POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka Psychologiczna praca z filmem zawiera pogłębione analizy psychologiczne wybranych filmów oraz gotowe scenariusze zajęć i ćwiczeń. Dzięki przystępnemu językowi może być inspiracją zarówno dla specjalistów różnych dziedzin, jak i laików. To podręcznik, ale przede wszystkim materiał zachęcający do refleksji nad problemami ukazanymi na ekranie. Tytułową psychologiczną pracę z filmem mogą podejmować uczestnicy szkoleń, studenci, uczniowie, ale też wszyscy zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy.
„Potrzeba takiego kompendium dydaktycznego jest oczywista, a jej dostrzeżenie i inicjatywa, aby ją zaspokoić, jest ze wszech miar godna uznania. Podręcznik pomoże jednocześnie kształcić studentów w zakresie wiedzy psychologicznej oraz pobudzać ich wrażliwość na sztukę.” Prof. dr hab. Zofia Ratajczak, fragment recenzji
„Wśród dostępnych podręczników brakuje pozycji, które wskazywałyby możliwości, jakie daje film w poszerzeniu warsztatu pracy psychologa i w zawodach pokrewnych. Publikacja będzie służyła prezentowaniu trudnych i ważnych tematów psychologicznych, które wiążą się z lepszym rozumieniem siebie i swego otoczenia.” Dr hab. prof. UG Anna Maria Zawadzka, fragment recenzji
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 538 |
Kategoria | Psychologia ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-117-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 7 |
Idea książki Psychologiczna praca z filmem / | 9 |
Cześć I | |
Wykorzystanie filmu w nauczaniu zagadnień psychologicznych | |
Michał Brol, Psychologia i film / | 13 |
Katarzyna Ślebarska, Wpływ filmu na odbiorcę — angażowanie procesów poznawczych widza / | 43 |
Cześć II | |
Etyka zawodowa i praca psychologa | |
Agnieszka Gawor, Paweł Miąsek, Wybrane aspekty profesjonalnej pomocy psychologicznej na przykładzie filmu „Całe życie z wariatami” (Shrink) / | 75 |
Mariola Paruzel-Czachura, Serce czy rozum? Wybrane etyczne dylematy zawodu psychologa na przykładzie filmu „Serce nie sługa” (Prime) / | 113 |
Renata Kleszcz-Szczyrba, Wybrane cechy pacjenta i terapeuty a powodzenie psychoterapii na przykładzie filmu „Buntownik z wyboru” (Good Will Hunting) / | 151 |
Justyna Szostek-Aksamit, Przesłuchanie podejrzanego i świadka — przegląd wybranych taktyk na podstawie filmu „Podejrzany” (Under Suspicion) / | 183 |
Część III | |
Świat osób chorych i cierpiących psychicznie w ujęciu filmowym | |
Marcin Moroń, W świat psychozy. Zaburzenia schizofreniczne w filmach „Pająk” (Spider) oraz „Piękny umysł” (A Beautiful Mind) / | 223 |
Żaneta Rachwaniec-Szczecińska, Żyję cicho krwawiąc — problem zachowań samobójczych wśród młodzieży na przykładzie filmu „Sala samobójców” / | 291 |
Część IV | |
Osoba w kontekście zjawisk społecznych | |
Agnieszka Skorupa, Między genami a środowiskiem. Różnice indywidualne i ich społeczne konsekwencje na przykładzie filmu „Miasto Boga” (Cidade de Deus) / | 341 |
Ryszard Kulik, Małgorzata Turska, „All in all it was all just bricks in the Wall” — uniform tożsamości oraz jego psychospołeczne i kulturowe konteksty na podstawie filmu „Ściana” (Pink Floyd — The Wall) i towarzyszącej mu muzyki / | 379 |
Łukasz Jach, Wybrane aspekty funkcjonowania w warunkach konfliktu zbrojnego na przykładzie filmów „Sztandar chwały” (Flags of Our Fathers) oraz „Listy z Iwo Jimy” (Letters from Iwo Jima) / | 417 |
Część V | |
Zagadnienia seksualności człowieka | |
Sylwia Wacławik, Problematyka dyskryminacji i uprzedzeń wobec osób o odmiennej orientacji seksualnej na przykładzie filmów „Tajemnica Brokeback Mountain” (Brokeback Mountain) oraz „Wszystko w porządku” (The Kids are all right) / | 447 |
Edyta Charzyńska, Zagadnienie transseksualizmu na przykładzie filmów „Transameryka” (Transamerica) i „Nie czas na łzy” (Boys don’t cry) / | 495 |
Notki o autorach / | 535 |