INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Książka jest poświęcona dwóm ważnym i komplementarnym względem siebie zagadnieniom dotyczącym rozwoju europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego oraz technologii informacyjno-komunikacyjnej. Autorka podejmuje próbę omówienia najczęściej wykorzystywanych form komunikacji elektronicznej w edukacji, takich jak: biblioteki wirtualne, uniwersytety wirtualne, czat, e-forum, wirtualne laboratoria, e-testy, technologia Wiki, telekonferencje i audiokonferencje, weblogi, Web 2.0.
Zastosowanie różnych metod badawczych pozwolą nie tylko na wskazanie możliwości wykorzystania nowych technologii informacyjnych w edukacji, lecz także na scharakteryzowanie działalności wirtualnej organizacji. Analiza zachowań użytkowników wykazała również, że efektywność elektronicznych środków komunikacji można zwiększyć, jeśli występują one w pewnym kompleksie wraz z tradycyjnymi formami komunikowania. Dopiero wówczas elektroniczne narzędzia komunikacji mogą być w pełni wykorzystane w procesie kształtowania europejskiej przestrzeni edukacyjnej.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 184 |
Kategoria | Komunikacja społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2497-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Nowe narzędzia komunikacji społecznej wspierające kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej | 19 |
1.1. Kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej | 19 |
1.2. Nowe formy informacji w edukacji wspierające kształtowanie się europejskiej przestrzeni edukacyjnej | 24 |
1.2.1. Uniwersytety wirtualne | 29 |
1.2.2. Wirtualne biblioteki | 36 |
1.2.3. E-testy | 41 |
1.2.4. Laboratoria wirtualne | 44 |
1.2.5. Telekonferencje, wideokonferencje | 49 |
1.2.6. Czat | 51 |
1.2.7. Weblogi | 56 |
1.2.8. Technologia Wiki | 60 |
1.2.9. Web 2.0 | 61 |
Rozdział 2. Projekt Higher Education Reform Network (HERN) | 63 |
2.1. Cele projektu HERN | 64 |
2.2. Europeizacja szkolnictwa wyższego i jej potencjalny wpływ na procesy tworzenia polityki edukacyjnej | 68 |
2.3. Konsekwencje społecznej spójności w aspekcie rozszerzenia Unii Europejskiej | 68 |
2.4. Nowy aspekt edukacji i szkoleń zawodowych, | 69 |
2.5. Metodologia badań projektu HERN | 69 |
2.6. Zadania i realizacja projektu – HERN workpackages | 70 |
2.7. HERN jako wirtualna organizacja | 81 |
2.7.1. Wirtualna organizacja | 82 |
Rozdział 3. Formy komunikacji społecznej w HERN | 85 |
3.1. Komunikacja społeczna o charakterze tradycyjnym | 85 |
3.2. Elektroniczne formy komunikacji społecznej | 88 |
3.2.1. E-mail i interaktywna strona WWW | 88 |
3.2.2. Platforma e-learningowa | 88 |
3.2.3.1. Oprogramowanie Groove | 89 |
3.2.3.2. Korzystanie z oprogramowania Groove | 92 |
3.2.3.3. Wspólna przestrzeń komunikacyjna | 93 |
3.2.3. Audiokonferencja i czat | 98 |
3.2.3.1. Program Conference Room. Voice chat firmy MediaLT | 99 |
Rozdział 4. E-komunikacja w sieci HERN | 101 |
4.1. Formy komunikacji tradycyjnej | 101 |
4.2. Seminaria jako forma komunikacji bezpośredniej | 102 |
4.3. Komunikowanie się z wykorzystaniem e-forum, | 115 |
4.3.1. Organizacja elektronicznych dyskusji | 116 |
4.3.2. Badanie moderowania e-forum, | 126 |
4.3.3. Moderowanie i rola moderatora e-forum | 130 |
4.4. Możliwości efektywnego zastosowania e-forum w szkolnictwie wyższym | 134 |
Zakończenie | 151 |
Wykorzystane źródła i opracowania w wyborze | 157 |
Aneksy | 173 |
1. Lista głównych uczestników projektu HERN | 173 |
2. Materiały, raporty, dokumenty, które powstały w trakcie trwania projektu HERN (HERN – Deliverables) | 174 |
3. Kalendarz spotkań i działalność w ramach projektu HERN | 176 |
Spis rysunków i wykresów | 179 |
Abstract | 181 |