Wizerunek gminy i jego ochrona

Wizerunek gminy i jego ochrona

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

110,00

Format: pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 82,50 zł  


110,00

w tym VAT

W książce zaprezentowano szczegółową analizę oraz kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:


budowanie wizerunku gminy, kreowanie marki i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w przypadku naruszeń.


W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia „wizerunku”, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych oraz ekonomicznych, przede wszystkim z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu przedstawia szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i wykorzystywaniu swojego wizerunku.


Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego oraz wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami oraz przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.


Rok wydania2020
Liczba stron215
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8223-203-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp.....................................................................................................................................6
  
   Rozdział I
   Wizerunek gminy................................................................................................................10
   1. Pojęcie wizerunku miejsca ..............................................................................................13
   2. Typy wizerunku miejsca...................................................................................................26
   3. Funkcje wizerunku miejsca..............................................................................................29
   4. Wizerunek, tożsamość a marka gminy.............................................................................34
   5. Budowanie wizerunku......................................................................................................42
   5.1 Kreowanie marki i branding gminy................................................................................47
   5.2. Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy............................................52
   6. Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej gminy.................................54
   7. Rozpoznawalność jako wyznacznik wizerunku gminy....................................................58
   7.1. Kreatorzy wizerunku gminy..........................................................................................62
   8. Postrzeganie gminy..........................................................................................................64
   9. Konkluzja.........................................................................................................................67
  
   Rozdział II
   Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................70
   1. Pojęcie dobra osobistego osoby prawnej ........................................................................71
   2. Obiektywne ujęcie natury dóbr osobistych i ich naruszenie............................................73
   2.1. Obiektywne kryteria naruszenia dóbr osobistych osób prawnych................................76
   3. Konstrukcja dobra osobistego osoby prawnej..................................................................78
   3.1. Znaczenie art. 43 kodeksu cywilnego..........................................................................78
   3.2. Dobra osobiste osoby prawnej jako dobra sui generis..................................................82
   3.3. Problem ogólnego prawa osobistego i wielość praw osobistych..................................88
   4. Charakter prawny dóbr osobistych osób prawnych.........................................................92
   5. Dobra osobiste gmin jako osób prawnych.......................................................................95
   6. Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................97
   6.1. Spór w orzecznictwie dotyczący tego, czy osoba prawna ma prawo do ochrony swojego wizerunku........................................................................................................................98
   6.2. Prawo do wizerunku osób fizycznych..........................................................................98
   6.3. Wizerunek stanowi dobro osobiste gminy...................................................................100
   6.3.1. Wizerunek jako dobre imię gminy...........................................................................101
   6.3.2. Wizerunek jako strefa identyfikacji wizualnej gminy.............................................110
   6.3.2.1. Nazwa gminy.........................................................................................................113
   6.3.2.2. Herb gminy............................................................................................................118
   6.3.2.3. Logo gminy...........................................................................................................122
   6.3.2.4. Hasła promocyjne, slogany reklamowe................................................................124
   6.3.2.5. Inne symbole gminy..............................................................................................124
   7. Konkluzja.......................................................................................................................125
  
   Rozdział III
   Ochrona wizerunku gminy .............................................................................................127
   1. Przesłanki i środki ochrony dóbr osobistych gminy.......................................................129
   1.1. Bezprawność działania jako podstawowa przesłanka ochrony dóbr osobistych gminy................................................................................................................................. 130
   1.2. Działanie w ramach porządku prawnego....................................................................136
   1.3. Zgoda uprawnionego...................................................................................................137
   1.4. Działanie w obronie uzasadnionego interesu .............................................................140
   2. Legitymacja czynna gminy w zakresie .........................................................................147
   3. Przykłady naruszenia wizerunku gminy.........................................................................148
   3.1. Przykładowe sytuacje .................................................................................................148
   3.2.Przykładowe sytuacje naruszenia strefy identyfikacji wizualnej gminy.................... 154
   3.2.1. Naruszenie herbu gminy...........................................................................................154
   3.3. Naruszenie nazwy gminy............................................................................................155
   4. Środki ochrony...............................................................................................................156
   4.1. Środki ochrony niemajątkowej...................................................................................157
   4.1.1. Powództwo o ustalenie.............................................................................................157
   4.1.2. Roszczenie o zaniechanie.........................................................................................159
   4.1.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia............................................................162
   4.2. Środki ochrony majątkowej........................................................................................167
   5. Konkluzja ......................................................................................................................171
  
   Zakończenie .....................................................................................................................174
  
   Bibliografia...................................................................................................................... 182
RozwińZwiń