POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-18687-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp XIII | |
Wprowadzenie do programu ScratchJr | 1 |
Czym jest ScratchJr? | 2 |
Dlaczego powstał Create ScratchJr? | 2 |
Dla kogo jest ta książka? | 3 |
Co jest potrzebne? | 4 |
Co zawiera ta książka? | 4 |
Jak należy korzystać z tej książki? | 5 |
Wstęp do wydania polskiego | 5 |
Rozdział 1. Początki | 7 |
Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną! | 8 |
Krok 1: Otwórz aplikację | 9 |
Krok 2: Utwórz nowy projekt | 9 |
Krok 3: Porusz kota! | 10 |
Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi | 11 |
Krok 5: Dodaj tło | 12 |
Krok 6: Dodaj kolejną postać | 14 |
Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś! | 16 |
Krok 8: Dodaj tytuł | 17 |
Krok 9: Nadaj nazwę projektowi | 18 |
Krok 10: Zapisz projekt | 19 |
Wskazówki | 20 |
Wskazówki dla dorosłych | 20 |
Nie bój się eksperymentować! | 20 |
Anulowanie działania i ponowne wykonywanie | 21 |
Usuwanie obiektów | 21 |
Usuwanie bloczków | 21 |
Przewodnik po interfejsie ScratchJr | 22 |
Co dalej? | 24 |
Rozdział 2. Animacje | 25 |
Zadanie 2: Porusz kota! | 26 |
Czego się nauczysz | 26 |
Jak to zrobić | 27 |
Wskazówki | 29 |
Szukasz wyzwań? | 29 |
Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia | 30 |
Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10 | 30 |
Wskazówki dla dorosłych | 30 |
Zadanie 3: Obróć kota! | 31 |
Czego się nauczysz | 31 |
Jak to zrobić | 32 |
Wskazówki | 33 |
Szukasz wyzwań? | 33 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć | 34 |
Połączenie z matematyką: podawanie czasu | 34 |
Wskazówki dla dorosłych | 34 |
Zadanie 4: Pobaw się w chowanego! | 35 |
Czego się nauczysz | 35 |
Jak to zrobić | 35 |
Wskazówki | 36 |
Szukasz wyzwań? | 36 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii | 37 |
Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie | 37 |
Wskazówki dla dorosłych | 37 |
Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie! | 38 |
Czego się nauczysz | 38 |
Jak to zrobić | 38 |
Wskazówki | 40 |
Szukasz wyzwań? | 40 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań | 41 |
Wskazówki dla dorosłych | 41 |
Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów | 42 |
Wskazówki dla dorosłych | 42 |
Czas na projekt! Farma starego MacDonalda | 43 |
Jak to zrobić | 43 |
Wskazówki | 45 |
Szukasz wyzwań? | 45 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika | 48 |
Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków | 48 |
Wskazówki dla dorosłych | 48 |
Rozdział 3. Opowiadania | 49 |
Zadanie 6: Znajdź swój głos! | 50 |
Czego się nauczysz | 50 |
Jak to zrobić | 51 |
Wskazówki | 53 |
Szukasz wyzwań? | 54 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja | 55 |
Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie | 55 |
Wskazówki dla dorosłych | 55 |
Zadanie 7: Odwróć stronę! | 57 |
Czego się nauczysz | 57 |
Jak to zrobić | 57 |
Wskazówki | 62 |
Szukasz wyzwań? | 63 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii | 65 |
Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności | 65 |
Wskazówki dla dorosłych | 65 |
Zadanie 8: Zmień tempo! | 66 |
Czego się nauczysz | 66 |
Jak to zrobić | 66 |
Wskazówki | 68 |
Szukasz wyzwań? | 69 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów | 70 |
Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu | 70 |
Wskazówki dla dorosłych | 70 |
Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz! | 72 |
Czego się nauczysz | 72 |
Jak to zrobić | 72 |
Szukasz wyzwań? | 74 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji | 75 |
Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania | 75 |
Wskazówki dla dorosłych | 75 |
Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej! | 76 |
Czego się nauczysz | 76 |
Jak to zrobić | 76 |
Wskazówki | 78 |
Szukasz wyzwań? | 78 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań | 79 |
Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania | 79 |
Wskazówki dla dorosłych | 79 |
Zadanie 11: Zrób bałwana! | 80 |
Czego się nauczysz | 80 |
Jak to zrobić | 81 |
Wskazówki | 87 |
Szukasz wyzwań? | 88 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań | 89 |
Połączenie z matematyką: liczenie kółek | 89 |
Wskazówki dla dorosłych | 89 |
Czas na projekt! Żółw i zając | 90 |
Jak to zrobić | 90 |
Wskazówki | 93 |
Szukasz wyzwań? | 94 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej | 95 |
Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami | 95 |
Wskazówki dla dorosłych | 95 |
Rozdział 4. Gry | 97 |
Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię! | 98 |
Czego się nauczysz | 98 |
Jak to zrobić | 99 |
Wskazówki | 101 |
Szukasz wyzwań? | 101 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania | 102 |
Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów | 102 |
Wskazówki dla dorosłych | 102 |
Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start! | 103 |
Czego się nauczysz | 103 |
Jak to zrobić | 103 |
Wskazówki | 105 |
Szukasz wyzwań? | 105 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu | 107 |
Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu | 107 |
Wskazówki dla dorosłych | 107 |
Zadanie 14: Pobaw się w berka! | 108 |
Czego się nauczysz | 108 |
Jak to zrobić | 109 |
Wskazówki | 110 |
Szukasz wyzwań? | 110 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi | 112 |
Połączenie z matematyką: szacowanie | 112 |
Wskazówki dla dorosłych | 112 |
Zadanie 15: Znajdź niepasujący element! | 113 |
Czego się nauczysz | 113 |
Jak to zrobić | 114 |
Szukasz wyzwań? | 116 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry | 117 |
Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych | 117 |
Wskazówki dla dorosłych | 117 |
Czas na projekt! Koty kontra ptaki | 118 |
Jak to zrobić | 118 |
Wskazówki | 120 |
Szukasz wyzwań? | 121 |
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie | 122 |
Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji | 122 |
Wskazówki dla dorosłych | 122 |
Posłowie | 125 |
Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha | 127 |
Społeczność Scratcha | 128 |
Pierwsze kroki ze Scratchem | 129 |
Witryna ScratchEd | 130 |
Dodatek B. Przewodniki | 133 |
Przewodnik po bloczkach | 134 |
Przewodnik po edytorze rysunków | 138 |
Skorowidz | 141 |