Jazdona
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 292 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-487-8 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
W POSZUKIWANIU MODELU EDUKACJI FILMOWEJ | 9 |
Bogusław Skowronek, Edukacja filmowa (i medialna). Ujęcie antropologiczno-pragmatystyczne | 11 |
Witold Jakubowski, Wychowanie filmowe versus film w wychowaniu, czyli o możliwych strategiach wykorzystania sztuki filmowej w edukacji | 21 |
Konrad Klejsa, Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w. | 35 |
Witold Bobiński, Piękny sen Roberta Watsona, czyli o zapomnianym (?) scenariuszu edukacyjnej kariery filmu | 49 |
Justyna Hanna Budzik, Postawa magiczna i techniczna wobec mediów a kształcenie studentów dla filmu i przez film | 63 |
FILM I EDUKACJA – POLSKIE DOŚWIADCZENIA | 77 |
Ewa Ciszewska, Edukacja filmowa w Polsce – zarys historyczny i stan badań | 79 |
Małgorzata Jakubowska, Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe | 99 |
Anna Równy, Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w zakresie edukacji filmowej w Polsce (okres 2010–2015) | 117 |
Jadwiga Mostowska, Praktyka edukacji filmowej w Polsce – uwarunkowania prawne i organizacyjne | 131 |
Ewelina Konieczna, Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych | 143 |
Joanna Zabłocka-Skorek, Wychowawcza rola filmu w kontekście podstawy programowej szkoły ponadgimnazjalnej | 161 |
Katarzyna Figat, Usłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowej | 197 |
Emil Sowiński, Produkcja i dystrybucja filmów instruktażowych i popularnonaukowych na przykładzie działalności Wytwórni Filmów Oświatowych w latach 1962–1989 | 217 |
MEDIA CYFROWE I ICH UŻYTKOWNICY | 233 |
Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej | 235 |
Kamil Jędrasiak, Dagmara Rode, Edukacja filmowa wobec zmiany postmedialnej | 249 |
Małgorzata Latoch-Zielińska, Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świecie współczesnych multimediów | 261 |
ANEKS | 273 |
Przyszłość edukacji filmowej, moje zmartwienie… Rozmowę z Eweliną Nurczyńską-Fidelską przeprowadziła Małgorzata Jakubowska | 275 |
O autorach | 287 |