POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka składa się z czterech części zatytułowanych: 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym, 2. Dzieci i młodzież w świecie czasopism, 3. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz 4. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Dowiemy się z niej m.in. na tematy różnorodnym funkcji nowoczesnych bibliotek oraz techniki (przede wszystkim technologii cyfrowych), która okazuje się w tym wypadku nie tyle alternatywą dla konwencjonalnej formy książki, ile nierzadko jedynym sposobem na kontakt z literaturą. Tym istotniejsze staje się podjęcie dyskusji społecznej nad możliwościami, ale i ograniczeniami cyfryzacji kultury, aby osoby dotychczas pozostające na marginesie zainteresowań badaczy czytelnictwa zostały docenione jako potencjalni odbiorcy sztuki słowa. Dzięki spojrzeniu z zewnątrz czytelnik może skonfrontować obraz kultury czytelniczej Zachodu (casus Francji) i charakterystycznej dla Europy Środkowo-Wschodniej na przykładzie Bułgarii. Książka będzie ciekawą lekturą dla: bibliologów, socjologów, psychologów, pedagogów, kulturoznawców, bibliotekarzy, nauczycieli, studentów, nauczycieli, rodziców, pracowników fundacji i programów rządowych związanych z czytelnictwem oraz wszystkich tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz podmiotów na nią wpływających.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-811-0 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 10 |
Część I. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym. Children and youth in the digital world | 22 |
Agnieszka Maroń, Będę pisać o książkach… - książkowa blogosfera i jej młodzi twórcy. I will write about books… – books blogosphere and its young creators | 24 |
Grzegorz Gmiterek, eBook 2.0 Książka w rzeczywistości sieci drugiej generacji i mobilnych technologii. eBook 2.0 Book in the reality of Web 2.0 and mobile technologies | 52 |
Agnieszka Przybyszewska, Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna - od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej. Reading in the other way Playable literature for children - from gamebooks to AR books | 70 |
Bożena Czerwińska, Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole? ICIM or Internet Café in school library? | 82 |
Część II. Dzieci i młodzież w świecie czasopism. Children and youth in the world of magazines | 109 |
Magdalena Przybysz-Stawska, Prasa dla młodzieży w Polsce po 1989 roku: zarys problematyki. Press for youth in Poland after 1989: outline of the topic | 112 |
Dorota Lewandowska-Jaros, Zmiany w języku czasopism dla dzieci i młodzieży jako jeden z czynników wpływających na poziom czytelnictwa prasy skierowanej do młodych odbiorców (na przykładzie „My Little Pony” i „MLP Equestria Girls”). Changes in language of magazines for children and youth as one of the factors affecting the level of newspaper readership aimed at a young audience (for example “My Little Pony” and “MLP Equestria Girls”) | 126 |
Część III. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży. Institutional activity for the reading culture of children and youth | 138 |
Anna Krawczyk, Centrum Literatury Dziecięcej - aby służyć tym, którzy służą dzieciom. Children’s Literature Center - to serve people who serve the children | 140 |
Irena Łabiszewska, Urszula Kowalewska, „Ładne Halo” – łódzkie wydawnictwo niespodzianek. „Ładne Halo” – the Łódź’s publishing house of surprises | 150 |
Marta Deńca, Rola biblioteki szkolnej w rozwijaniu kompetencji czytelniczych uczniów niesłyszących. The role of school library in developing reading competencies of deaf students | 170 |
Część IV. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Reading culture of children and youth in the international approach | 192 |
Stanisława Kurek-Kokocińska, Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej. Panorama of youth’s readership in France in the digital age | 194 |
Lubomira Parijkova, Bulgarian good practices for reading competence. Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii | 206 |