Doładowanie silników. Pojazdy samochodowe

Doładowanie silników. Pojazdy samochodowe

5 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik akademicki, prezentujący systematyczny wykład z zakresu doładowania silników spalinowych i recyrkulacji spalin. Omówiono w nim podstawowe parametry i rodzaje doładowania, przedstawiono zagadnienia związane z poszczególnymi rodzajami doładowania: doładowaniem mechanicznym, turbodoładowaniem, doładowaniem dynamicznym, kombinowanym, typu Comprex oraz najnowszymi rodzajami doładowania silników spalinowych. Uwzględniono też aspekty eksploatacyjne doładowania silników, w tym m. in. chłodzenie powietrza doładowującego i recyrkulację spalin. Odbiorcy książki: studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunku samochodowym i pokrewnych.


Rok wydania2006
Liczba stron214
KategoriaMotoryzacja
WydawcaWydawnictwa Komunikacji i Łączności
ISBN-13978-83-206-1856-3
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów    7
  Wykaz ważniejszych pojęć    9
  Rozdział 1. Wiadomości podstawowe    11
  Rozdział 2. Doładowanie mechaniczne    17
  Rozdział 3. Doładowanie turbosprężarkowe    31
    3.1. Napęd turbosprężarki    32
    3.2. Budowa i rodzaje turbosprężarek    35
    3.3. Poprawa nadążności turbosprężarek    46
    3.4. Dobór urządzenia doładowującego    52
    3.5. Osiągi silników turbodoładowanych    62
    3.6. Rozbudowane systemy doładowania turbosprężarkowego    64
      3.6.1. Doładowanie Maxidyn    64
      3.6.2. Doładowanie Hyperbar    66
      3.6.3. Doładowanie sekwencyjne    68
    3.7. Doładowanie turbosprężarkowe silników o zapłonie iskrowym    76
      3.7.1. Doładowanie silników gaźnikowych    77
      3.7.2. Doładowanie silników zasilanych wtryskowo    77
      3.7.3. Ograniczenia w stosowaniu doładowania    78
      3.7.4. Przykład zastosowania    81
  Rozdział 4. Doładowanie dynamiczne    86
    4.l. Opis metody    86
    4.2. Strona dolotowa silnika    92
    4.3. Teoria falowa    95
    4.4. Efekt bezwładnościowy    97
    4.5. Strona wylotowa silnika    100
    4.6. Dobór układu dolotowego zapewniającego doładowanie dynamiczne    102
      4.6.1. Dobór metodą tradycyjną    103
      4.6.2. Dobór układu dolotowego silnika wysokoprężnego na podstawie jego charakterystyki zewnętrznej    104
    4.7. Przykłady zastosowania    110
  Rozdział 5. Doładowanie kombinowane    116
    5.1. Opis metody    116
    5.2. Dobór układu doładowującego    121
    5.3. Przykłady zastosowania    124
  Rozdział 6. Doładowanie Comprex    130
    6.1. Opis działania doładowarki Comprex    131
    6.2. Teoretyczne podstawy przepływu z uwzględnieniem zjawisk falowych    137
    6.3. Dobór doładowarki Comprex do tłokowego silnika spalinowego    146
    6.4. Eksploatacja silników z doładowaniem Comprex    154
  Rozdział 7. Aspekty eksploatacyjne doładowania silników trakcyjnych    161
    7.1. Uwagi ogólne    161
    7.2. Chłodzenie powietrza doładowującego    162
    7.3. Rozruch silnika doładowanego    169
      7.3.1. Doładowanie dynamiczne, mechaniczne i Comprex    169
      7.3.2. Turbodoładowanie    169
    7.4. Recyrkulacja i toksyczność spalin    173
    7.5. Ekonomiczność pracy silnika    183
    7.6. Właściwości dynamiczne    192
    7.7. Awaryjność urządzeń doładowujących    199
  Rozdział 8. Symulacyjna charakterystyka zewnętrzna silnika turbodoładowanego    202
    8.1. Uwagi ogólne    202
    8.2. Wiarygodność przedstawionej metody    206
  Literatura    210
RozwińZwiń