INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
ECDL S10. Podstawy programowania w języku Scratch to publikacja przeznaczona dla osób, które planują uzyskać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych z modułu S10, który dotyczy podstaw programowania. Posiadanie takiego certyfikatu to nie tylko doskonałe potwierdzenie posiadanych kompetencji, ale także wzrost pozycji na rynku pracy i większa pewność utrzymania zatrudnienia.
Korzyści dla posiadacza certyfikatu ECDL:
• potwierdzenie posiadanych kompetencji,
• wzrost pozycji na rynku pracy,
• większa pewność utrzymania zatrudnienia,
• wzrost mobilności,
• wzrost szans na rynku pracy w Europie i na świecie.
ECDL S10. Podstawy programowania w języku Scratch to również doskonała pozycja dla wszystkich, którzy są zainteresowani nauką podstaw programowania w języku Scratch. Jest to idealny język do rozpoczęcia przygody z programowaniem, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży. Z książki skorzystają także nauczyciele informatyki w szkołach podstawowych i ich uczniowie. Albert Hodorowicz, nauczyciel informatyki i egzaminator ECDL z wieloletnim stażem, opracował pomocny materiał, zgodny z sylabusem S10 ECDL, który składa się nie tylko z pytań teoretycznych, jakie mogą pojawić się na egzaminie, ale także zadań praktycznych wraz z rozwiązaniami oraz ilustrującymi je zrzutami ekranu.
Książka jest rekomendowana przez PTI jako materiał szkoleniowy.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 80 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-21351-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
Terminologia | 7 |
Słownik pojęć kluczowych | 7 |
Metody myślenia komputacyjnego | 10 |
Metody prezentacji algorytmu | 12 |
Interfejs programu | 14 |
Początki programowania | 16 |
Wyświetlanie komunikatów tekstowych | 16 |
Wyrażenia arytmetyczne | 16 |
Zmienne | 19 |
Typy zmiennych | 21 |
Programowanie | 31 |
Logika | 31 |
Iteracja | 36 |
Procedury i funkcje w języku Scratch | 46 |
Funkcje rekurencyjne | 51 |
Zdarzenia | 54 |
Moduł losowy w języku Scratch | 58 |
Funkcje daty i czasu | 59 |
Przykładowe pytania testowe | 60 |
Odpowiedzi na przykładowe pytania testowe | 66 |
Przykładowe zadania praktyczne wraz z rozwiązaniami | 67 |