Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

1 opinia

Wydawca:

Difin

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

30,80  44,00

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 44,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,80 zł  


30,80

w tym VAT

Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.


W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.


Z recenzji dr hab. prof. nadzw. Aliny Rynio:


„(…) recenzowana publikacja, przybliżając bogatą w tradycję wychowawczą funkcję szkoły, bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której tak wiele mówi się o potrzebie edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja posiada logiczną i przejrzystą strukturę, co świadczy o pogłębionej znajomości analizowanej problematyki, a jej treść odpowiada zawartemu w temacie problemowi.


(…) Książka pt. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej adresowana jest do wszystkich nauczycieli, wychowawców i rodziców, którym leży na sercu troska o dobro dziecka. Dotyczy uczniów, którzy z różnych powodów mogą czuć się niekomfortowo w środowisku szkolnym, wymagać dodatkowych form oddziaływań wychowawczych. Okazać się ona może również przydatna studentom pedagogiki i psychologii, ponieważ w swojej przyszłej pracy zawodowej niejednokrotnie zetkną się oni z dzieckiem wymagającym zintensyfikowanych oddziaływań wychowawczych. Dla nauczycieli i wychowawców może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.


Rok wydania2013
Liczba stron268
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaDifin
ISBN-13978-83-7930-091-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  <div>Wstęp

  <div>Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia

  <div>Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka

  <div>Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem

  <div>Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze

  <div>Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym

  <div>Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej

  <div>Rozdział 7. Uczniowie – ofiary przemocy domowej

  <div>Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego

  <div>Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo

  <div>Rozdział 10. Uczniowie – ofiary i sprawcy mobbingu

  <div>Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów

  <div>Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów

  <div>Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły

  <div>Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej

  <div>Rozdział 15. Uczeń z ADHD

  <div>Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością

  <div>Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie

  <div>Rozdział 18. Uczeń zdolny

  <div>Zakończenie

  <div>Summary
RozwińZwiń