INNE EBOOKI AUTORA
-36%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Niniejszy Program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Autorkami publikacji są nauczycielki Przedszkola Miejskiego nr 106 w Łodzi, które podjęły się opracowania Programu ze względu na własne potrzeby związane z codzienną pracą w grupach montessoriańskich. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do wspołczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi, ale istotnymi aspektami wychowania, jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, kreatywność, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto dodać, że w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowało opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei Marii Montessori.
Odbiorcami Programu mogą być zarówno wychowawcy przedszkoli montesoriańskich, jak również nauczyciele wykorzystujący w swojej pracy elementy tej metody, osoby przygotowujące się do roli nauczyciela, a także wszyscy poszukujący.
Punktem wyjścia do skonstruowania niniejszego Programu były wytyczne zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Autorki uwzględniły wszystkie punkty zawarte w poszczególnych obszarach podstawy programowej zatwierdzonej przez MEN w dniu 23. grudnia 2008 r. (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r., Nr 4, poz. 17).
Opracowany w Przedszkolu Miejskim nr 106 Program wychowania przedszkolnego uwzględnia następujące obszary tematyczne:
– bezpieczeństwo, adaptacja, integracja,
– ćwiczenia praktycznego dnia,
– kształcenie zmysłów,
– edukacja matematyczna,
– edukacja językowa,
– wychowanie religijne,
– wychowanie dla kultury życia,
– wychowanie przez sztukę.
Przedstawiony podział treści bezpośrednio nawiązuje do wyodrębnionych przez M. Montessori działów wychowania, a także wynika ze specyfiki pracy naszego przedszkola. Poszczególne treści zestawiono w tabelach zawierających następujące kolumny:
– treści programowe (wynikające z podstawy programowej)
– zadania do realizacji
– umiejętności dziecka będące wynikiem podjętych zadań
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 135 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-797-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Materiał rozwojowy w pedagogice M. Montessori | |
Treści programowe | |
Bezpieczeństwo, adaptacja, integracja… | |
Propozycja scenariusza zabaw – zdobywanie informacji o swoim wyglądzie | |
To jestem ja | |
Propozycja scenariusza zabawy integracyjnej z udziałem rodziców i dzieci | |
Poznajmy się | |
Ćwiczenia praktycznego dnia | |
Propozycja scenariusza do ćwiczeń praktycznego dnia | |
Pielęgnacja ciętych kwiatów | |
Kształcenie zmysłów | |
Propozycja scenariusza do kształcenia zmysłów | |
Kolorowe płytki | |
Edukacja matematyczna | |
Propozycja scenariusza do edukacji matematycznej | |
Wrzeciona matematyczne | |
Edukacja językowa | |
Propozycja scenariusza do edukacji językowej | |
Litery z papieru ściernego | |
Wychowanie religijne | |
Propozycja scenariusza do wychowania religijnego | |
Adwent | |
Wychowanie dla kultury życia | |
Propozycja scenariusza do wychowania dla kultury życia | |
Urodzinowe słoneczko | |
Wychowanie przez sztukę | |
Propozycja scenariusza zajęć plastycznych | |
Obrazki z masy piaskowej | |
Montessoriańska karta diagnozy dziecka 3–4- letniego | |
Montessoriańska karta diagnozy dziecka 5–6- letniego | |