POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Niezbędny przewodnik dla nauczycieli akademickich, edukatorów oraz innych osób, które zawodowo zajmują się dydaktyką medyczną.
Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem od dawna, czy też dopiero zaczynasz pracę w edukacji, na pewno masz już własny pogląd na temat procesu kształcenia, poparty zapewne własnymi doświadczeniami edukacyjnymi. Niejednokrotnie przecież byłaś/byłeś uczestnikiem zajęć dydaktycznych i wiesz, że niektóre były doskonale przeprowadzone, a niektóre na nieco gorszym poziomie.
Niniejsza książka stanowi podstawę do autorefleksji nad tym, jakim ja jestem nauczycielem. Jak mogę uczyć najefektywniej i najskuteczniej.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Pielęgniarstwo |
Wydawca | PZWL Wydawnictwo Lekarskie |
ISBN-13 | 978-83-200-5239-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wprowadzenie do dydaktyki szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka | 1 |
2. Nauczyciel | 9 |
Wybrane aspekty etyczne w pracy nauczyciela akademickiego – Bogusław Zapart | 9 |
Psychologiczne aspekty uczenia się. Zakres kompetencji psychologicznych nauczyciela – Katarzyna Sitnik-Warchulska | 17 |
Nauczyciel i student w procesie kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka | 29 |
Kompetencje medialne nauczyciela akademickiego – Katarzyna Herda-Płonka | 35 |
3. Wybrane elementy procesu kształcenia | 41 |
Klasyfikacja celów kształcenia. Koncepcje taksonomiczne celów kształcenia – Grażyna Krzemień | 41 |
Autorski program nauczania a dobór treści kształcenia – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień | 51 |
Metody nauczania w dydaktyce szkoły wyższej o profilu medycznym – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień | 56 |
Inne elementy składowe procesu nauczania. Formy nauczania – środki dydaktyczne – zasady nauczania – plakat konferencyjny – Katarzyna Herda-Płonka, Grażyna Krzemień | 78 |
Kontrola i ocena procesu dydaktycznego – Katarzyna Herda-Płonka | 84 |
4. Przykładowe scenariusze zajęć opracowane przez słuchaczy studiów doktoranckich Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach | 93 |
Scenariusz I. Stwardnienie rozsiane jako przykład schorzenia demielinizacyjnego – Natalia Niedziela | 94 |
Scenariusz II. Mszaki – treści uzupełniające dla przedmiotu botanika farmaceutyczna – Dorota Smolińska | 103 |
Scenariusz III. Stosowanie substytutów cukru w produkcji żywności niskoenergetycznej – Justyna Nowak | 109 |
Scenariusz IV. Niedomykalność zastawki mitralnej – Anna Leopold-Jadczyk | 117 |
Scenariusz V. Tłuszcze w żywieniu człowieka – Aneta Koszowska | 124 |
Scenariusz VI. Diagnostyka gruźlicy – Dagmara Jaworska | 129 |
Scenariusz VII. Metody antykoncepcyjne – regulacja narodzin – Aleksandra Ruci | 135 |
Scenariusz VIII. Interakcje leków z żywnością i suplementami diety jako problem społeczny – Magdalena Stafińska | 138 |
Scenariusz IX. Wiem, co jem. Skład chemiczny żywności – Karina Wengel-Woźny | 145 |
Scenariusz X. Postępowanie lekarskie w migotaniu przedsionków (AF) – Beata Białkowska | 149 |
Scenariusz XI. Metody łagodzenia bólu porodowego – Agnieszka Bąk | 164 |
Scenariusz XII. Zapalenie naczyń – diagnostyka różnicowa i leczenie – Anna Krajewska-Wojtyś | 168 |
Piśmiennictwo | 171 |
Aneks – przykładowe arkusze ewaluacji | 179 |
Skorowidz | 185 |