Homo Irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,79  13,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 13,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,79 zł  


10,79

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwytać siecią, usidlać, o tyle współcześnie irretitus interpretować można jako człowieka „usieciowionego”, zyskującego w Internecie nowe tożsamości i nowe przestrzenie działania, pracy i nauki, samorealizacji, kontaktów i więzi, ale także uwiązanego siecią: zdeterminowanego, uzależnionego, manipulowanego. Wobec tak szeroko zarysowanej tematyki tomu, nie jest ambicją autorów po¬szczególnych jego części znalezienie gotowych, zamkniętych odpowiedzi na postawione w nim złożone i wielopłaszczyznowe pytania. Kwestie oscylujące wokół społecznych aspektów funkcjonowania sieci, aktywności w Internecie, działań z zakresu marketingu społecznego powinny zostać otwarte. Intencją autorów jest wskazanie na poszczególne, bardzo ważne aspekty, wskazanie ich zawiłości oraz wielopłaszczyznowe perspektywy, a często postawienie nowych, otwartych pytań. Należna rola w niniejszym zestawieniu należy się analizom nowych zachowań komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem serwisów społecznościowych, a zwłaszcza najbardziej popularnego pośród nich serwisu – trzeciej społeczności świata, jaką jest Fa¬cebook5. Nie sposób też rozdzielać przestrzeni działań medialnych (wirtualnych) od ich bezpośredniego, społecznego kontekstu. Obie przestrzenie aktywności: medialnych oraz społecznych wielopłaszczyznowo interferują. Z jednej strony bowiem marketing społeczny i reklama społeczna – którym także poświęcono w tomie sporo należnej uwagi – zyskują coraz to nowe ziemie: nośniki w postaci serwisów i kanałów wirtualnych. Z drugiej strony okazuje się, że „broń” ta jest obusieczna: serwisy sieciowe, narzędzia komunikacji i wymiany informacji stają się szeroko eksploatowaną przestrzenią manipulowania i wywierania wpływu: komunikacji perswazyjnej, „usidlania”.


Rok wydania2014
Liczba stron155
KategoriaSocjologia mediów
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-81-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Katarína Fichnová, Peter Mikuláš, Łukasz P. Wojciechowski
  Social networking services in the preferences of Slovak, Czech and Polish youth    9
  Danuta Smołucha
  Portale społecznościowe – substytut czy uzupełnienie realnej wspólnoty?    35
  Katarzyna Walotek-Ściańska, Michał Szyszka
  Obecność instytucji kultury w mediach społecznościowych    49
  Zbigniew Widera
  Kształtowanie postaw poprzez percepcję treści w Internecie – refleksja etyczna    63
  Magdalena Harasimowicz
  Refleksja nad edukacją w kontekście problematyki multitaskingu    71
  Rafał Guzowski
  Obecność organizacji społecznej w sieci jako ważny element budowania zaufania i wzmacniania wizerunku    83
  Marta Macełko, Izabela Mendel
  Współczesne miasto płaszczyzną komunikacji i współdziałania różnosektorowych podmiotów    93
  Małgorzata Koszembar-Wiklik
  Czy marketing wirusowy w sieci wymaga kontrowersji? O motywach szokujących w reklamach    105
  Marta Kierska
  Shockvertising w służbie bezdomnym. Negatywne emocje jako narzędzia reklam społecznych    119
  Lilianna Lakomy
  Infans Irretitus    137
  Mirosław Lakomy
  System propagandowy Korei Północnej    145
RozwińZwiń