Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej

Teorie i praktyki

1 opinia

Format:

ibuk

Autorzy publikacji w wyczerpujący sposób omawiają tytułową problematykę, koncentrując się w swych rozpoznaniach na polskich doświadczeniach w kontekście przemian dokonujących się na świecie. Wskazują na konieczność dostosowania edukacji filmowej do nowych realiów związanych z rozwojem mediów cyfrowych i zmianą doświadczeń odbiorczych w młodym pokoleniu. W efekcie powstała książka wyjątkowa - tom zbierający teksty napisane przez ekspertów, a zarazem pasjonatów.
Z recenzji prof. dr. hab. Mikołaja Jazdona


Rok wydania2016
Liczba stron292
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-487-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    7
  
  W POSZUKIWANIU MODELU EDUKACJI FILMOWEJ    9
  Bogusław Skowronek, Edukacja filmowa (i medialna). Ujęcie antropologiczno-pragmatystyczne    11
  Witold Jakubowski, Wychowanie filmowe versus film w wychowaniu, czyli o możliwych strategiach wykorzystania sztuki filmowej w edukacji    21
  Konrad Klejsa, Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI w.    35
  Witold Bobiński, Piękny sen Roberta Watsona, czyli o zapomnianym (?) scenariuszu edukacyjnej kariery filmu    49
  Justyna Hanna Budzik, Postawa magiczna i techniczna wobec mediów a kształcenie studentów dla filmu i przez film    63
  
  FILM I EDUKACJA – POLSKIE DOŚWIADCZENIA    77
  Ewa Ciszewska, Edukacja filmowa w Polsce – zarys historyczny i stan badań    79
  Małgorzata Jakubowska, Cele edukacji filmowej w Polsce: konteksty instytucjonalne i tendencje rozwojowe    99
  Anna Równy, Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w zakresie edukacji filmowej w Polsce (okres 2010–2015)    117
  Jadwiga Mostowska, Praktyka edukacji filmowej w Polsce – uwarunkowania prawne i organizacyjne    131
  Ewelina Konieczna, Uczenie (się) kina. Wstęp do badań nad kompetencjami nauczycieli – edukatorów filmowych    143
  Joanna Zabłocka-Skorek, Wychowawcza rola filmu w kontekście podstawy programowej szkoły ponadgimnazjalnej    161
  Katarzyna Figat, Usłyszeć film: przyczynek do dyskusji na temat edukacji z zakresu dźwięku i muzyki filmowej    197
  Emil Sowiński, Produkcja i dystrybucja filmów instruktażowych i popularnonaukowych na przykładzie działalności Wytwórni Filmów Oświatowych w latach 1962–1989    217
  
  MEDIA CYFROWE I ICH UŻYTKOWNICY    233
  Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Edukacja medialna, kompetencje kulturalne, fandom. Zbiorowość fanów jako środowisko edukacji kulturalnej     235
  Kamil Jędrasiak, Dagmara Rode, Edukacja filmowa wobec zmiany postmedialnej    249
  Małgorzata Latoch-Zielińska, Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świecie współczesnych multimediów    261
  
  ANEKS    273
  Przyszłość edukacji filmowej, moje zmartwienie… Rozmowę z Eweliną Nurczyńską-Fidelską przeprowadziła Małgorzata Jakubowska    275
  
  O autorach    287
RozwińZwiń