Młodzież i popkultura

Dyskursy światopoglądowe, recepcja i opór

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,15  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,13 zł  


19,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor omawia wybrane dyskursy obecne w kulturze popularnej. Kultura popularna jest pokazana jako znaczące narzędzie edukacji nieformalnej. Miłość, seks, wygląd, to główne tematy młodzieżowej prasy. Solidarność, szacunek, autentyczność to lejtmotywy w dyskursie muzyki rap. Autor dowodzi, że badana młodzież krytycznie odbiera przekaz kultury popularnej.


Recenzja książki ukazała się na stronach portalu Wiara.pl, 28 grudzień 2009 r. (dostępna pod adresem: www.wiara.pl)


Rok wydania2014
Liczba stron226
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-2367-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa (Zbyszko Melosik) . . . . . . . . . . . . . . . . .    7
  Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    9
  Rozdział I
  Pojęcie światopoglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    13
  1. Ideał życia jako refleks doświadczeń życiowych . . . . . . . . .    13
  2. Tożsamość jako integralny składnik światopoglądu . . . . . . .    19
  3. Światopogląd wyrażający się poprzez ludzkie ciało — reifikacja tożsamości.
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    25
  4. Popularne dyskursy światopoglądowe . . . . . . . . . . . . .    33
  Rozdział II
  Młodzież i współczesna kultura popularna . . . . . . . . . .    43
  1. Młodzież jako kategoria społeczna . . . . . . . . . . . . . .    43
  2. Kultura popularna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    49
  2.1. Polaryzacja stanowisk wobec kultury popularnej . . . . . .    49
  2.2. Cooltura nastolatka, czyli młodzieżowe czasopisma . . . . .    60
  2.3. Rap, czyli muzyka folklorystyczna miejskiego getta . . . . .    64
  3. Recepcja tekstów kulturowych przez młodzież . . . . . . . . .    70
  Rozdział III
  Metodologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    81
  1. Ogólna charakterystyka założeń metapedagogicznych . . . . . .    81
  2. Problemy i pytania badawcze . . . . . . . . . . . . . . . .    88
  3. Procedura i metody badawcze . . . . . . . . . . . . . . . .    91
  4. Próba badawcza i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . .    98
  5. Charakterystyka społeczno-demograficzna badanych uczniów . . .    102
  Rozdział IV
  Dyskurs cooltury nastolatka oraz dyskurs hip-hopowy — światopoglądowa
  nieprzystawalność? . . . . . . . . . . . . . . . .    107
  1. Seks i miłość w dobie ponowoczesnej . . . . . . . . . . . . .    108
  2. Człowiek „wrzucony” w bezwzględny świat versus „uwięziony” w ciele
  — pesymistyczna wizja ludzkiego życia . . . . . . . . . . .    116
  3. Cielesność versus osobowość — czym jest treść współczesnej tożsamości
  nastolatka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    125
  4. Bity, melanż oraz polowanie na facetów, czyli o współczesnym ideale
  autentyczności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    133
  Rozdział V
  Modele dekodowania oraz krytyczny odbiór kultury popularnej .    143
  1. Bloki czy slumsy — jaka jest prawda o światopoglądzie hip-hopowym?
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    143
  2. Wiejskie i miejskie dekodowanie tekstów kultury popularnej . . .    153
  3. Aktywna rola młodzieży w recepcji tekstów kultury popularnej . .    160
  Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    181
  Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    190
  Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    207
  Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    217
  Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    219
RozwińZwiń