POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Brak na rynku opracowania stanowiącego kompendium wiedzy teoretycznej z adekwatnymi działaniami praktycznymi – z jednej strony – oraz trudności obserwowane w realizacji procesu dydaktycznego, jakie napotykają studenci – z drugiej – skłoniły
mnie do przygotowania niniejszego podręcznika, który – mam nadzieję – ułatwi zainteresowanym dobór ćwiczeń adekwatnych zarówno do treści wynikającej z toku, jak i specyfiki wady. Pomoże zwiększyć efektywność działań korekcyjnych przez
dobór odpowiednich pozycji korekcyjnych już od pierwszych minut zajęć w części organizacyjnej, poprawi spójność pomiędzy zadaniami lekcji i zawartymi w niej ćwiczeniami.
Przyjęto pewien przemyślany schemat, według którego przedstawiono istotę wady, charakterystykę anatomopatologiczną, testy funkcjonalne i pomiary przydatne w diagnozowaniu danej wady, najważniejsze zadania postępowania korekcyjnego
wynikające konsekwentnie z istoty wady wraz z uwagami merytorycznymi zawartymi w hasłach „Pamiętaj”, „Uwaga” „Poleca się”, jak również wskazania i przeciwwskazania.
Czytelnik w jednym miejscu znajdzie więc informacje przydatne w komponowaniu
konspektów. Każda wada została również przez autorkę w ten sam sposób zaprezentowana
wraz z przykładowymi konspektami, w których wykorzystano jako pomoce taśmę thera-band i piłkę terapeutyczną.
Pod każdym konspektem zamieszczono zadania dla czytelnika, których rozwiązanie pomoże mu wyrobić sobie pewien styl analizy interpretacyjnej, co w konsekwencji rozwinie i ubogaci działania korekcyjne.
Wszystkie konspekty zostały opracowane na podstawie jednego – tego samego – toku podstawowego zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, który jest tokiem uniwersalnym, łatwym do zapamiętania ze względu na konstrukcję i możliwym do zastosowania w każdej wadzie, jak i w każdych warunkach.
Autorka planuje przygotować drugą część opracowania, zawierającą konspekty
z uwzględnieniem pozostałych toków, które zamieszczono w tym opracowaniu.
Tak więc może ono stanowić materiał dydaktyczny, nie tylko dla studentów kierunku
wychowania fizycznego, fizjoterapii ale również dla nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów i wszystkich prowadzących zajęcia ruchowe.
Ruch jest środkiem oddziaływania w wielu sferach życia – najważniejsze jednak jest, aby umiejętnie go dobierać w zależności od potrzeb, stanu, możliwości i realizowanego zadania.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 93 |
Kategoria | Fizjoterapia |
Wydawca | AWF Kraków |
ISBN-13 | 978-83-628-9136-8 |
Numer wydania | 5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
OD AUTORA | |
Wykaz skrótów | |
1. PLECY OKRĄGŁE | |
1.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁYCH | |
2. PLECY WKLĘSŁE | |
2.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW WKLĘSŁYCH | |
3. PLECY OKRĄGŁO-WKLĘSŁE | |
3.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁO- WKLĘSŁYCH | |
4. PLECY PŁASKIE | |
4.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW PŁASKICH | |
5. SKOLIOZY | |
5.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla SKOLIOZY totalnej piersiowo- lędźwiowej prawostronnej ze zniesioną kifozą i rotacją (Sc Th-L | |
dx K↓ rot.) | |
6. KLATKA PIERSIOWA LEJKOWATA | |
6.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ LEJKOWATEJ | |
7. KLATKA PIERSIOWA KURZA | |
7.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ KURZEJ | |
8. KOLANA KOŚLAWE | |
8.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN KOŚLAWYCH | |
9. KOLANA SZPOTAWE | |
9.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN SZPOTAWYCH | |
10. STOPA PŁASKA | |
10.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla STOPY PŁASKIEJ | |
11. TOKI UNIWERSALNE | |
11.1. Tok lekcyjny ćwiczeń korekcyjnych według E. Zeyland-Malawki | |
11.2. Podstawowy tok zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej | |
12. TOKI WEDŁUG KASPERCZYKA | |
12.1. Tok lekcyjny dla pleców okrągłych | |
12.2. Tok lekcyjny dla pleców wklęsłych | |
12.3. Tok lekcyjny dla pleców okrągło-wklęsłych | |
12.4. Tok lekcyjny dla skolioz | |
12.5. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej lejkowatej | |
12.6. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej kurzej | |
12.7. Tok lekcyjny dla wad statycznych kończyn dolnych | |
13. INNE TOKI . | |
13.1. Tok rozszerzony lekcji gimnastyki korekcyjnej | |
13.2. Tok skrócony lekcji gimnastyki korekcyjnej . | |
13.3. Tok zajęć o charakterze ogólnorozwojowym stosowany w zaburzeniach | |
rozwoju fizycznego | |
13.4. Schemat toku lekcyjnego gimnastyki korekcyjnej | |
13.5. Schemat toku lekcyjnego gier i zabaw | |
LITERATURA | |