Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji…

Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji…

w kierunku poprawy efektywności pracy

5 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza pozycja została przygotowana do studiowania wiedzy z dziedziny nauk o organizacji i zarządzaniu, a w szczególności wiedzy związanej z pracą z ludźmi. Tytuł książki Gospodarowanie kapitałem ludzkim w organizacji … w kierunku poprawy efektywności pracy odzwierciedla zakres treści, które autorki wybrały, aby opisać celowe, zmierzające do efektywności procesy związane z pracą ludzi w organizacji.

Przyjmując, że we współczesnym świecie ludzie to nie tylko zasób organizacji, ale przede wszystkim kapitał posiadający cenne cechy i wartość tematyka podręcznika została podzielona na trzy części: część I - to wprowadzenie do zagadnienia, związana z wyjaśnieniem pojęcia kapitał ludzki oraz przedstawieniem podstawowych pojęć zawartych w tytule; cześć II- prezentacja procesu gospodarowania od momentu pozyskania pracowników dla organizacji poprzez proces kierowania ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji i motywacji po zagadnienia rozwoju pracownika i jego oceny; cześć III- omawia aspekt finansowy i kosztowy procesu gospodarowania zasobami ludzkimi.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że książka została przygotowana zgodnie z obowiązującymi założeniami i wymaganiami Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego.

Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie dodatkowe ćwiczenia sprawdzające, które mogą być wykorzystane jako element egzaminu końcowego, dodatkowego sprawdzenia wiedzy lub ćwiczeń uzupełniających. Podręcznik zawiera także słownik najczęściej stosowanych terminów z prezentowanej dziedziny opracowany na bazie bogatej literatury przedmiotu.


Rok wydania2014
Liczba stron205
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-064-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  CZĘŚĆ I     10
  
  Rozdział 1. Istota gospodarowania kapitałem ludzkim w organizacji – Agata Pierścieniak, Mariola Grzebyk     10
  
  1.1. Wizja współczesnej organizacji     10
  1.2. Kapitał ludzki – definicja, istota     17
  1.3. Znaczenie kapitału ludzkiego w działalności organizacji     22
  1.4. Gospodarowanie kapitałem ludzkim – proces czy model?     25
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     26
  Literatura     28
  
  CZĘŚĆ II    31
  
  Rozdział 2. Pozyskiwanie kapitału ludzkiego dla organizacji – Agata Pierścieniak     31
  
  2.1. Istota i cele planowania zatrudnienia     31
  2.2. Proces pozyskania pracownika do pracy     35
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     45
  Literatura     47
  
  Rozdział 3. Kierowanie kapitałem ludzkim w organizacji – Mariola Grzebyk     49
  
  3.1. Kierownik w przedsiębiorstwie i jego rola     49
  3.2. Umiejętności, kompetencje i cechy kierowników     53
  3.3. Style kierowania i ich prezentacja     58
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     68
  Literatura     70
  
  Rozdział 4. Komunikacja w organizacji – Mariola Grzebyk     72
  
  4.1. Pojęcie, cechy, funkcje i efektywność komunikowania się     72
  4.2. Proces komunikowania w organizacji i jego składowe     76
  4.3. Komunikacja werbalna i niewerbalna     81
  4.4. Bariery w komunikowaniu się członków organizacji     88
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     90
  Literatura     94
  
  Rozdział 5. Motywacja jako element efektywności pracy – Agata Pierścieniak     95
  
  5.1. Pojęcie i znaczenie motywacji     95
  5.2. Wybrane teorie motywacji     99
  5.3. Rodzaje motywacji     106
  5.4. Kwantyfikacja motywacji     109
  5.5. Zasady skutecznej motywacji     112
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     113
  Literatura     115
  
  Rozdział 6. Rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego w organizacji – Mariola Grzebyk     118
  
  6.1. Znaczenie rozwoju wiedzy i kompetencji pracowników w organizacji     118
  6.2. Konstruowanie systemu szkoleń     121
  6.3. Ocena efektywności szkoleń     127
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     130
  Literatura     133
  
  Rozdział 7. Ocenianie pracowników – Mariola Grzebyk     135
  
  7.1. Pojęcie, cele i kryteria oceniania     135
  7.2. Techniki oceniania i ich charakterystyka     140
  7.3. System ocen pracowniczych w organizacji     144
  7.4. Problemy i błędy popełniane w procesie oceniania     147
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     150
  Literatura     152
  
  CZĘŚĆ III    154
  
  Rozdział 8. Warunki pracy i ich kształtowanie w przedsiębiorstwie – Mariola Grzebyk     154
  
  8.1. Czas pracy – formy jego organizacji i uwarunkowania ich doboru     154
  8.2. Materialne środowisko pracy     161
  8.3. Działalność socjalno-bytowa     165
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     171
  Literatura     175
  
  Rozdział 9. Koszty kapitału ludzkiego – Paulina Filip     177
  
  9.1. Koszty a nakłady pracy     177
  9.2. Wartość kapitału ludzkiego dla firmy     180
  9.3. Metody wyceny i mierzenia kapitału ludzkiego w organizacji     183
  9.4. Efektywność wykorzystania potencjału pracowniczego     190
  9.5. Strategie rozwojowe inwestycji w człowieka     194
  Sprawdź swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje     196
  Literatura     200
  
  Słownik kluczowych terminów (opracowany na podstawie literatury cytowanej w niniejszej publikacji oraz własnych interpretacji autorskich)     202
  Odpowiedzi do testów     205
RozwińZwiń