Organizacja pracy w przedsiębiorstwie. Identyfikacja, diagnoza, perspektywy

Organizacja pracy w przedsiębiorstwie. Identyfikacja, diagnoza, perspektywy

3 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Z recenzji:
Podjęty w pracy problem współczesnych wyzwań stojących przed organizacją pracy
w przedsiębiorstwie jest niezwykle ważny i zawsze aktualny, a zatem bardzo cenny
z perspektywy nauk o zarządzaniu. […] Osiągnięciami tej pracy są: usystematyzowanie
pojęć związanych z organizacją pracy w przedsiębiorstwie, przedstawienie ich z perspektywy różnych dyscyplin naukowych, identyfikacja zależności występujących pomiędzy komponentami organizacji pracy […], diagnoza stanu oraz oczekiwań kadry polskich przedsiębiorstw względem kształtowania organizacji pracy, a także charakterystyka uwarunkowań organizacji pracy w przedsiębiorstwie.


Dr hab. Aldona Glińska-Neweś
prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu


Recenzowana rozprawa stanowi niewątpliwie oryginalne opracowanie naukowe […]
Po pierwsze, autorka dokonała systematyzacji istniejącego dorobku naukowego
i wykazała się krytycznym podejściem do istniejących koncepcji związanych z organizacją pracy. Po drugie, przeprowadzone badania empiryczne poszerzyły wiedzę naukową z zakresu kształtowania organizacji pracy w przedsiębiorstwie […] Po trzecie, na podstawie przeprowadzonych badań autorka sformułowała interesujące wnioski, będące punktem wyjścia do dalszych, bardzo szerokich badań w zakresie elastycznej organizacji pracy.
Dr hab. Beata Skowron-Mielnik
prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu


Rok wydania2017
Liczba stron226
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-626-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1    13
  Pojęcie i znaczenie pracy w naukach o zarządzaniu    13
  1.1. Praca – ujęcie definicyjne i geneza z ekonomicznej perspektywy    13
  1.2. Praca w wybranych teoriach przedsiębiorstwa    26
    1.2.1. Klasyczna teoria przedsiębiorstwa    26
    1.2.2. Teoria procesu pracy    27
    1.2.3. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa    29
    1.2.4. Teoria kosztów transakcyjnych    30
    1.2.5. Teoria agencji    32
    1.2.6. Teoria wymiany    34
  1.3. Pracownik jako podmiot pracy    36
  1.4. Funkcje pracy    42
  1.5. Organizacja pracy – pojęcie, istota i cele    46
  Rozdział 2    58
  Komponenty organizacji pracy    58
  2.1. Podział pracy w przedsiębiorstwie    58
  2.2. Formy organizacji czasu pracy    69
  2.3. Miejsce świadczenia pracy    74
  2.4. Formy zespolenia pracy    80
  2.5. Współczesne kierunki badań nad organizacją pracy w przedsiębiorstwie     82
  Rozdział 3    87
  Organizacja pracy w świetle badań empirycznych    87
  3.1. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych    87
  3.2. Dobór próby badawczej do badań ilościowych i jej charakterystyka.    91
  3.3. Podział pracy    97
  3.4. Czas pracy    98
  3.5. Miejsce świadczenia pracy    102
  3.6. Formy zespolenia pracy    106
  3.7. Wyniki badań empirycznych w świetle analizy statystycznej – relacje między komponentami organizacji pracy    109
  3.7.1. Analiza zależności pomiędzy zmiennymi    109
  3.7.2. Analiza regresji    117
  Rozdział 4    122
  Organizacja pracy w przedsiębiorstwie – ocena i kierunki doskonalenia    122
  4.1. Oczekiwania respondentów wobec organizacji pracy    122
  4.2. Ocena organizacji pracy – konkluzje z przeprowadzonych badań    129
  4.3. Elastyczna organizacja pracy    140
  4.4. Systemy wysoce efektywnej pracy jako przykład implementacji elastycznej organizacji pracy w przedsiębiorstwie    148
  Rozdział 5    152
  Perspektywy organizacji pracy jutra    152
  5.1. Uwarunkowania elastycznej organizacji pracy – identyfikacja i określenie siły wpływu    152
  5.2. Zewnętrzne stymulanty elastycznej organizacji pracy    157
    5.2.1. Mobilność zawodowa i przestrzenna    157
    5.2.2. Zmiany społeczne    160
    5.2.3. Uwarunkowania technologiczne    161
    5.2.4. Liberalizacja i deregulacja rynku pracy    165
    5.2.5. Wzrost znaczenia wiedzy, kapitału ludzkiego    168
    5.2.6. Globalizacja    169
  5.3. Uwarunkowania wewnętrzne    171
    5.3.1. Wybrane tendencje w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem    171
    5.3.2. Wielkość przedsiębiorstwa oraz rodzaj prowadzonej działalności    175
    5.3.3. Kultura organizacyjna    176
  5.4. Przyszłość organizacji pracy – wnioski z analizy stymulant elastycznej organizacji pracy    178
  Zakończenie    181
  Załącznik 1    186
  Załącznik 2    192
  Załącznik 3    196
  Literatura     198
  Spis rysunków    211
  Spis tabel     212
  Summary     214
RozwińZwiń