Skuteczność niekomercyjnych instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw

Skuteczność niekomercyjnych instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Innowacje uznaje się współcześnie za podstawowy czynnik rozwoju przedsiębiorstw. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości dzięki różnorodności świadczonych usług: informacyjnych, doradczych, szkoleniowych, finansowych i proinnowacyjnych posiadają duży potencjał w stymulowaniu innowacyjności przedsiębiorstw sektora MŚP. W pracy wskazano determinanty i kryteria oceny skuteczności ośrodków innowacji i przedsiębiorczości we wspieraniu innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw oraz dokonano oceny skuteczności tych ośrodków we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP. Na podstawie wyników badań opracowano postulatywny model skutecznego wspierania innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw. Przedstawione w pracy wyniki przeprowadzonej analizy teoretycznej i empirycznej mogą stanowić wskazówki dla menedżerów ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w zakresie zwiększania skuteczności działań podejmowanych na rzecz tworzenia, adaptowania i wdrażania innowacji marketingowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.


Rok wydania2015
Liczba stron186
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-697-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  Rozdział 1. TEORETYCZNE ASPEKTY INNOWACJI MARKETINGOWYCH     11
  1.1. Uwagi wstępne     11
  1.2. Interpretacja pojęcia innowacja     11
  1.3. Typologia innowacji     19
  1.4. Znaczenie wiedzy w kreowaniu innowacji     24
  1.5. Istota i zakres innowacji marketingowych     28
  1.6. Podsumowanie     40
  Rozdział 2. INNOWACJE MARKETINGOWE W ROZWOJU MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW     43
  2.1. Uwagi wstępne     43
  2.2. Istota małego i średniego przedsiębiorstwa     44
  2.3. Charakterystyka przedsiębiorstwa innowacyjnego     52
  2.4. Znaczenie innowacji marketingowych w rozwoju MŚP     57
  2.5. Analiza innowacji marketingowych w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce w latach 2006–2011     62
  2.6. Podsumowanie     67
  Rozdział 3. OŚRODKI INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ORAZ ICH SIECIOWE POWIĄZANIA     70
  3.1. Uwagi wstępne     70
  3.2. Pojęcie ośrodków innowacji i przedsiębiorczości     70
  3.3. Klasyfikacja ośrodków innowacji i przedsiębiorczości     80
  3.4. Identyfikacja ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w Polsce     86
  3.5. Sieci innowacyjne wspierające innowacyjność MŚP     89
  3.6. Podsumowanie     96
  Rozdział 4. METODYKA OCENY SKUTECZNOŚCI OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WE WSPIERANIU INNOWACJI MARKETINGOWYCH MŚP    100
  4.1. Uwagi wstępne     100
  4.2. Przesłanki podjęcia badań     100
  4.3. Istota, determinanty i kryteria oceny skuteczności OIiP we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP     104
  4.4. Cele, hipotezy badawcze i metodyka przeprowadzonych badań     111
  4.5. Charakterystyka próby badawczej     116
  4.6. Podsumowanie     119
  Rozdział 5. ANALIZA SKUTECZNOŚCI OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WE WSPIERANIU INNOWACJI MARKETINGOWYCH MŚP     122
  5.1. Uwagi wstępne     122
  5.2. Zakres i struktura usług świadczonych przez OIiP na rzecz wspierania innowacji marketingowych MŚP     123
  5.3. Determinanty skuteczności działań ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w zakresie wspierania innowacji marketingowych MŚP     126
  5.4. Ocena skuteczności OIiP we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP     138
  5.5. Bariery współpracy przedsiębiorstw sektora MŚP z ośrodkami innowacji i przedsiębiorczości     147
  5.6. Model skutecznego wspierania innowacji marketingowych MŚP przez OIiP     152
  5.7. Wnioski z badań i rekomendacje     154
  Zakończenie     159
  Literatura     163
  Spis tabel     179
  Spis rysunków     181
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii Monografie: Prace Doktorskie     184
RozwińZwiń