Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego

-20%

Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego

Rola rynków wschodzących

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,24  37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 37,80 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 25,33 zł  


30,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W ciągu ostatniego ćwierćwiecza zaszły duże zmiany w rozwoju światowego przemysłu samochodowego. Nastąpiło przyśpieszone umiędzynarodowienie, na które wpłynęły procesy globalizacji oraz towarzyszące jej: zmiana sposobu produkcji, ekspansja korporacji transnarodowych i aktywna polityka rynków wschodzących, zainteresowanych rozwojem własnego przemysłu samochodowego. Do najważniejszych rynków dołączyły rynki wschodzące, a wśród nich kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny). Prognozy wskazują, że przekształcenia będą trwałe, a w przyszłości nastąpi dalszy wzrost znaczenia krajów BRIC w produkcji i sprzedaży samochodów.


Rok wydania2013
Liczba stron126
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3541-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  1. Teoretyczne podstawy procesu umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego     11
  
  1.1. Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej Dunninga    11
  1.2. Teoria przewagi konkurencyjnej    17
  1.3. Model łańcucha wartości dodanej    25
  1.4. Teoria latających gęsi    31
  1.5. Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw    34
  
  2. Etapy i kierunki rozwoju światowego przemysłu samochodowego    39
  
  2.1. Pionierskie czasy przemysłu samochodowego     39
  2.2. Rozwój przemysłu motoryzacyjnego po II wojnie światowej    40
  Stany Zjednoczone     40
  Europa Zachodnia     44
  2.3. Japoński model „just in time” i jego udoskonalanie    46
  2.4. Rynki poza krajami wysoko rozwiniętymi – Korea Południowa, Meksyk, Europa Środkowo-Wschodnia     49
  Korea Południowa     49
  Meksyk     52
  Europa Środkowa i Wschodnia     54
  2.5. BRIC – nowe potęgi na globalnym rynku     56
  
  3. Wpływ procesów globalizacji i regionalizacji na zmiany w światowym przemyśle samochodowym    59
  
  3.1. Charakter przemysłu samochodowego w dobie globalizacji    59
  3.2. Szczupły system produkcyjny    66
  3.3. Znaczenie outsourcingu i modularyzacji dla procesów produkcyjnych    70
  
  4. Modele rozwoju przemysłu samochodowego na rynkach wschodzących    75
  
  4.1. Brazylijski model otwartego rynku    75
  4.2. Indyjski model oparty na protekcjonizmie państwowym    80
  4.3. Model stopniowego rozwoju w Chinach     86
  
  5. Rola rynków wschodzących w światowym przemyśle samochodowym    91
  
  5.1. Wzrost znaczenia krajów BRIC na rynku samochodowym    91
  5.2. Czynniki kształtujące rozwój przemysłu samochodowego w krajach BRIC    96
  5.3. Perspektywy dalszej ekspansji    104
  
  6. Procesy umiędzynarodowienia przemysłu samochodowego
  
  
  Zakończenie     109
  
  Aneks 1. Dziesięciu największych producentów samochodów w 2010 roku, zmiany wielkości produkcji oraz udziału na najważniejszych rynkach na skutek globalizacji    112
  Aneks 2. Dziesięciu największych globalnych dostawców części i komponentów w 2010 roku     113
  Aneks 3. Najważniejsze połączenia i alianse producentów samochodów w latach 1970–2000     114
  
  Bibliografia     117
  Spis tabel     124
  Spis rysunków     125
RozwińZwiń