Homo legens czy homo consumens?

Homo legens czy homo consumens?

Czytelnik i książka w XXI wieku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 30,00 zł  


30,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

: Jaki jest status książki w zmediatyzowanej kulturze konsumpcyjnej? Czy utraciła ona uprzywilejowaną dlań pozycję, przestała być dominującym nośnikiem informacji oraz podstawową formą spędzania czasu wolnego? A może jednak stale zajmuje znaczące miejsce, podlegając rozmaitym wpływom nowoczesnych przekaźników i technologii, sama w sposób istotny oddziałując na ich kształt, rozwój i funkcjonowanie? Celem niniejszej książki jest próba odpowiedzi na powyższe pytania i podjęcie dyskusji nad tożsamością czytelnika i książki w społeczeństwie konsumpcyjnym, kondycją współczesnego czytelnictwa w kontekście kultury wyrastającej z transformacji mechanizmów generujących nowe formy konsumpcji oraz dokonanie diagnozy stanu kultury czytelniczej na początku XXI wieku.


Rok wydania2014
Liczba stron229
KategoriaInformacja naukowa
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-570-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  I. Czytelnik czy konsument? Obraz czytelnika w kulturze współczesnej    11
    Małgorzata Kisilowska    15
    Konsumpcjonizm informacyjny a kultura czytelnicza     15
    Renata Aleksandrowicz, Małgorzata Góralska    25
    Typizacja czytelników w kontekście problemów współczesnej kultury książki     25
    Bartłomiej Tomaszewski    37
    Czytelnik w literackim ogródku i nieliterackiej rzeczywistości     37
    Joanna Sosnowska    45
    Widz i czytelnik XXI wieku, czyli promocja czytelnictwa w polskiej telewizji     45
    Agnieszka Kida-Bosek    61
    Identyfikowanie odbiorcy w katalogach wystaw plakatu     61
  
  II. Książka czy produkt? Tożsamość książki w kontekście mechanizmów rynkowych i technologicznych    69
    Bożena Hojka    73
    Książka i czytanie jako elementy tożsamości kulturowej – na przykładzie wirtualnych społeczności czytelniczych     73
    Anita Has-Tokarz    81
    (S)konsumujmy małe Conieco… Książki kucharskie dla dzieci i młodzieży (rekonesans)     81
    Agnieszka Karp-Szymańska    107
    Marketing książki skierowany do rodziców i dzieci jako konieczność w kontekście wychowania świadomych i aktywnych uczestników XXI wieku     107
    Bożena Rejakowa    115
    Książka do konsumowania. Metaforyka kulinarna w recenzjach i tekstach reklamujących książki     115
    Lidia M. Jarska    125
    Książka czy gadżet? Wpływ nowych technologii na zmianę oblicza książki – próba analizy zjawiska z uwzględnieniem problematyki prawnej    125
    Kamil Stępień    141
    Formy funkcjonowania książki w przestrzeni sieciowej     141
    Mariya Holoschuk, Roman Holoschuk    157
    On the experience of developing an electronic textbook Fundamentals of the electronic circuits theory    157
  
  III. Quo vadis biblioteko? Biblioteka wobec potrzeb współczesnego czytelnika/użytkownika/klienta    169
    Agnieszka Wasilewska    173
    Konsumując informacje – kilka refleksji o kliencie i bibliotece w ponowoczesnym świecie     173
    Anna Wołosiak-Tomaszewska    183
    Promocja w bibliotece, czyli jak wkroczyć w XXI wiek i przetrwać     183
    Renata Malesa    195
    Formy promocji biblioteki i czytelnictwa – teoria i praktyka (z działalności małych bibliotek gminnych)     195
    Grzegorz Woźniak    209
    Moda na bibliotekę na przykładzie lubelskiej Mediateki Biblio     209
    Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa    219
    Działalność promocyjna Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie     219
RozwińZwiń